clomid, maar geen controle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jinky, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Ik heb deze cyclus moeten bloed prikken zonder clomid op progesteron.
    Ik heb deze cyclus ook getemperatuurd om te kijken wanneer mijn eisprong is geweest.
    Maar mijn gyn. heeft niet zo heelveel vertrouwen in de temp. methode en zegt dat je door deze methode niet met zekerheid kan zeggen dat je eisprongen hebt.
    Dus ik ben benieuwd naar de uitslag.
    Ik ga overigens maandag bloed prikken.
    Dan zit ik als het goed is een week na mijn eisprong.
    En dan volgende cyclus beginnen met 50 mg. clomid.
    Ik kan dan wel zien via tempen of mijn eisprongen vroeger en regelmatiger komen, maar niet of er overstimulatie is.
    En daarom lijkt het mij fijn om controles te hebben.
    Ookal is de kans klein, hij is er wel toch en wat zijn de risico's bij overstimulatie?

Groetjes Jinky

2. afrika

afrika Lid

22 mei 2007
    84
    0
    0
    je kunt ook ovulatietesten gebruiken om te zien of je een eisprong hebt

3. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik gebruik nu voor de derde maand Clomid in de dosis 50 en ik heb geen controles gehad. Ik heb van mijzelf wel een eisprong maar heb een hele onregelmatige cyclus waar ik dus clomid voor gekregen heb.

Met mijn gyn is afgesproken dat ik 3 maanden clomid zou krijgen en als ik niet zwanger zou zijn we tot IUI over zouden gaan. Ik kon elke maand controles krijgen maar ik kon ook dmv ovulatietesten gaan kijken wanneer mijn eisprong zou zijn.

Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik dacht als het IUI wordt ik dan vaak genoeg naar het ziekenhuis moet en het nu nog allemaal even zelf kan bijhouden.

Heb dus nog 1 kans en als die niet lukt dan wordt het IUI.

Veel liefs
    Nataly

4. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Dankjewel Nataly, fijn om te horen dat je ook geen controles hebt gehad.
    Ik hoop voor je dat het deze ronde raak is!

Groetjes Jinky

5. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meid ik ben ook begonnen met eerste ronde clomid ik moet dag 21 bloedprikken om te kijken of ik een ei sprong heb gehad..
    voor de rest moet ik daarna pas terugkomen naar de gyn..

groetjes schatje1

6. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    bij mij wordt er ook niet met echo's gecontroleerd, alleen op dag 21 bloedprikken voor progesteron. Maar ik heb mede daardoor wel plannen om van gynacoloog/ziekenhuis te switchen. Nu heb ik het gevoel dat ik totaal niet weet wat ze allemaal met mijn lichaam aan het doen zijn en of het wel goed gaat! Succes

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee anne, kan me helemaal voorstellen dat je nadenkt over een ander ziekenhuis! Ik bedoel, 150 mg is een behoorlijke hoge dosis en hoe hoger de dosis hoe meer risico´s! Die moeten ze toch in de gaten houden! En verder lijkt het me voor jou ook een prettig gevoel ´wat er in je lijf ´gebeurd! Kun je niet aandringen.... er staat ook in de bijsluiter van Clomid dat bij elke dosis streng toezicht moet worden gehouden door de behandelende gyn in verband met overstimulatie, te veel eitjes.... etc...

8. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    Ja klopt! Ik wordt nu oook via mijn werk begeleid door een vertrouwenspersoon en die heeft me een ander ziekenhuis geadviseerd dus daar ga ik binnenkort een afspraak mee maken. Ik heb ook steeds een andere arts dus ze zullen me wel niet missen in het spaarneziekenhuis ;)

Volgens mij staat dat in die bijsluiter er ook in omdat het door bodybuilders als doping wordt gebruikt... --> dan ben je echt gek

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja heb ook wel eens gehoord dat het als doping wordt gebruikt. Echt belachelijk! Als je op clomid googled dan komt daar ook eea over voorbij....

Ik heb ook elke keer een andere arts hoor, soms komt dat gewoon niet anders uit. Het is wel zo dat de arts die ons als eerste keer behandelde, de 'baas' blijft. Als ik dus vragen heb of er moet iets overlegd worden, dan heeft zij altijd het laatste woord. Heb nu 3 verschillende artsen gehad, krijg volgende week vrijdag weer een andere.... maar vind het niet zo erg. Ze zijn allemaal even 'fijn' tot nu toe....

Is dit nu je 2e ronde met 150? En op welke cyclusdag had je je eisprong?

10. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    ja misschien maakt het ook wel niet zoveel uit, als je maar wordt gecontroleerd. Dit is idd mijn tweede ronde met 150 mg. Ik heb op CD 20 weer een eisprong gehad! Heb het bijgehouden met fertilityfriend. 3 dagen geleden dus. Echt tegek! Ik maak me alleen wel zorgen over mijn cervixslijm, het lijkt me nogal 'droog'. Dat kan toch ook komen door Clomid?

Ben jij nu aan je vierde ronde begonnen? aan je banner te zien. Wat een zenuwslopend gedoe allemaal he... ;) succes

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

@anne.. maak je daar maar niet ongerust over hoor, dat cervixslijm. Het kan zijn dat je dat net verloren bent met plassen oid. Ik zal je vertellen, heb 6 keer een eisprong gehad met clomid, 2 keer een eisprong zonder en heb het nog nooit gezien dat slijm, en zie banner ;)

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

hee anne,

maak je idd maar niet druk over je afscheiding. Ik verlies rond mijn eisprong ook niet dat befaamde vruchtbare eitwitte afscheiding..... een week na mijn ei begint de gewone afscheiding pas weer. Heb wel een keer zo'n klodder vruchtbaarslijm gehad, maar achteraf geen eisprong, zegt dus niet veel!

Gaaf dat je weer een eisprong hebt gehad! En nu weer duimen! Wanneer moet je dan weer naar de gyn?

Ja, zonet de eerste pilletjes genomen van de vierde ronde clomid 100.... idd heeel spannend weer, volgende week een FM en hopelijk weer een pregnyl spuit..... we houden elkaar op de hoogte!

13. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    ja het blijft toch elke keer weer spannend! Wel fijn dat je ook een pregnyl spuit krijgt, dan weet je tenminste ook wanneer je ei komt!

Ik heb wel 1 dag 1 keer van dat hele doorzichtige rekbare slijm gehad maar dat was echt dagen voor mijn ovulatie. En dan ga je ook denken: heb ik het wel goed gezien, was het wel echt afscheiding enz... dus eigenlijk heb je daar niet veel aan. Ik vraag het volgende keer wel aan de gyn, ben toch wel benieuwd. Ik heb geen afspraken meer met de gyn, ik moet alleen bellen voor de bloedtest en daarna meteen een vervolgkuur aanvragen als het neg. is. That's it.

Heel veel succes weer met de hormoontjes en hopelijk deze keer raak!

14. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik ben gister begonnen met 50 mg Clomid. Moest ook meteen te bloedprikken omdat ik afgelopen zaterdagnacht ongi ben geworden. Volgende week woensdag (12e cyclusdag) moet ik voor een echo langskomen. Dan kijkt ze of er een eitje is geloof ik. Ben er best wel zenuwachtig voor. Was al 7 maand niet ongi geweest...enne zaterdag kwam het spontaan zodat het niet meer opgewekt hoefde te worden. Scheelt weer wat medicijnen. Dus nu kon ik meteen met de Clomid beginnen. Hoop dat het een beetje positief nieuws gaat brengen.

xxxies

15. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik zou even bellen naar je gyn hoor ik heb dus het zelfde

ik zit nu nog 2 dagen aan de proverra om ongetseld teworden en dan moet ik dag 5 van me ongi beginnen met clomid maar de gyn had niks gezegt over een echo dus heb ik ze zelf gebeld of ik geen echo maken moest en ze zei je moet indd op dag 9 van je ongi een echo laten maken

meid gewoon effe bellen

16. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    ik heb vandaag een gesprek gehad met de arts, die wil geen echo's of samenlevingstest doen omdat dat volgens haar ouderwets en achterhaald is. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken.

verder heb ik nu een cyclus van 35 dagen met ovulatie op dag 20, ik vind dat zelf erg laat maar zij vindt dat acceptabel en wil me geen andere medicijnen voorschrijven, spuiten vind ze te belastend voor de patient... en ze zegt dat een combinatie van clomid en een spuit niet helpen om de cyclus korter te maken. Ik snap er niet veel meer van...

17. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ook bij mij heeft de gyn het niet over controle gehad.
    Ze zei idd....achteraf kan ze zien wel/niet aangeslagen etc. en altijd de dosis verhogen. Met een ;) zei ze ook ...misschien kom je de 30ste nov wel en doe ik de echo en zien we dat je zwanger bent.
    Ik weet garanties zijn er niet, maar positief denken en hoop doet leven.

Hoop snel met de Clomid te gaan beginnen en heb geen echo en ook geen bloedprikken tijdens het gebruik.
    Waar ik me wel over verbaas is dat bijna iedereen op dag 5 moet beginnen met Clomid ...en ik al op dag 3...
    Misschien omdat m'n menstruatie nooit zo heavy en lang is!?

Mirre

18. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Volgens mij beginnen de meeste op dag 3!
    Ik ben ook op dag 3 begonnen en had niks met mijn menstruatie te maken.
    Ik hoop voor je dat het snel raak is!

Groetjes jinky

19. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je wel! :D
    Hoop voor jou natuurlijk...the same! ;)

Deel Deze Pagina