Hallo dames Weten jullie ook een goed ziekenhuis/kliniek waar ze ivf uitvoeren voor dames met een te hoge bmi?
Elk ziekenhuis heeft een eigen bmi grens, je kan op de site van het ziekenhuis lezen wat het is. Jij kent jouw situatie en ik ga het niet voor jou invullen, maar vanuit mijn ervaring in ivf zou ik zelf alles doen om de kans te maximaliseren op een positieve uitslag en zwangerschap voor ik er aan zou beginnen. Ziekenhuizen hebben de grens niet voor niets en het is een heel zwaar traject. Nogmaals; ik ken jou persoonlijk niet en misschien is het gewoon niet mogelijk voor jou, maar dan zou ik adviseren eerst met het ziekenhuis waar je zou willen zitten in gesprek te gaan. Wellicht is er wel iets mogelijk, of kunnen ze hulp bieden, of een compromis sluiten.. Of heb je dat gesprek al gehad ?
Misschien kun je wat meer uitleggen over je achtergrond? Heb je al geprobeerd in behandeling te komen en ben je afgewezen vanwege je BMI? Een vriendin van me had morbide obesitas en moest afvallen tot ze enkel nog in de 'gewone' obesitas-categorie viel. Ze kreeg hiervoor hulp van de diëtiste in het ziekenhuis. Toen mocht ze starten met IVF/ICSI. Als je wilt weten welk ziekenhuis het was, mag je me PB'en.
Nij geertgen. 1ste keer ivf 155 kilo BMI van 47 en 1ste punctie plus tp zwanger dochter geboren. 2de ivf 96 kilo 1dte punctie en tp zwanger zoontje geboren
Nij geertgen doen ze niet zo heel moeilijk. Ik heb er zelf wel alles aangedaan om als nog wat af te vallen. Dat moedigen ze ook wel aan. Ik had een BMI van 44 maar heb hem terug weten te brengen naar 38 en toen ook zwanger geraakt