Hallo, Wij mogen komende maand starten met iui. Eigenlijk wilde ik wachten tot het najaar. In juli doen ze het niet en in augustus zijn we zelf met vakantie. Maar nu het weer niet gelukt is, ging hier ineens de knop om. 3 juni hadden we onze afspraak al staan, dan is het mijn cd12. Kan ik mooi gelijk mee. Nu hoor ik graag ervaringsverhalen. Liefst de positieve natuurlijk. Ik had echt het idee dat iui wel goed zou komen. Maar als ik in de brochure de kansen zie, vraag ik me af of je nu meer kans hebt met iui of juist minder dan bij natuurlijke conceptie. En mag je de dag erna gewoon ook nog zelf aan de gang, al is het maar voor de zekerheid? Hoe plannen jullie het? Ik bedoel, de man mag niet te kort op de inlevering een zaadlozing gehad hebben, maar ook niet te lang. Of wordt dat aangegeven door de gyn? Normaal klus je rond die periode best vaak en nu is het maar 1 lading, dat is voor mijn gevoel zo in strijd met alles eraan doen. Kortom, hoe zijn jullie ervaringen. Klussen jullie nog bij? En cijfers vind ik ook wel erg leuk om te horen. groetjes Babke
Hoi Babke, Mijn verhaal ken je! helaas niet positief! maar mijn man heeft uiteraard ook zaadkwaliteit- problemen! dus dat speelt vermoed ik wel mee! Zaadlozing na iui is totaal geen probleem! van tevoren wordt lastiger omdat je natuurlijk met 3 dagen onthouding zit! ik zou wel 3dagen vooraf een keer seks hebben zodat er een vorraadje klaar ligt, en zodat je daarna de onthouding kunt doen voor de iui. Met pregnyl kunnen ze het vrij goed inschatten wanneer je eitje springt! dus zal vast goed komen! veel succes gewenst!
Hier ook IUI gehad maar na 6 pogingen overgestapt op ICSI. Zaadjes werden steeds minder tot ze zelfs onder de 1 miljoen doken. Wij mochten geloof ik 3 dagen van tevoren geen sex meer hebben (of beter gezegd geen zaadlozing) Hielden ons daar ook netjes aan. Wij gebruikten geen pregnyl. Ik kreeg echo's om de dag vanaf cd 11 tot de eisprong en dan werd rond die periode de IUI gepland.
Ik denk ook niet dat ik pregnyl ga krijgen. Maar dat weet ik niet zeker. Bij de gewone fm's zagen ze precies hoe groot het eitje was en altijd rond de 21 mm, sprong hij binnen 2 dagen. Ik krijg ook nog iui met clomid. Dus ik ben erg benieuwd. Gefeliciteerd trouwen, ik zie nog een kleintje op komst. Leuk hoor!
Hier wel een positief verhaal voordat wij begonnen was ik ook niet positief omdat ik ook las dat de kansen nou niet zo heel groot waren! Maar ik zag het maar als een soort loterij. 6 kansen, en 1 daarvan is raak!! Of het het eerste lotje of zesde is weet je niet maar raken zal het! 2e keer was het raak! Wij deden het idd drie dagen vooraf nog een keer en daarna wachten tot de Iui! Met pregnyl kunnen ze t behoorlijk precies berekenen! Heel veel succes! Hou moed!!
Ik heb 8 IUI pogingen gehad. 4 in natuurlijke cyclus en 4 met hormonen (menopur en pregnyl). Poging 8 is gelukt. Wat ik begrepen had is dat je met IUI in natuurlijke cyclus evenveel kans hebt als met natuurlijke bevruchting. En met hormonen erbij lagen de kansen iets hoger. Voor wat betreft de dagen waarop je wel en geen seks mag hebben krijg je uitleg van de arts. Na de IUI mag je gewoon doen wat je wilt (ook seks dus). Ervoor even een dag of 3 niet.
Drie dagen onthouding? Zelf kreeg ik van de gyn te horen dat we de dag van de Pregnyl juist moesten klussen, dan een dag onthouding en dan de volgende dag IUI. Blijkbaar zit daar dus ook verschil in per ziekenhuis. Ook hier een positief verhaal. Op het moment ben ik, na ruim twee jaar kinderwens zonder resultaat, pril zwanger na onze 3e IUI poging (afgelopen weekend positief getest ). Ik heb alleen bij de 1e poging zowel Fostimon en Pregnyl geprikt, bij de overige alleen Fostimon (eisprong kwam beide keren al vanzelf).
Idd verschillende verhalen mbt de onthouding. Hier moesten wij ook gewoon om de dag aanhouden. Daarna zeker nog geklust! Bij onze eerste was het raak na 5 keer iui. Na 2 keer met clomid over gegaan op pregnyl en puregon. Bij deze zwangerschap was het na 3 keer iui raak. Beide keren precies de maand dat wij 10.000 eenheden pregnyl hadden gespoten. Succes!!
Ook hier een positief verhaal.. Duurde alleen iets langer als bij de meeste van jullie.. Bij ons was de 6de keer raak. Meestal ook 3 dagen onthouding vooraf en alleen de laatste poging hebben we de dag na de insemenatie nog seks gehad op aanraden van de accupunctuur.. Bij ons was het ook in de natuurlijk cyclus en dan met pregnyl, het probleem lag bij de zaadkwaliteit van mijn man en dat was de laatste poging 3 x zoveel dan de andere keren.. Heel veel succes in elk geval en hopelijk voor jullie ook snel succes!!
Dit is mijn eerste IUI cyclus en mij is geen klusadvies/tegenadvies gegeven tot nu toe. Ik moet maandag op follikelmeting, misschien leggen ze het dan wel uit. Zo te lezen is het verschillend ngl. het ziekenhuis dus afwachten.
Bedankt voor alle reacties. Ik krijg in ieder geval weer een positief gevoel van jullie reacties! Wij gaan voor een goede bevruchting. Ik vraag me wel af of ik niet moet vragen om als deze ronde mislukt, daarna verder te gaan met spuiten. Ik heb toch het gevoel dat dat beter is voor de innesteling.
Bij onze zoon was de 7de iui raak, met hormonen. Nu zwanger vd tweede na de 1ste iui zonder hormonen!
Hier ook een positieve ervaring! Na 7 jaar proberen, waarvan 1 jaar IUI, én nog een een pauze van een half jaar afgelopen zomer ivm voorstadium baarmoederhalskanker wat verwijderd moest worden, zijn we bij de 5e IUI behandeling zwanger geraakt!! Met hormonen, clomid en pregnyl, ook al had ik een zeer regelmatige cyclus, en goede eitjes. Mijn vriend krijgt elke keer een 10 met een griffel voor zijn sperma. Beide 'mankeren'we niets, alles is volgens het boekje, en geen afwijkingen. Onverklaarbaar onvruchtbaar heet dat. Het lijkt inderdaad een heel kleine kans, en het is best een pittig traject waar je je moet voorbereiden op teleurstellingen. Het heeft ons nog dichter bij elkaar gebracht, mijn vriend is echt mijn steun en toeverlaat. Na de 4e mislukte IUI hebben we een gesprek aangevraagd, omdat ik er doorheen zat. Erg prettig gesprek, en ik had er weer alle geloof in. Het ging gewoon lukken! Gek genoeg hadden we bij deze 5e IUI totaal niks verwacht, omdat op de dag dat ik Pregnyl moest spuiten, het konninginnendag was, en ik het mee genomen had de stad in. Om 18:00 moest ik spuiten, en toen ik het ampul open wilde breken, liep alle vloeistof langs mn handen. Weg! Mn zusje heeft heel snelthuis mn laatste spuit opgehaald, en een uur later heb ik alsnog gespoten. Volgens het ziekenhuis was dat geen probleem voor de inseminatie. Maar wij hadden al zoiets van, dit zal hem wel niet worden. Nou en kijk nu eens, alweer bijna 6 weekjes zwanger! Houd hoop en geloof er zelf heel sterk in.
Wow, wat een kippenvel. En Woelmuisje, heb jij lang clomid gebruikt? Ik gebruik het nu sinds september en volgens mij gyn kan het totaal geen kwaad. Maar je hoort best vaak dat 6 maanden maximaal aangehouden wordt. Bij ons, als je er goed op reageert, laten ze je het zo lang mogelijk gebruiken, omdat het het minste beslag legt op je leven. Dat is fijn, maar vraag me soms af of het slijmvlies niet taaier wordt ofzo. Jij had zeker alleen clomid bij de iui of daarvoor ook al?
Babke, ik slikte het alleen vanaf dag 3 van mijn cyclus, en dan 5 dagen lang. Mn eitjes groeiden erg goed, soms te goed, want 1 keer moesten ze het bijna cancelen, omdat ik bijna 4 eitjes had die wilden springen. Ik weet niet hoelang je clomid mag gebruiken, alles ging op advies van het ziekenhuis. Ik heb in totaal 1 jaar clomid gebruikt ongeveer. Maar niet continue.
Ik ga deze week op voor de derde iui. Ik was al tijdens de tweede keer iui zwanger. Helaas is dat geeindigd in een miskraam. Ik geloof echt in iui Wees positief en ga dr voor meid !
Hoi Babke, Wij hebben een dochter gekregen middels iui. Bij de derde poging was het raak. Inmiddels zitten wij bij iui nr. 7 voor kindje nr 2 en dat lijkt vooralsnog te zijn gelukt. Ik durf het alleen nog niet te hard te zeggen, omdat mn nod pas dinsdag is. Wij hebben bij alle iui's puregon en pregnyl gebruikt. Veel succes!
Wij zijn door mijn mans zaadkwaliteit na 3 ICSI s (derde icsi gelukt) overgestapt naar Gent met IUI D en ik werd om en om zwanger hiervan. Dus poging 1 raak, 2 niet, 3 raak enz enz... Nou duurde het tot rietje 5 en ons 2e wonder is over 4 weken 1 jaar. De oudste hebben wij geadopteerd uit china.