Zachte open baarmoedermond bij 20 weken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wieffie, Nov 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    Ik heb net mijn baarmoedermond gevoeld en ik moet eerlijk zeggen dat ie heel erg zacht aanvoelt en ik er bijna met mijn vinger in kan. Kan dit al ontsluiting zijn? Ik ben nog maar 20 weken zwanger dus dat zou veel te vroeg zijn. Ik voel de kleine ook al een paar weken maar de afgelopen 2 dagen veel minder. Moet ik me zorgen maken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Wieffie,

geen zorgen maken en eigenlijk niet meer bij jezelf voelen... In de zwangerschao voelt alles anders dan er buiten en je weet al leek niet hoe je het moet interpreteren en dan kun je jezelf alleen maar ongerust maken. Zolang je geen buikkrampen hebt die regelmatig terug komen en pijnlijk zijn in toenemende mate, geen zorgen maken over een op hand zijnde bevalling bv. De baarmoedermond is een tuutje en het gebeurd wel eens vaker dat de buitenkant ene beetje openstaat en de binnenkant gewoon helemaal dicht zit. Ook kan het allemal heel zacht aanvoelen, maar ook dit kan heel normaal zijn. Dat je je kindje 2 dagen minder voelt is eigenlijk ook niet raar, want kindjes die voor de 20 weken al lekker bewegen kunnen veel energie hebben gegeven hieraan, zodat ze een paar dagen rustig aan moeten doen. En wellicht ligt het kindje nu evne anders dan darvoor en voel je de bewegingen anders/minder. Je hoeft je kindje eigenlijk pas vanaf 28 weken elke dag te voelen, maar als het je daarvoor niet lekker zit (ook bij deze termijn) kun je altijd morgen even de vk bellen of je even het hartje mag komen luisteren. Het klinkt nu dus allemaal onschuldig, maar als je je er niet goed bij voelt gewoon even de vk bellen.

Groetjes Brigitte

3. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie! Ik ben er weer wat gerust op! Omdat ik zelf een chronische darmziekte heb loop ik toch al voor controle bij de gyn. (het is dan wel eens lastig om vertrouwen te houden in je eigen lichaam) En morgen hebben we de 20 weken echo. Uk was trouwens vanavond wel weer behoorlijk actief dus dat hartje zit wel goed ;)

Share This Page