clomid kansen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Anais, Apr 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi ik ga binnekort met clomid beginnen
    maar hoe groot zijn de kansen dat je zwanger word?
    zijn die groter dan bij mensen die op normale manier zwanger worden? of eigenlijk hetzelfde?en heb je hier veel kans op een tweeling ofzo?zeggen ze dacht ik :(

wie was na hoeveel keren clomid zwanger?

groetjes!

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Clomid zorg ervoor dat er een eitje rijpt en springt. In sommige gevallen kan het zijn dat er bijv. twee eitjes rijpen en springen, maar die kansen liggen heel laag bij Clomid. Je krijgt eerst 50 mg waarschijnlijk, mocht dat niet werken, dan 100 mg en tot slot eventueel 150 mg. Soms wordt Clmoid in combinatie gegeven met Pregnyl. Dot zorgt ervoor dat het eitje (zeer zeker) springt. Ik zelf heb alle doseringen geslikt, maar ik reageerde nergens op. Wanneer je wel een eisprong hebt, ligt de kans gelijk als een ''normaal'' persoon.

Succes!

Groetjes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De kansen op een zwangerschap met behulp van Clomid liggen niks hoger dan zonder Clomid. Clomid zorgt voor een eisprong en bevordert verder niet de kans op een zwangerschap. Als je een goede eisprong hebt, de zaadcellen zijn goed en alle andere factoren zijn prima, dan heb je per cyclus ongeveer 15-20% kans op een zwangerschap.

Je kunt door de Clomid meerdere eicellen krijgen, maar vaak word je goed in de gaten gehouden door de gyn dmv ovulatietesten, bloedonderzoeken of echo's. Het is de bedoeling dat er hooguit 1-2 eiblaasjes groeien. Als je er twee hebt, dan is de kans op een tweeling iets groter. Maar niet erg groot, hoor.

4. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Staat in de bijsluiter van de clomid dat je 6.9% kans hebt op een tweeling, dat is dus echt maar ietsje hoger dan normaal gezien.

Ik mag zelf eerdaags aan de clomid beginnen, want nu op mn ongesteldheid van de provera

Share This Page