Clomid en ovulatietestesten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marca, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marca

Marca Nieuw lid

7 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Geen idee of ik deze vraag hier moet plaatsen maar ik kan het antwoord in elk geval niet zo snel vinden. Ik ben deze maand met de 2e ronde clomid 50 bezig. Vorige keer een eisprong gehad bleek na het bloedprikken. Had wel een korte cyclus (26 dagen), nu zit ik op dag 12 en had ik gisterochtend een positieve ovulatietest en s middags erge pijn aan de rechterkant in mijn buik (denk ovulatiepijn). Vandaag heb ik ern negatieve ovulatietest. Wel 2 streepjes maar de een is beduidend lichter dan de andere. Ik lees overal dat je met clomid een wat langere cyclus hebt en bij mij zou de eisprong dan al op dag 11 of dag 12 geweest zijn. Kan dit? En zijn ovulatietesten met clomid altijd betrouwbaar? Moet de clomid nu nog 5 maanden gebruiken ( met deze cyclus erbij) en heb tussentijd geen echo's of andere controles dus merk dat ik nogal onzeker wordt of ik nu wel ern eisprong heb/krijg en hoe ik die kan opsporen. Hoop dat iemand advies voor mij heeft!

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik krijg op de 10e dag vanaf mijn menstruatie een echo, van dag 5 t/m 9 clomid gebruiken. Krijg jij geen echo? Wat raar...
    Dus dan moet je het allemaal zelf bijhouden? Kan je niet vragen of je wel een echo kan krijgen?

Succes met alles!

3. Marca

Marca Nieuw lid

7 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga dat denk ik inderdaad maar vragen of het mogelijk is om echo's te krijgen! Ik moet van dag 3 tm dag 7 clomid slikken. Jij ook heel veel succes!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan best zijn dat jouw lichaam snel op de Clomid reageert en dat je juist wat vroeger je eisprong hebt. In principe kun je ervan uitgaan dat de ovulatietesten goed werken als je een duidelijke positieve test hebt en deze van tevoren en daarna negatief is. Succes!

Deel Deze Pagina