clomid laagste dosering overstimulatie wie ervaring mee?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mamalap, Jan 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik heb een vraagje of er nog meer mensen zijn waarbij de clomid te goed werkte?

Eerste ronde 50 mg 2 follikels: klusverbod
    tweede ronde 25 mg 2 follikels : klusverbod
    derde ronde 25 mg op cd 3, 5 en 7: gisteren 1 van 13 mm en 2 van 12 mm , morgen weer terug maar ik verwacht inmiddels dus weer 2 of 3 follikels.

Hier is de norm echt 1 follikel (wij vinden dit prima). Ik had gisteren gevraagd wat nu bij weer teveel, dan werd het waarschijnlijk hormonen spuiten. Zij vertelde dat dit beter te reguleren is. Maar ik lees met spuiten vooral dat ze dat gebruiken als clomid niet werkt? Krijg ik dan met spuiten helemaal geen overstimulatie?

Wie heeft hier ervaring mee? Volgens mij komt dit niet zoveel voor? Ik kan echt niks op Internet vinden dat clomid te goed werkt.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Waarom is twee follikels teveel?! Hier zien ze met Clomid het liefst 1-2 follikels, en IUI wordt zelfs nog met drie gedaan. Dus ik snap het drama niet zo goed, tenzij je om medische redenen echt niet zwanger mag worden van een tweeling. De kans op een tweeling is klein, ook als je twee follikels hebt.

Hormooninjecties zijn inderdaad beter te doseren, omdat je het aantal eenheden kunt instellen. Er wordt meestal gespoten als Clomid niet goed aanslaat. Maar ik kan me voorstellen dat het ook gebruikt kan worden als je te heftig op de Clomid reageert. Ze zullen met injecties bij jou met een hele lage dosis beginnen.

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Dank je wel Jippie voor je antwoord! Dus inderdaad beter te reguleren.

Zoals ik al dacht komt het dus niet zoveel voor.

En wat betreft 1 of 2 follikels tja dat is een andere discussie. Maar goed nou eenmaal de kaders waarin ze hier werken in het zkh dus ik me dan bij neer te leggen heb. En ik ben perfect gezond dus geen medische reden voor.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik dacht ooit te hebben gelezen dat je clomid ook kon delen? En dat je 25 slikt?
    Maar misschien vergis ik me nu..

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ja dat klopt catmommy dat heb ik dus al gehad. Eerst 5 dagen 25 mg en nu zelfs maar 3 dagen 25 mg. Dus dat is al geprobeerd. Bedankt voor je reactie!

Share This Page