Hoi allemaal, Ik slik nu voor de 3e ronde Clomid 50mg (eerste ronde niet goed aangeslagen). Ik krijg geen Pregnyl, ik krijg dan van mezelf een eisprong. Tot nu toe waren de progesteronwaardes goed. Toch lees ik bij anderen dat Pregnyl een goed effect heeft op de kwaliteit van de eitjes/eisprong. Mijn grootste eitje was 17mm de laatste keer en dezelfde dag had ik een positieve ovulatietest, dus hij zal niet heel groot zijn geweest. Mijn baarmoederslijmvlies was 7mm. Ik ben benieuwd of met Pregnyl beter zou zijn? In mijn ziekenhuis doen ze het alleen als ze willen dat er niet meer dan 2 eitjes springen bijvoorbeeld. Wat zijn jullie ervaringen? Ik zou het met het ziekenhuis kunnen bespreken...
Hier ook geen pregnyl bij clomid. Ik vroeg erom ivm te korte lf. De arts zei dat pregnyl pas ingezet wordt bij hormonen spuiten in ons ziekenhuis.
Als een follikel 17 mm is, is hij rijp. Op volle snelheid groeit een follikel ongeveer 2 mm per dag. Had je 's ochtends de follikelmeting en 's avonds een positieve ovulatietest, dan is je follikel in de tussentijd misschien nog wel een millimeter gegroeid. Verder groeit je follikel door tot de eisprong. Tussen een positieve test en de eisprong zit ongeveer 36-40 uur, waardoor je er nog bijna 4 mm bij op kunt tellen. Helemaal prima dus! Een baarmoederslijmvlies van 7 mm is goed bij een follikel van 17 mm. Ook je slijmvlies groeit door tot de eisprong. Dat zit ook ruim binnen de normen. En je schrijft dat je progesteronwaarden goed waren de vorige keer. In principe heb je dus helemaal geen Pregnyl nodig. Je hebt een goede eisprong van jezelf, je follikels springen bij de juiste grootte en je baarmoederslijmvlies is dik genoeg. Je luteale fase zit dus ook binnen de 10-18 dagen? Hier wordt Pregnyl alleen gegeven als je follikel niet uit zichzelf springt of als je de eisprong precies moet timen, omdat je bijvoorbeeld IUI doet. Of ter ondersteuning van je luteale fase. Pregnyl wordt wel in combinatie gegeven met Clomid, maar alleen als het nodig is.
Ik heb 2 rondes clomid gebruikt en heb ook geen Pregnyl hoeven gebruiken voor de eisprong (alleen later ter ondersteuning van het baarmoederslijmvlies).
Hier ook geen pregnyl gekregen hoor. Verder legt Jippie het allemaal goed uit, dus dat ga ik niet herhalen
Bedankt voor jullie reacties! En duidelijke uitleg Jippie. Het stelt me weer een beetje gerust. We gaan gewoon zo verder. Het ziekenhuis zal het niet voor niets zo doen, maar wil gewoon de optimale behandeling .