Hoi meiden, Na bijna anderhalf jaar zelf geprobeerd te hebben zwanger te raken gaan we met IUI van start. Gister gesprek gehad hoe of wat. Kreeg een echo om te kijken of er eitjes te zien waren. Zat op dag 12, dus dat kon mooi. Rechts een stuk of 10 te zien en links één mooie grote. Die gaat waarschijnlijk springen binnen de komende drie dagen zei de gyn. Nou verder moet ik bellen als ik weer ongi wordt. Dan krijg ik een afspraak op dag 10 om met echo's te starten. Ik slik dan van dag 3 t/m dag 7 Clomid voor het stimuleren van de groei van de eitjes. Vanaf dag 10 maken ze echo's totdat er goeie formaat eitjes zijn. Als er maximaal 2 eitjes groot genoeg zijn moet ik een Pregnylspuit zetten. Die zorgt ervoor dat je eitje springen gaat. Binnen een bepaalde tijd moet je dan geinsemineerd worden. Vind het allemaal wel spannend hoor. Ben ook benieuwd wat andere hun ervaringen en gevoel erbij is!!!
hey hey, ik had zelf een topic geopend wie in het nieuwe jaar met iui beginnen? maar misschien kunnen we het samen voegen? wij zijn in januari 2 jaar bezig voor onze 2de en zouden van de zomer gaan beginnen met iui, toen bleek ik spontaan zwanger maar dat eindigde in een curretage met bijna 10weken zwangerschap! dus nu moet ik tot het nieuwe jaar wachten en dan gaan we als goed is in jan/feb beginnen! ben erg benieuwd hoe het bij jou gaat lopen? ik zie dat je nod 9dec is? de mijne als het goed is de 8ste! dus we lopen een beetje gelijk.. heb je een regelmatige cyclus, ik niet namelijk dus das wel lastig! spannend zo allemaal he! veel liefs nic
Hey Nic, Ik had je topic gezien ja. Ik dacht ook hetzelfde maar wachtte nog even af. Wij zijn nu bijna anderhalf jaar verder. Ik heb met een aantal dagen speling een regelmatige cyclus. Er is niks gevonden bij mij wat niet goed zit. Me vriend zijn zaad is niet slecht, maar ook niet optimaal. We lopen dan idd mooi gelijk. Dat is wel leuk natuurlijk. Ik vind het allemaal wel spannend hoor. Ging met een tas uit het ziekenhuis weg met de pillen en de spuitspullen en het voelde wel even ongemakkelijk. Je wilt het toch liever niet, maar je hebt er alles voor over. Ik zou graag zwanger zijn van ons eerste kindje. Was het bij jouw bij de eerste ook zo moeizaam? En heftig een miskraam. Hoe voel je je daarbij?
Hoi Meiden, Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik niet zwanger kan raken door middel van het gebruik van Clomid en dat we moeten starten met IUI. Erg spannend allemaal. Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen We zijn vanaf april van dit jaar bezig met Clomid, maar dat heeft helaas niks gedaan. Ik heb wel al een zoontje van 2,5 jaar oud. Hij is wel door middel van Clomid geboren. Hebben jullie al een rontgenfoto met contrastvloeistof gehad? Ik moet nu starten met Primolut om mijn menstruatie op te wekken en ik krijg die rontgenfoto tussen de 7 en de 11 dag. Ik ben best wel geschrokken dat we aan IUI moeten beginnen, ik had gehoopt dat het met de Clomid zou lukken maar helaas. Nou ik hoop dat we elkaar een beetje tot steun kunnen zijn. In mijn omgeving lijkt zwangerschap wel besmettelijk . Iedereen wordt maar zwanger. Ben op dit moment geloof ik niet zo redelijkk. Ik gun natuurlijk iedereen een kindje, maar het is gewoon even een klap in je gezicht, als er weer een nichtje belt, ik ben zwanger!! Groetjes Leonie
Hoi Le, Ja dat is wel even een klap in je gezicht. Vond het zelf ook wel confronterend hoor, maar heb het er zeker voor over. Ik heb idd als een HSG onderzoek gehad. Dan maken ze die foto met contrastvloeistof. Bij mij was alles goed gelukkig. Hoop dat het bij jouw ook allemaal in orde is. Weet je al wanneer je van start mag? Wij starten in dec. We kunnen elkaar hier zeker steunen!!!
hallo dames, ik zit nu eindelijk dus nu eerst ff hier langs.. haha welkom le, natuurlijk mag je meekletsen! hoe gaat het met je nu? kan je het een beetje een plekje geven dat je met iui moet beginnen? weet je al wanneer? de hsg vond ik zelf ook wel meevallen (ik heb hem in maart gehad) maar fijn is anders! in mijn omgeving is het ook zo hoor, volgens mij is iedereen zwanger kan er op dit moment ook niet zo goed tegen! hoi inge, moeilijk he om zo het ziekenhuis uit te gaan! vooral omdat eigenlijk alles goed is met je/jullie! met mijn zoontje was ik gelijk de maand na mijn pilstop zwanger, dus toen we nu met de pil stopten gingen we er eigenlijk weer vanuit dat het niet zo lang ging duren! en nu zijn we alweer bijna 2jaar bezig ook bij ons is alles goed, de hsg was prima/samenlevingstest was zeer goed/zaad van vriendlief goed.. en dat vind ik eigenlijk het moeilijkst om te accepteren! klinkt misschien raar maar nu krijg je allemaal van die goedbedoelde adviesen enzo pff.. miskraam was erg heftig vond ik, ik voelde me zo zwanger de testen waren zo positief en toen bij de echo was het niet goed! dat was een enorme klap.. kwam niet spontaan af dus moest weer terug en zo gingen we door! maar goed we gaan nu weer met volle moed verder! en hoop dat we elkaar beetje kunnen steunen zo liefs nic
Hey meiden, Ja bij mij viel de HSG ook wel mee, maar prettig is anders..... Bij mij is er niks, maar bij ons is het zaad van me vriend niet slecht maar ook niet optimaal. Vandaar dat we met IUI mogen starten. Kan me voorstellen dat het niet niks is een miskraam. Is het zover en dan krijg je dat. Een lichaam zit toch ook ingewikkeld in elkaar. Maar we gaan door tot het zover is. En o ja dat wilde ik nog typen. Al die zwangere mensen om je heen. Ja je ziet ze overal lijkt wel. Ze kennen elkaar af en toe nog maar amper en knal raak. Maar ja zo zitten we dus allemaal anders in elkaar en daar kunnen we niks aan doen helaas!!
Hey meiden, wij gaan voor ons eerste wondertje... deze week te horen gekregen dat wij ook met IUI mogen beginnen na 2 jaar oefenen. ik heb ook een HSG onderzoek gehad dat was goed, mijn eisprong is goed en mn vriend zn zaad ook dus ook bij ons weten ze niet wat de oorzaak is. wij kunnen pas over ongeveer 2 maanden beginnen omdat er een wachttijd is. ik heb na mn vorige cyclus het HSG onderzoek gehad, en nu veel last van mn buik, obstipatie een een wat hogere bloeddruk. we hebben een ietsie pietsie hoop deze maand! maandag zou ik kunnen testen! heeeeel veel succes allemaal
Hi Meiden, @Nic: Ik heb het nu wel een plekje kunnen geven, ik heb het er zeker voor over! Ik ken die goed bedoelde adviezen, waar je eigenlijk helemaal niet op zit te wachten. @inge: Hoop dat jou eerste keer lukt! Spannend allemaal. Moest je lang wachten voor dat je met IUI mocht beginnen? Bij mij ging het gelukkig snel, waarschijnlijk omdat ik voor dat mijn zoon kwam 1,5 jaar bezig waren voor dat we bij de gyn kwamen. @babytjuh: Hoop voor je dat het raak is deze maand! Bij mij is PCO vastgesteld, bij mijn man is alles gelukkig in orde. Het wordt nog wel onderzocht 9-12 om te kijken of zijn zaad goed genoeg is voor IUI. Toch wel spannend. Ik moet nu eerst ongesteld worden en het HSG onderzoek moet eerst en daarna zullen we wel horen wanneer we mogen starten. Goed weekend verder.
@Le: Wij hebben drie maanden moeten wachten op de start van IUI. Ze hebben hier een wachtlijst voor IUI. @Babytjuh: Spannend en fijn dat jullie er ook aan mogen beginnen. Wij moesten ook wachten, 3 maanden. En dat je na je HSG zo een last hebt. Ik heb de week na het onderzoek last gehad. Voelde me niet in me hum. Daarna niks meer aan de hand. Hier zitten we op de wachtbank. Als we nu niet zwanger zijn gaan we ECHT definitief aan de IUI. Heb nu nog wel een beetje hoop!!
hoi dames hoe is het bij jullie?? wanneer hebben jullie allemaal je nod? kunnen we elkaar op de hoogte houden! mijne is als het goed is 8 of 9 dec? dus zit nu op het wachtbankje voelen jullie al iets? en babytjuh hoe is het met jou? liefs nic
Hey meiden, Mijn nod staat onder bij me handtekening. Hier ook op het wachtbankje. Is altijd even een rustige periode met veel wachten. Na deze ronde als het niet zo mag wezen dus start IUI!! Vind het spannend hoor!!
hallo dames, Als bij ons deze periode geen zwangerschap ontstaat mogen wij ook starten met iui. Ik heb PCO en reageer niet op clomid. ik spuit puregon (best een hoge dosis voor ovulatie stimulatie zonder ivf) maar tot nu toe zijn we nog niet zwanger van een 2e wonder. mijn nod is 11 december.
Spannend Nijntje. Net als ik start met IUI na deze ronde. Ik heb wel gewoon een goeie cyclus, dus aan de Clomid voor stimulering van de follikels!! Vind het wel spannend hoor. Had je bij de eerste ook problemen?
Hier een mama met positieve IUI ervaring. Na 3 jaar mmm zijn we zwanger geraakt via 2e IUI. Blijf erin geloven meiden en sterkte en vooral succes met het zwanger worden. Ik duim voor jullie allemaal!
dankje wel vruchtje, dat geeft weer een beetje hoop! nou.... ik had dinsdag mijn NOD en nu nog niet ongi!!!! ik heb maandag al een test gedaan maar die zei negatief! morgenochtend ga ik weer testen als ik nog niet ongi ben. het kan ook aan het HSG onderzoek liggen dat ik deze maand heb gehad, dus ik weet t echt niet. heb geen klachten meer behalve obstipatie!
Hallo allemaal, Wij gaan deze maand ook voor het eerst insemineren! Morgen hebben we de follikel-meting en dan horen we wanneer we de inseminatie hebben! Ik prik van de 3e dag van mijn cyclus met Menopur en moet straks 1 x pregnyl prikken! Wij zijn vanaf juni 2009 bezig en zijn in mei 2010 naar de ha gegaan, ik had al 5 maanden geen ongi! Wij zijn doorgestuurd naar de gyn en op de dag. Ik bleek een cyste te hebben in mijn eileider! Die hebben ze via een kijkoperatie weggehaald en mogen deze maand voor de 1e keer voor de IUI gaan. Heel spannend allemaal!
@Vruchtje: Fijn even een positief bericht hier. Is toch super om te lezen dat IUI mensen helt zwanger te raken. @Babytjuh: Ik ha na me HSG me laangste cyclus tot nu toe. Was een week langer dan gemiddeld. Dus zou rustig afwachten. Er is toch even wat in je lijf gebeurd tijdens dat onderzoek. @Tamren: Spannende week zeg. Ben benieuwd hoe het gaat met spuiten. Valt het je mee? Ik hoop voor je dat 1x IUI voldoende zal wezen. Succes!!
hoi dames ook wij gaan deze maand voor iui(eerste kindje) door t slecht zaad van me man.. en ik weet echt niet wat te verwachten, ik moest van de dokter bellen op dag 1 van mijn ongi om vervolgens dag 9 10 of 11 van me cyclus naar t ziekenhuis te gaan.. wat erna zal gebeuren weet ik nie.
Wij hebben vandaag follikel-meting gehad, links had ik een ei van 12 mm en rechts meerdere kleintjes. Maandag weer terug, want ze meoten nu weten hoe snel het groeit! Maar bij mij doet de meting verschrikkelijk veel pijn, de verpleegkundige vond dat niet normaal. Heeft 1 van jullie dat ook wel eens gehad? @ingeping: Het spuiten gaat goed, ik heb er geen last van! Alleen als de vloeistof wordt ingespoten dan brand het een beetje! Van het naaldje voel je echt bijna niets.