ik vind het ook apart dat er al voor IUI is gekozen met een hormoon opgewekte eisprong met 16 a 18 mm....mijn eitjes sprongen altijd pas (zelf) zo rond de 26 mm hoor..... Heb wel eens prechnyl gehad en dat geven ze idd als de eitjes zo rond de 20 mm zitten....maar dat je eitjes met 18 mm gemiddeld springen...dat vind ik ook vreemd hoor...dat heeft mijn gyn nog nooit tegen me gezegd...altijd meer als 20 mm hoor.... Ik denk persoonlijk dat je je eisprong pas kort geleden hebt gehad en niet tijdens de IUI....ze hadden je beter op moeten volgen! Als je nu eens belt en progesteron bepaling vraagt....een bloedtest...als hun denken dat je eisprong langer geleden was moet een bepaling nu te doen zijn en je een hoge waarde hebben...is die laag...dan denk ik dat ze zich verkeken hebben en je pas kort geleden je eisprong hebt gehad of nog hebt!! balen hoor zoveel onzekerheid....hoop dat je snel antwoorden krijgt. Groetjes, Miranda
ja dat denk ik dus ook ! ik had het ook nog nooit gehoord dat ze gemiddeld bij 18 springen, wel tussen de 20 en 25, maar niet kleiner.
heb net mijn zus nog even gebeld, zij is via iui zwanger geraakt, bij haar hebben ze ook bij 1,8mm iui uitgevoerd. vanaf 1,8 mm kunnen ze springen en iui wordt 24 uur na lh piek ingebracht, dus als ze dan nog groeien dan zit je al zo op 19/20. in mijn geval dan!!
hallo allemaal ik heb vanmorgen mijn gyn gebeld. heb haar het hele verhaal uitgelegd. ik heb haar ook gevraagd waarom bij mij al bij 18mm iui is uitgevoerd en ik van anderen soms wel bij 25mm hoor. ze vond het vreemd dat er bij 25mm nog iui werd gedaan???? ze zei dat 18mm heel normaal is en zeker niet te klein. daar moeten we dan maar op vertrouwen...... moest vanmiddag bloedprikken, ze gaan dan kijken of er inderdaad een week geleden een eisprong heeft plaatsgevonden. maandag krijg ik de uitslag. ik ben benieuwd wat er uitkomt. ik laat het weten! groetjes brigitte
Goed dat je gebeld hebt meid, dat geeft je ook voor jezelf wat meer zekerheid. Als je zonder medicijnen bent, schijnt 18 mm heel normaal te zijn, dat is wat mijn gyn ook zei. Wat fijn dat je maandag al de uitslag krijgt. Dan hoef je er tenminste niet al te lang op te wachten. Succes maandag!
fijn dat de gyneacoloog je gerust kon stellen. ze zullen overal wel een andere manier van werken hebben maar neem aan dat ze allemaal wel weten wat ze doen. Ik heb trouwens ook zonder medicatie altijd mijn eisprong bij 25 mm gehad (zowel tijdens onze 6 IUI`s en vooronderzoeken), maar als de gyneacoloog voor jou 18 mm voldoende vond zou ik daar maar gewoon op vertrouwen en flink duimen dat het allemaal gelukt is ! wel fijn dat je maandag weet of het inderdaad allemaal goed gegaan is. succes !
ICSI is een soort van IVF maar in plaats van de eitjes en de zaadjes samen in een schaaltje te doen, spuiten ze 1 zaadje in 1 eitje. Dit doen ze als het zaad van de man te slecht is of als er bij gewone IVF geen bevruchting is. Bij ons zwemt het zaad van mijn vriend niet waardoor er te weinig goed zaad was voor IVF. Voor IVF heb je per eitje 100 000 goede zaadcellen nodig, en als je 11 eitjes hebt heb je in totaal dus 1 100 000 goede zwemmers nodig, en wij hadden er meestal maar tussen de 500 000 en de 800 000. De procedure van het hormoonprikken, de punctie en de terugplaatsing is hetzelfde als met IVF, alleen de manier van bevruchten is anders. Wij zijn na de 3e terugplaatsing zwanger geworden gelukkig ! Nu alweer 10 weekjes groetjes
dank je wel ! we zijn echt super blij ! 6 december hebben we weer een echo bij 12 weekjes en als dan alles goed is kan ik echt met een gerust hart nog meer gaan genieten.
Ik heb wel een dubbele eisprong gehad met clomid. Ik had 2 eitjes, het ene eitje was groter dan de ander en de gyn dacht dat als er 1 zou springen de ander zou verdwijnen. Ik ben zwanger geworden van een tweeling, met de hele zwangerschap 2 dagen verschil tussen hun. De gyn zei dat dat niet vaak gebeurd, maar het kan dus wel
hallo mijn progesteron was maar 9 dus rond de iui kan ik nooit een eisprong hebben gehad, was al boos omdat ik geen pregnyl kreeg.... had ik hem nu maar wel gehad!!! maar goed, moet a.s. woensdag weer bloedprikken omdat ik afgelopen dinsdag een positieve ovulatietest had. hoop ergens dat deze wel goed is want we hebben dinsdag nog wel "geklust" dus er is misschien toch nog een kansje!!! ben nu wel echt heel misselijk en steken in mijn navel, dit heb ik anders nooit... heb geen idee, kunnen ook spanningen zijn want ik baal als een stekker. liefs bri
Hoi Bri vervelend hoor ! maar toch maar goed dat je hebt gevraagd om je bloed te prikken want anders zat de gyneacoloog er de volgende maand mischien ook naast. Zou gewoon de pregnyl eisen dan ! blijkbaar groeien je eitjes dus ook groter dan 18-20 mm en dan zou het op zich niet gek zijn dat je pas dinsdag je eisprong gehad hebt. hoop dat de volgende pogingen wel gewoon goed gaan ! groetjes
hallo vandaag nieuwe waarde van de progesteron gekregen....49 dus wel een goede eisprong gehad, alleen later. weet iemand wat dit nog meer in kan houden. ze zeggen dat je tussen de 20 en 30 moet zitten om een goede eisprong te hebben gehad. nu heb ik ongeveer het dubbelen.... heeft dat nog een betekenis? liefs bri