Clomid na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Afwachtertje, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    #1 Afwachtertje, 22 jan 2021
    Laatst bewerkt: 22 jan 2021
    Hoi allemaal,

    Afgelopen november gestart met Clomid 50mg (na een jaar geen menstruatie, pcos). Dat was de goede dosis: meteen een goede eisprong en die was raak.
    Helaas kreeg ik met 6 weken een miskraam half december.
    Nu ben ik afgelopen woensdag gaan menstrueren. Alleen hebben we te horen gekregen dat de behandelingen voorlopig stop zijn gezet. Ontzettend klote nieuws dus.
    We willen juist zó graag verder na dit alles. We waren zo dichtbij en nu weet zo ver weg...

    Nu zit ik erover te denken om op eigen houtje te beginnen aan Clomid, ik heb het nog in huis. Alleen kunnen ze dit dan niet monitoren.
    Maar als het in november niet gelijk raak was geweest, hadden we ook thuis zelf aan de slag ermee gemogen.

    De dosis was goed, dus het lijkt mij dat dit dan goed zit. Of heeft de miskraam hier (veel) invloed op?

    Iemand ervaring hiermee?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Geen ervaring maar ik zou het uiterst onverstandig vinden. Je kan meerdere eicellen ontwikkelen met alle gevolgen van dien. Je neemt zonder echo's een groot risico voor je eigen gezondheid.
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Dat moet je inderdaad niet doen. Clomid hoeft niet elke keer hetzelfde aan te slaan. Je kunt overstimulatie krijgen en cystes. Deze kunnen blijvende schade veroorzaken. Of het slaat bijvoorbeeld helemaal niet meer aan, dan neem je hormoonmedicatie voor niets.

    Ik had elke ronde controles door middel van echo's. Jij zou nu totaal geen begeleiding van een arts hebben. Niet iemand de meekijkt of de nodige stappen kan nemen, mocht er iets aan de hand zijn. Je kunt er niet even snel naar toe gaan of ze bellen, als er iets is. Ik denk dat het verstandiger is om te wachten, hoe rot het ook is.
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #4 hummeltje5, 23 jan 2021
    Laatst bewerkt: 23 jan 2021
    Absoluut niet om je bericht tegen te spreken, noch om TO aan te moedigen zelf te gaan dokteren zogezegd, maar toen ik ivm. PCOS onder behandeling van de gyn. stond en daarvoor Clomid 50mg kreeg, heb ik al die cycli nul echo's gekregen.
    (Edit: hooguit alleen de eerste cyclus, maar dat weet ik niet zeker meer. De andere cycli zéker niet).
    Vriendin van me die tegelijk met mij in hetzelfde ZH, maar bij een andere gyn. liep, kreeg ze wèl.

    On-topic: @TO: je zei dat je eerst een jaar geen menstruatie hebt gehad, en nu, een maand na je mk, je weer een cyclus hebt.
    Is het niet een idee om het in ieder geval deze maand op eigen houtje te proberen (zonder Clomid dus)?
    Voor hetzelfde geld heeft je lichaam zichzelf gereset nu na de miskraam.
    Ik wil echt geen valse hoop geven verder, maar het zóu kunnen natuurlijk.
    Hier gebeurd na de bevalling van de jongste.
    Als ik jou was zou ik in dit geval ovulatietesten gebruiken deze ronde. Bij voorkeur icm. temperaturen.

    Hier na m'n b.o. (specifiek soort mk) wederom weer moeten beginnen met 50mg Clomid.
     
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hier word ook na de eerste goede cyclus voor 6 maanden meegegeven zonder controle. Ik voelde me daar ook niet fijn bij. Ik zou het zelf niet doen. Bij mij pakte het de eerste keer goed uit, zwanger van dochter. Nu voor de tweede geen goed resultaat meer met dezelfde dosis. Overstimulatie met 3 follikels waarvan er ook nog 2 als cyste zijn blijven zitten. En ook nog een te lange cyclus. Ik moet daarom stoppen met clomid.

    Het gevaarlijke aan een cyste is dat je die absoluut niet mag stimuleren met hormonen. Die kan dan heel groot worden en dan kan je eierstok scheuren. Dus als je op eigen houtje doet en je weet niet dat je een cyste hebt, kan dat ook goed fout gaan. Met echo controle kijken ze altijd goed naar cystes. Denk goed na wat je doet.
     
    Jippie vindt dit leuk.
  6. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie adviezen. We durfden het toch ook zelf niet aan, denk dat dat een verstandig en realistisch besluit is geweest. Het voelde even als enige hoop en kans, vandaar dat de verleiding er even (zo sterk) was.
     

Deel Deze Pagina