Hoi hoi meiden, Vanmorgen heb ik gebeld met het Radboud in Nijmegen. Wij stonden daar op de wachtlijst voor IVF toen we ineens uit het niets positief testten. De gynaecoloog van het Radboud heeft aangegeven ons voorlopig op de wachtlijst te laten staan, maar ik heb de laatste tijd niets meer gehoord, dus ik dacht ik bel maar eens... Even ons verhaal: acht weken geleden testte ik positief, maar twee weken later (nu dus zes weken geleden) werd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vastgesteld. Inmiddels zijn we zes weken verder en ben ik drie behandelingen verder waaronder een chemokuur en een operatie. Het is nog onzeker wanneer we nu verder mogen, maar goed... dat horen we wel. Wij zijn in ons eigen ziekenhuis (niet in Nijmegen) geweest en hebben gevraagd of we nog vaker IUI mogen blijven doen. We hebben immers nog vier behandelingen tegoed (de zwangerschap ontstond na de tweede IUI) en is ons inziens lichamelijk gezien een stuk minder lichamelijk belastend dan IVF. Onze eigen gynaecoloog is het wat dat betreft helemaal met ons eens en gunt ons graag nog onze vier IUI-pogingen, ondanks het feit dat het zaad eigenlijk gewoon te slecht is. Maar ja, dat was het de laatste keer ook met 740.000 zaadjes gelukt. Ik heb nu dus gebeld met het Radboud en zij zouden uitzoeken of het ook mogelijk was om ons op een reservelijst voor IVF te zetten. Dus dat we zeg maar wel eerst die vier IUI-behandelingen mogen doen en daarna dan meteen door kunnen. Alle voorbereidingen voor IVF (onderzoeken en besprekingen) zouden dan toch alvast kunnen beginnen. Heeft iemand ervaring met zo'n reservelijst voor IVF? De dame die ik aan de telefoon had zou nu gaan uitzoeken hoe lang je op zo'n lijst mag staan, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen! Alvast bedankt en groetjes, Josien
Lieve Josien, Goed om te lezen dat je je weer gaat richten op IUI. Zoals je weet, ben ik ook onder behandeling in het Radboud. Ik heb iedere 3 maanden een evaluatie met mijn gynaecoloog. De volgende stap zal voor ons ook IVF zijn. Na deze IUI heb ik nog 1 of 2 IUI's voordat we over zullen gaan op IVF. Dat bespreken we in november bij de volgende evaluatie. Mijn gynaecoloog heeft gezegd dat ze ons met terugwerkende kracht op de wachtlijst voor IVF zal zetten. Dus wanneer wij aan IVF zullen gaan beginnen, dat we dan niet lang hoeven te wachten. Dat is dus het enige wat ik weet. Ik ken geen reserve wachtlijst van het Radboud. Ik wens je heel veel succes en sterkte nog met alles! Hopelijk zie ik je snel op de IUI topic. Liefs Marielle
Thanks voor jullie antwoorden! Ik heb net een telefoontje terug gehad... hebben ze me blijkbaar toch de vorige keer van de lijst afgehaald. Nu moeten we een nieuwe afspraak plannen in het Radboud en weer terug op de lijst gezet worden. Maar goed... ik denk dat we nog even wachten totdat we weten wanneer we weer aan IUI mogen beginnen. Dan weten we ook wat meer... Groetjes, Josien