Een vraag voor een kennis..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meid22, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een vriendin die is nu ong 2 maand niet ongesteld geweest, ze zou nu als ze zwanger is volgens berekening ongeveer 9 weken zwanger zijn als ze zwanger is. Ze heeft vorige week een zwangerschaptest gedaan maar zij zag er een heel licht roze streepje in, bijna niet zichtbaar zo licht van samenwerkende apothekers. Is het vaker dat je zwanger bent en na zolang zwanger zijn nog steeds geen dikke positieve test hebt of helemaal geen positieve test hebt terwijl je wel zwanger bent? Ik hoop dat jullie door ervaringen mij daar antwoord over kunnen geven. Ze gebruikt al een poos geen anticonceptie middel meer en vertoont wel zwangerschapsverschijnselen. Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes,
    Meid22

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi meid22,

laat haar maar eens langs de huisarts gaan, want die kan in het bloed de waarde van het hCG laten bepalen. Dan weet je het zeker. Op zich is een licht streepje ook een streepje en ben je zwanger, maar probeer ook altijd nog een extra test van een ander merk in zo´n geval. Een streepje hoeft niet altijd super dik te zijn, al is dit wel meestal het geval als je al wat verder na je NOD bent.
    Dus toch nog even spannend tot na de bloedtest!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina