Na eisprong vaak last van jeuk?/vaginale schimmelinfectie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by MotherOfAnAngel, Dec 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

Sep 8, 2017
    2,764
    2,420
    113
    Female
    Maassluis
    Hallo, even en niet zo'n fris topic

Het valt me op dat ik eigenlijk altijd na eisprong echt zo'n brandend gevoel krijg daar beneden en vreselijke jeuk....
    Vaginale schimmel infectie?
    Vaak haal ik niks en gaat het weg met menstruatie...

Nu weer zo'n enorme last ervan op 6 dagen na eisprong.
    Al dagen een wat branderig gevoel met plassen maar niet erg aanwezig. Blaasontsteking is het niet want dan ga ik altijd kapot van de pijn.

Hebben meer dames dit
    En wat gebruik je ervoor
    Deze x is het echt niet uit te houden pfff

Na de seks rond vruchtbare dagen blijf ik max 10-15 minuten liggen en dan douche ik me gelijk. Houd de douchekop er zo een paar minuten op zodat het goed schoon is (anders vind ik het ook zo snel stinken die sperma restjes). En als ik het niet zou doen binnen een kwartier heb ik 99% een blaasontsteking te pakken.
    Ben daar erg gevoelig voor

Maar wat helpt de jeuk te verzachten ?

Ik draag al katoenen ondergoed.. van mijn vriend, altijd haha. Lekker luchtig :o::roflmao::rolleyes::oops:
    Ik was absoluut niet met zeep, alleen water dus...

En Ik weet dat canesten niet mag als je eventueel zwanger bent... Dus radeloos elke keer wat te doen.

2. HHJ

HHJ Bekend lid

Mar 31, 2019
    873
    609
    93
    Female
    Ja hier ook! Iedere maand weer feest.. ik heb het meestal 2 x per maand. Rond eisprong en rond menstruatie en houdt een paar dagen aan. Bij mij is het 's nachts het ergst en word ik wakker van de jeuk. Het is begonnen na de bevalling van mn jongste. Ik liep een tijdje bij een spec. Bekkenfysio na de bevalling en die raadde me aan met lanettecreme te smeren 1 a 2 x per dag en dat verlicht bij mij wel mijn klachten. Zij had het over hormonale verandering, maar had verder ook niet echte oplossing.

MotherOfAnAngel likes this.
  3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Jup hier sinds de 3e mk bijna elke maand last van. Naast het ongemak voel ik me er ook onzeker door mbt onze kinderwens.. Volgens het ziekenhuis weinig aan te doen. Ik gebruikt wel Canestan crème, dat verlicht de boel wel erg. Wat je wellicht kan doen is de huisarts vragen of ze een uitstrijkje maken en dit op kweek zetten. Soms blijkt het wel iets te zijn waar nog een alternatief voor is.
    Maar het klinkt precies zoals bij mij, schimmel die door hormonen geactiveerd wordt.. Precies altijd op dezelfde dagen van mijn cyclus.

4. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

Oct 4, 2019
    1,937
    1,478
    113
    Female
    Hier ook elke maand last van.
    Doe ook alles wat jij zegt. Helaas is er weinig aan te doen.
    Ik heb nu van de gyn normaflor voorgeschreven gekregen. Die moet je op de 1e dag van de laatste dag van je menstruatie 6 dagen gebruiken. Dit zou het “resetten”. Ik heb het nog niet gebruikt. Wacht nog op mijn menstruatie

5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Ik bedacht me net ook dat je partner ook wat moet gebruiken als je er last van hebt. Je kan het elkaar ook blijven doorgeven.. Hier moet ie van mij ook af en toe een weekje smeren.

6. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

Jul 27, 2016
    155
    26
    28
    Dit is inderdaad dan een vaginale schimmel infectie. Ik heb daar ook veel last van gehad en zodanig extreem dat ik er ook een bacteriele vaginose door kreeg. Uiteindelijk heb ik 6 fluconazol tabletten gekregen van 150mg. Zodra ik de klachten voel aankomen slik ik 1 tablet en binnen 3 dagen zijn de klachten over. Ze zijn ook nooit meer zo extreem geweest als eerder. ( heb het in totaal maar 2 x hoeven slikken in 1 jaar )
    Dit eenmalig gebruik is ook veilig tijdens een zwangerschap.

7. Summer18

Summer18 Actief lid

Mar 28, 2018
    153
    77
    28
    Female
    Fluconazol werkt(e) bij mij ook goed. Tijdens pil gebruik had ik het heel regelmatig, waardoor ik een periode 2x per maand deze tabletten kreeg voorgeschreven. Eenmaal van de pil af was ik ook van het “probleem” af. Heel soms speelt het weer op en na slikken van 1 pil is het binnen 2 a 3 dagen verholpen. Mocht je er echt veel last van hebben zou ik dus zeker even contact opnemen met huisarts/gynaecoloog.

8. Dwaallichtje

Dwaallichtje Fanatiek lid

Oct 7, 2018
    1,099
    1,211
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb het ook bijna elke maand. Soms 2x per maand. Heb nu een voorraad van die behandelingen van de huisarts gekregen. Maar soms kan ik het door extern een creme van Miconazolnitraat te smeren het al tegenhouden. Dit gaf de huisarts ook als tip. Kan je gewoon bij de drogist kopen en werkt veeeeel beter dan canesten. Dit is overigens ook hetzelfde spul als wat je op een voetschimmel zou smeren. Heb meermaals gevraagd aan de huisarts of je dit dus ook veilig in je vagina kan smeren en ja dus. Miconazolnitraat is ook de werkzame stof in de behandelingen die je van de huisarts krijgt.

Share This Page