Sinds de zwangerschap van mijn dochter (geboren in de zomer van 2011), een dagelijkse meelezer, maar niet zo'n schrijver. Maar nu wil ik toch ook wel graag even van mij afschrijven. Ongeveer een jaar geleden wilden wij al wel voor een tweede gaan, maar door financiële onzekerheid steeds gewacht. Zodra de situatie stabiel was zijn we weer begonnen met klussen. Dat is nu 5 maand geleden. Bij mijn dochter was ik direct zwanger, nu helaas niet. Inmiddels gebruik ik ovulatietesten en vind iedere maand netjes mijn eisprong en voor mijn gevoel klussen we op de goede dagen. Tot nu toe waren mijn cyclussen: 39-30-37-32 en vandaag erbij :26 2 april begon mijn laatste menstruatie, 20 en 21 april had ik een positieve ovulatietest. Uitgaande van een cyclus van 32 dagen zou ik 2 mei mijn nod moeten hebben, maar zojuist had ik ineens helderrood bloedverlies. Hoe kan dit nou zo kort na mijn eisprong (6 dagen na mijn eisprong)? Was mijn ovulatietest dan niet goed? Wat betekent dit? Ben er erg verdrietig van maar daarnaast raak ik nu ook een beetje in de war omdat deze menstruatie voor mijn gevoel behoorlijk aan de vroege kant is? En van wat voor gemiddelde cyclus moet ik nu uit gaan dan? Stomme is dat ik mijn menstruatie ook nog niet aan voelde komen, dus het was echt een enorme verrassing zojuist op het toilet .
Als het zo rond een week na ovulatie is zou het innestelingbloeding kunnen zijn? Alleen dat is minder dan ongi normaal. Heb dat nu zelf volgens mij, vanaf 8dpo, s ochtends beetje roze/rood. Heb zelf alleen met afvegen, anderen gehoord met inlegkruisje nodig. Denk dat je nog hoop kan hebben, aangezien je ei dan de 21e ofzo ws geweest is dus echt te snel voor ongi. Duurt alleen nog even voor je kan testen want in principe is je nod 2weken na ovulatie. Had zelf ook 2 april laatste ongi maar ei was eerder, denk de 16e. Nu 4 dagen heeel licht wat bloed maar is echt anders dan ongi. Probeer tot dinsdag te wachten met testen. Je zou volgend weekend testje kunnen proberen misschien... Sterkte
Een innestelingsbloeding is toch bruinverlies en geen helder rood toch? En had een innestelingsbloeding ook niet eerder moeten zijn? Hoe lang duurt zo'n bloeding?
Kan ook rood zijn. Qua timing klopt het met innestelingsbloeding. Als het niet echt doorzet weet je meer!
Ik denk ook een innestelingsbloeding! Mijn zus had dit ook en dacht hierdoor dat ze gewoon ongesteld was geworden, maar ze was dus gewoon zwanger. Maand erop rond haar ms had ze het weer! Ze is nu 17,5 weken zwanger dus helderrood zegt ook niet alles! Hopelijk heb je over een paar dagen een positieve zwangerschapstest.
Klinkt inderdaad als innesteling! Mijn zus had dit ook bij haar eerste... Ik heb alleen wat bruinverlies gehad, maar rood kan ook... SPANNEND!
Bedankt voor jullie reacties, dat is fijn! Helaas weer bloedverlies nu, dus ik denk dat het toch mijn menstruatie is. Heel jammer.
Niet opgeven hoor. Ik heb ook ene toiletbezoek wel, volgende niet, dan weer wel... Uitgaande dat je ovulatietest goed was ben je nog steeds veel te vroeg voor ongi hoor. Als het geen grote hoeveelheden en stolsels zijn kan het nog steeds
Oh echt?? Dat geeft toch wel wat hoop... Geen stolsels. We een trekkerig gevoel 'onderin'. Je kunt jezelf behoorlijk gek maken zo... Pff
Ja vreselijk... ik denk ook elke keer aaaah nee... Maar dan is het toch maar heel weinig en zet niet door en is ook te vroeg. Ook witte test vanochtend, dan maak ik mezelf ook weer gek, kan makkelijk nog komen. We houden de moed erin en gewoon geduld hebben en over tijdje nog keer testen
Hanneke, in hetzelfde schuitje dus! Wanneer ga je weer testen? Ik wil binnenkort ook wel een testje doen maar ik vind zo'n witte test wel confeonterend iedere keer.... Heb jij verder ook nog 'symptomen'?
Ja inderdaad... alleen was mijn ovulatie ws de 16e, had toen positieve ovulatietest. Aan mn slijm te zien kan het niet veel later dan dat geweest zijn. Denk dat ik woendag ga testen of do... mn nod zou wo zijn. Kv2v5 test wil ik proberen, had vanochtend action. Ben af en toe misselijk en opgeblazen gevoel, minder kunnen eten, romnelende darmen. Vroeg wakker en gevoelige tepels. En dan beetje roze/rood/oranje verlies sinds do. Vind t raar wel dat het zo lang duurt. Maar t is echt anders als ongi want soms helemaal niks en alleen bij afvegen... Misselijk ben ik normaal nooit voor ik ongi wordt. Was ik vandaag minder eigenlijk. Nu weer wat meer kramp. Hoop echt dat ik niet toch ineens ongi ga worden. Maar dan nog ben ik dan eigenlijk wel overtuigd dat bevruchting goed is gegaan maar misschien innesteling niet. K wordt ook best moe van mezelf, te ongeduldig haha.
Ik gok ook op een innestelingsbloeding. Niet de moed opgeven hoor, het kan nog altijd. 2 mei nod betekent dat je woensdag al zou kunnen testen, wil je dit ook doen?
Hanneke, dat zijn veel symptomen, klinkt positief! Ga je morgen weer testen? Spannend, ik hoop voor je dat het een duidelijke streep is. Denk je dat de bevruchting sowieso goed is gegaan omdat je al die symptomen hebt? Of?? Bevruchting gaat toch niet gepaard met bloedverlies? Innesteling soms wel toch? Ik denk dat ik pas later kan testen. Als mijn eisprong de 20/21e was, dan is 2 mei toch nog te vroeg denk ik?? Ik denk dat ik dan beter tot komend weekend kan wachten. Gisteravond echt een flink trekkend gevoel onderin. Er is in ieder geval duidelijk iets gaande daar... Maar ja kan ook nog steeds voorbereiding op menstruatie zijn.
Noid, ik geef de moed nog niet op hoor... Het is gewoon verwarrend, die signalen van je lichaam. Ik denk dat woensdag testen nog te vroeg is dus ik Probeer nog even een paar dagen te wachten...
Je hebt gelijk, sorry. Ik zag dat je nod op 2 mei was, maar had even over je onregelmatige cyclus heen gelezen. Sorry. Hoop voor je dat die dingen die je voelt een teken is dat er wat aan de gang is daarbinnen!