We gaan nu kijken of ik zelf een eisprong krijg, donderdag moet ik dus terug om te kijken of het eitje weg is. Ik wilde zelf monitoren of ik een eisprong krijg dmv ovulatietesten maar die zijn dus helemaal blanco....?
Hoi, ook ik ben bekend met Clomid. 7 maanden gebruikt (uiteindelijk zwanger van hormoonspuiten, maar dat terzijde). Met Clomid wil het wel eens gebeuren dat eitjes langer doorgroeien. Dus ik zou door blijven testen met ovulatietesten. De eerste ronde met Clomid zeiden ze ook tegen mij hetzelfde: 20 mm, dus vrijadvies. Toen we een paar dagen later gingen checken of de eisprong geweest was zat het eitje er nog steeds, 35 mm groot! Ook zou het zo kunnen zijn dat je hormoonpiek al geweest is en dat je eisprong vanavond al is. Dat kun je niet meer nagaan..
Thanks. Je berichtje stelt me gerust. Ik kan dus niet te laat zijn? Gisterochtend om 09.30 was t eitje 20mm, vanmorgen een blanco test met dubbele hormoonindicator (4dagen vooraf). Gisteravond hebben we het samen gezellig gemaakt, morgen staat ook op de planning en dan hoor ik t donderdag bij de gyn wel of t gesprongen is. Wat als dat niet zo is, helpen ze t eitje dan? En maakt t voor de kansen iets uit hoe lang een eitje doorgroeit en dus hoe groot t wordt?
Ja, ze hebben het liefst dat de eisprong plaatsvindt rond de 20-23 mm. Ik kreeg in het vervolg Ovitrelle, een hormoonspuit om de eisprong eerder te laten plaatsvinden. Of de kwaliteit van de eicel ook achteruit gaat bij een te groot follikel weet ik even niet. Je bent zeker niet te laat als je het gisterenavond nog gezellig hebt gemaakt. Ik zou nog even doortesten met de ovulatietesten en donderdag heb je uitsluitsel.
Dankje, dan gaan we gewoon verder met onze planning en dan zien we t donderdag wel. Ik zal t jullie laten weten! Bij jou is t ook goedgekomen zie ik, hihi gefeliciteerd! Dus we houden goede hoop
Dankjewel! Gelukkig wel inderdaad. Helaas niet met Clomid. Maar er zijn genoeg vrouwen die met Clomid zwanger worden Ik ben benieuwd donderdag
Het lijkt erop dat mijn eisprong er toch wel aan zit te komen.. volgens mij nog geen positieve test maar t loopt al behoorlijk op. Morgenmiddag test ik nog een keer, met dezelfde test als op de foto. En morgenvroeg met Clearblue. Hopelijk dan een positieve test!
Van clomid heb ik ook bijna geen bijwerkingen. Alleen de 5 dagen dat ik het gebruik heb ik iedere nacht last van opvliegers. Verschrikkelijk is het! Rest van de maand geen last van. Utrogestan daarin tegen.. alleen maar kwalen. Erg verwarrend telkens!
Wat heftig zeg! Ik had nergens last van dus maakte me zorgen of mijn lijf er wel op zou reageren en gelukkig heeft Clomid met 50mg al zijn werk gedaan bij mij, een mooi groeiend eitje. Ik had vanmorgen een positieve ovulatietest, zondagavond en gisteravond gezellig gemaakt en morgen naar de gyn om te kijken of mn eitje gesprongen is. Vind t zo spanend, dit was onze eerste échte kans om er voor te gaan. Hopelijk over 2 weekjes weer een positieve test Hoe lang proberen jullie al SunnyShineS, als ik vragen mag?
Oo wauw, dan wordt je geduld aardig op de proef gesteld, ik hoop je dat t snel raak is. Je hebt wel begeleiding van gyn neem ik aan?
Jazeker! Wanneer is je NOD? Mijne 12 april. Volgensmij zitten we niet ver van elkaar af! Ik ga duimen voor ons
Mijn cyclus is tot nu toe onbekend geweest, maar uitgaande van vandaag eisprong + 14 dagen = 19 april Laat je t ons weten?
Goed! Eisprong bevestigd, woensdag bloedprikken om te checken of t een goede eisprong was. Zit nu dus alweer op t wachtbankje
@fluffyfishy @Maev Lief van jullie! Ik heb echter getemperatuurd deze ronde, maar ivm mijn griep kom ik er niet helemaal uit, t schommelde nogal. Voor mijn eisprong zat ik altijd rond 36,6/36,7/36,8. Afgelopen donderdagnacht eisprong gehad, en smorgens temperatuur 37,1. Eisprong bevestigd door gyn, in elk geval.. t eitje was niet meer te zien. Toch is mijn temperatuur nu maar 36,9 smorgens. Is niet zo heel hoog toch? Ik dacht dat t echt minimaal 0,5 hoger moest zijn dan normaal. Nu twijfel ik dus of t wel een goede eisprong is geweest....
Tussen 1 en 5 dpo kan je een dip hebben in je temp door de stijging van progesteron Mag ik je tempkaart eens zien en temp je wel rectaal, elke ochtend op hetzelfde tijdstip en nog voor het opstaan?? Ps... je temp moet 0.3 stijgen en stijgend blijven voor een eisprong
Ik heb mn temperaturen niet opgeslagen tip voor een volgende ronde Wel rectaal idd, en ook voor het opstaan maar niet op vaste tijden.