OOh vervelend.... k krijg amper nog n hap avondeten door me keel. Echt met moeite en dan al helemaal geen groente meer. Broccoli en sperziebonen. Moet er niet aan denken! Met n 4 jarig kind is dat niet heel handig, ik moet wel eten maken voor haar. Maar ik eet zelf amper en dat ziet zij ook. Ik heb moeite met bedenken wat te eten want ik lust bijna niks meer. Eigenlijk niks maar sommige dingen werk ik nog wel naar binnen. Alleen koken zie ik dus ook al niet meer zitten. Mijn vriend kookt gelukkig nog wel graag en veel. Maar op de dagen dat hij niet kan, zit ik toch echt te worstelen met het eten. voel me helemaal schuldig tegenover me dochter
Ik krijg de kriebels van zachte warme "dingen", zoals: - alle soorten vis (terwijl ik er altijd gek op was!) - kaasschnitzels - spinazie a la creme Ben nu gek op yoghurt met vruchtjes en witte kadetjes met hagelslag. Voor m'n zwangerschap was ik gek op hartig eten, zoals toastjes en chips, maar nu heb ik veel meer zin in zoet. Ben nog geen gram aangekomen, raar maar waar. Zelfs nog lichter dan voor de zwangerschap. Zal nog genoeg bijkomen!
Hier ook een afkeer voor het avondeten! Ik kook elke avond. Mijn man werkt als kok en is bijna nooit thuis met eten en we hebben een dochter van 2.... Dus elke avond sta ik luid kokhalzen boven de pannen, wat lachstuipen tot gevolg heeft bij mijn dochtertje! Ik dwing mezelf om te eten, want anders neemt zij ook geen hap meer! Maar sommige dagen lukt het gewoon echt niet! Ook chips vind ik niet lekker meer en ben ik ineens dol op appels!!! Bij mijn dochter was ik stapel gek op peren! Ben benieuwd of dit nog gaat veranderen de komende weken!!!
Hier ook een afkeer voor de warme maaltijd! Gekookte aardappels, brocoli, brrrrrrr..... die structuur!!! Ik ril er echt van! Het nadeel is dus dat ik al in geen maanden normaal groente heb gegeten. Zelfs verstopt in een pasta saus word ik er naar van! Dat komt omdat ook de pasta warm is en dat hoef ik ook niet. Ik los het op met rauwkost eten maar ook daarvan niet teveel want dan ga ik daar weer van kokhalzen! Ik eet wel iedere dag mijn fruit en vaak als compensatie voor het missen van de groente extra fruit. En een goede multivitamine. Maar het is echt balen!!
Erg herkenbaar, beide zwangerschappen last van gehad. De eerste lustte ik het echt niet, nu met de tweede krijg ik zo'n last van zuur dat ik liever brood eet. En als je eenmaal veel zuur van iets gehad hebt, eet je het ook echt niet. En dingen waar ik in het begin vd zwangerschap misselijk van ben geworden lust ik nu ook nogsteeds niet, zoals een bepaalde soep die ooit voor me gemaakt is (ik word al misselijk van de geur). Ik heb een peuter die we uiteraard een goed voorbeeld willen geven, en die leg ik het uit. Dat gaat wonderbaarlijk goed, zij eet samen met papa avondeten, ik eet brood, en zij proeft af en toe een hapje van mij. Vanwege maagzuur eet ik overdag altijd wat groente ergens, vaak rauwkost. Dan lig ik er 's nachts wakker van (zuurbranden). Wat ik echt niet lust momenteel is thee. Hele zwangerschap al. Behalve Chai Latte
Ik heb dat ook de eerste 15/16 weken gehad. Avondeten ging wel, maar dan wel pasta, nasi/bami e.d. Moest niet denken aan aardappels, groente, vlees. Probeerde ter compensatie dan maar rauwkost te eten. En dat ging goed. Verder at (en eet) ik genoeg fruit. ik hoefde van de vk me dan ook geen zorgen te maken.
hier geen frikandeel meer heb al twee keer geporbeer en man was er beroed van .soms geen chocolade gebakke kibbeling bah hoef maar teruiken en wordt er misselijk van.
ik verdraag geen :tomaten,bloemkool (zowat alle kolen)de geur alleen al :s, geen zoet ,chocola ,fris ,... ben gewoon een ramp op eten momenteel want het zijn niet alleen smaken die tegensteken maar ook geuren en texturen heb ook direct genoeg ,behalve boterhammen die kan ik blijven eten
Wat grappig! Het zal er wel bij horen! Ik maak elke avond met grote tegenzin avondeten klaar. Vind nix lekker. Is iedere keer weer een opgave om te bedenken wat we gaan eten, want heb echt nergens trek in! Ik eet het wel. Maar als je m'n bord ziet, ligt er een hoeveelheid wat een peutertje eet. Echt waar! Meer kan ik niet op. Maaaarrrr, wat ik de hele dag door zou kunnen eten is patat! hmmmm. Mc Donalds!!!! Jammie Voor de rest nix warms. Zelfs geen pizza meer! Oh ja, geef trouwens wel de voorkeur met avondeten aan alles wat een ander voor me maakt en me serveert hihi. Dat kan ik nog wel aardig wegkrijgen. Ook niet meer in de hoeveelheden als voor de zw. Maar dat gaat nog wel haha
Dat is idd bij mij ook zo! Als iemand anders het heeft gemaakt gaat het beter! Dan heb je niet je buik al vol van alle geuren, bah!
In het eerste trimester was ik wat minder gek op avondeten. Viel me eigenlijk pas achteraf op, toen ik wel weer trek in avondeten begon te krijgen en opeens alles weer veel lekkerder vond Ik geloof dat het rond de 14 a 15 weken bij mij van weinig eetlust overging naar weer normale zin in avondeten. Brood, fruit, yoghurt en rauwe groenten (salades ed) gingen prima. Maar het viel me op dat moment dus nauwelijks op.
Oh dit is zo herkenbaar voor mij, sommige avonden moet ik het bijna naar binnen proppen. (met de gedachte: ik moet toch wel eten, want de kleine heeft ook voeding nodig) Ik heb ook echt een afkeer gekregen van het koken, vroeger vond ik het geweldig om lekker te koken, maar gelukkig doen m'n man en m'n vader dat meest van de tijd nu. Met het eten kiezen ben ik altijd degene die kiest wat we eten, we hebben het er wel over maar ik ben degene met het beslissende woord, eigenlijk kiezen we meer dingen waar ik niet van walg. Rodekool uit pot, sperziebonen uit pot, soep (we eten bijna elke week wel 2 keer tomaten soep) , gebakken aardappeltjes (op m'n vaders manier, anders krijg ik het niet naar binnen) met witte bonen in tomatensaus (uit pot natuurlijk weer). Dat soort dingetjes, en ik hou niet meer zo van verse groenten terwijl ik bijna niets anders wou voor de zwangerschap, en met spinazie moeten ze helemaal niet meer aankomen.
Hier weinig moeite met dingen die ik niet meer lust of kan verdragen; enige waar ik nu ECHT NIET aan moet denken is: - Koffie - Thee (eigenlijk gewoon alle warme dranken) - Chocolade Verder ben ik dol op oude kaas (normaal niet) en dol op ijsklontjes in mijn drinken..
In het begin ook echt geen zin in warm eten.. Begint nu wel terug te komen.. En cola light.. Iegh.. En dat dronk ik altijd.. En nu word ik er gewoon misselijk van Weird
Ik heb het ook bij warme groenten. Ik ga er echt van kokhalzen. Gelukkig kookt manlief en kan ik het bij salades houden en veel fruit. Verder eet ik overal maar een beetje van. Sinds een week of drie ben ik gewoon echt sneller vol.
ik heb het met eten niet zo erg.. maar echt met drinken!! Ik weet soms niet wat ik moet drinken krijg overal een vieze nasmaak van!! het enigste is appelsap wat ik lekker vind en water. Thee en koffie bah... en cola vond ik eerst ook lekker en nu..pffffffffffff , ranja krijg ik het zuur van. Ook vind ik alle melkproducten ontzettend smerig..!! Eten gaat redelijk goed..., vanochtend de eerste x weer dat ik niet misselijk wakker werd maar gewoon honger had.!!