Binnenkort starten we met IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Boedha85, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    automonteur en peuterleidster
    Drenthe
    Hallo,.,

Wij hebben afgelopen dinsdag te horen gekregen dat we binnenkort mogen starten met de IVF/ICSI behandeling.
    Hieraan vooraf gaande heb ik meegedaan met een half jaar lifestyle studie, ik moest 10 kilo afvallen,., maar helaas heeft dit niet mogen lukken, ben er namelijk overspannen bij geraakt, maar nu beetje bij beetje gaat het de goeie kant op.
    Ik heb weer zin ook heb ik het sporten weer opgepakt dus nu moet het echt gaan lukken!!!
    Morgen naar de KNO arts ik word met spoed aan mijn neus geopereerd, heb mijn neusschotje scheef staan en mijn adertjes worden dichtgebrand zodat ik mijn astma en allergieen onder controle heb, en mocht ik zwanger worden heb ik gewoon veel profijt ervan.

Maar ok,., mijn vraag is heeft iemand al ervaring met IVF/ICSI behandelingen?
    Ik zou graag wat meer hier over willen weten

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hallo,

Nog geen ervaring, maar binnenkort mogen wij ook beginnen met IVF.
    Over 1,5 week het eerste gesprek met de fertiliteitsarts, het vragenformulier hebben we al ingevuld terug gestuurd.
    En dan krijgen we ook te horen wanneer we precies kunnen gaan beginnen.

Spannend allemaal, en misschien steunen we elkaar hier een beetje.
    Weten jullie al wanneer jullie precies kunnen gaan beginnen?
    En als ik vragen mag, wat is bij jullie het probleem dat het niet lukt?

Bij ons ligt het aan mij, zwemmers van manlief zijn goed, maar ik heb een te langzaam werkende schildklier, dat is nu onder controle, maar heb ook nog eens 2 dichte eileiders, dus enigste optie is IVF.

SUCCES, en veel LIEFS...XXX

3. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Volgende week vrijdag moet ik een bezoekje brengen aan onze fertiliteitsarts, die week daarop moeten we naar het UMCG voor een kennismaking en dan zullen we ook wel horen wanneer we kunnen starten,.,
    Bij ons hebben we beide iets, mijn man heeft weinig zaadcellen en niet de kracht om zelf te gaan zwemmen zeg maar, dus vandaar de IVF/ICSI,., ik zelf heb geen eisprongen en heb overgewicht, moet een kleine 10 kilo afvallen.
    Maar dat gaat bij mij heel moeilijk.
    Ook heb ik meegedaan aan een half jaar lifestylestudie wat van het SZE en UMCG uit ging, heb hier heel veel goeie begeleiding gehad, maar niet afgevallen dus moet nu zelf gaan uitzoeken hoe ik dit ga aanpakken.
    Wij vinden het enorm spannend, en afgelopen dinsdag dat we uitleg gekregen hebben wat ons staat te gebeuren waren we beide eigenlijk heel erg blij, dat ze ons kunnen helpen en dat er nu vaart achter komt

Wij wensen jullie ook heel veel succes en hopen dat we elkaar een beetje kunnen steunen zal wel heel fijn zijn ;):)

4. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    wij hebben isci gehad en het viel erg mee!! maak je vooral niet al te te druk en laat het gewoon over je een komen. Uiteindelijk krijg je er hopelijk iets moois voor terug! ;)

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Martinenangela,

Succes alvast met je neusoperatie, en ook met het afvallen.
    Gewoon lekker langzaam aan, dan blijven de kilo's er het langst af.
    Dat heb ik ook aan mijn vader gezien.
    Ik heb eerder een ander probleem, door ondergewicht heb ik dus de hyperprolactinemie gekregen.
    En aankomen is voor mij gewoon erg moeilijk, kan eten wat ik wil, maar plakken doet het niet.
    Jammer genoeg ligt ondertussen het probleem ergens anders...:x

Spannend ook dat jullie binnekort met de IVF mogen gaan beginnen.
    Zeker laten weten hier hoor...;)
    We gaan op het moment nog ongeveer gelijk op...
    Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen.

THX jessy1983 voor je raad.
    Dat is ook helemaal mijn plan.
    Probeer zo weinig mogelijk te googlen en laat het maar gewoon op me af komen.

Fijne Paasdagen allemaal...

6. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi hoi,

Wij hebben ook ICSI gehad in het UMCG. Er is zelfs een topic over, misschien kun je daar ook even kijken. Dat is specifiek gericht op het UMCG.

Ga er niet vanuit dat je gelijk te horen krijgt wanneer je mag starten. Je krijgt waarschijnlijk eerst een intake en daarna wordt je pas op de wachtlijst gezet. Dus het kan nog wel een paar maanden duren.
    Maar misschien is het ondertussen veranderd i.v.m. de samenwerking met het Scheperziekenhuis.

Succes meid

Liefs

7. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Dank je wel allemaal voor jullie lieve en ondersteunende woorden,., en inderdaad ik probeer het zoveel mogelijk op mij af te laten komen,., en nu de samenwerking met umcg en sze gestart is, krijgen we van onze fertiliteitsarts ook heel veel informatie en boekjes en moet zeggen dat dat altijd heel keurig en netjes is,., echt alles wat je maar wilt weten staat er ook in,.,
    Mijn complimenten daarvoor en hoop dat hier meer zijn die ook via sze behandeld worden

Deel Deze Pagina