Ovulatiebloeding of innesteling?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Liefjes, Oct 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liefjes

Liefjes Actief lid

Oct 17, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Google is meestal mijn vriend, maar waarschijnlijk zijn hier meer ervaringsdeskundigen te vinden!
    Zal het puntsgewijs schetsen, dan is het hopelijk duidelijk!

- Half jaar geleden gestopt met de pil, meteen regelmatig (cyclus 26/27 dagen)
    - Afgelopen woensdag eisprong (voel ik altijd, klopt ook volgens rekenschemaatjes)
    - Donderdagochtend bij het plassen paar druppels helderrood bloed
    - Later op de dag en vrijdag (in inlegkruisje) wat bruin/oud bloed
    - Sinds woensdag (eisprong) stekken aan eierstokken (nu bijna niet meer)
    - Heb een buikje (altijd al gehad), maar mijn buik voelt heel erg "strak", gespannen
    - Rommelende darmen
    - Ontzettend veel zweten (oksels)

Heb in januari van dit jaar een missed abortion gehad (natuurlijke wijze). Was dus door de pil heen zwanger geworden.
    Nu twijfel ik dus tussen een ovulatiebloeding of een innestelingsbloeding. Wat denken jullie?

Groetjes!

2. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi hoi,

ik denk dat een innestelingsbloeding wat snel is 1 dag na je eisprong. meestal heeft het bevruchte eitje nog een dag of 3-4 minimaal nodig om een mooi plekje te vinden in de baarmoeder... dus ik zou zeggen dat je of eerder je ei hebt gehad en dan een innestelingsbloeding of inderdaad een ovulatiebloeding als je ei zeker weten niet eerder was... maar goed ik ben geen arts natuurlijk...
    bij mijn eerste zwangerschap had ik een dag of 3 voor nod wat bruinverlies (heb ik verder nooit gehad)...

3. Liefjes

Liefjes Actief lid

Oct 17, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Had vanmiddag wel weer wat steekjes bij de linkereierstok.
    Het rare is dat ik het nog nooit gehad heb, tussentijds wat bloed verliezen. En dan ook nog een aantal dagen "last" van mijn eierstokken, meestal echt maar 1 ochtend/middag.

Afwachten dus...!

4. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ja spannend, ik hoop dat het wat moois betekent allemaal! succes met afwachten!

5. Liefjes

Liefjes Actief lid

Oct 17, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren dokter gebeld en vandaag al meteen een afspraak. Ook meteen mijn urine laten testen. Deze was schoon (geen blaasontsteking dus!). Toen ik de dokter gisteren belde dacht hij aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, vandaar dat ik ook vanochtend al meteen een afspraak had. Dat is het gelukkig niet!

Wat dan wel is ook voor de dokter nog de vraag. Ik moet het nu goed in de gaten houden, de pijn is er immers al bijna een week. Volgende week moet ik ongesteld worden, dus dan weten we ook weer meer!

Verder nog steeds af en toe de steekjes bij mijn eierstokken en gisteravond voelde ik me in een keer misselijk/duizelig. Geen idee wat dat was!

Moraal van het verhaal, ik weet nog steeds niks en moet afwachten tot volgende week!

6. Nessy

Nessy Fanatiek lid

Feb 27, 2008
    2,309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Kan ook een cyste zijn die is gesprongen ?
    Heb een paar keer een cyste gehad en die kunnen behoorlijk
    pijn doen als ze springen en ook wat bloedverlies geven.
    Het ligt er natuurlijk wel aan hoe groot de cystes zijn.
    Gelukkig gaan ze bij mij gewoon weg maar heb er 3 gehad die
    zijn gesprongen.(van 5-7cm)Dit kan met een echo te zien zijn.
    Hopelijk ben je snel van de pijn etc af.En is het gewoon een
    ovulatiebloeding gevolgd door een innesteling.:)

Share This Page