Clomid op eigen initiatief gebruiken, dus niet via arts.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Huppeldingkje, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Zijn er hier ook dames die zelf clomid genomen hebben en dit zonder verdere begeleiding.. wat zijn jullie ervaringen vr gr ..

2. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Clomid is alleen op recept verkrijgbaar dus in principe zou het niet eens moeten kunnen.

Je bedoelt met Clomid starten zonder dat je onder behandeling bent bij een gynaecoloog? Dit is mega onverstandig. Gevaarlijk ook zelfs. Er moet gecontroleerd worden of er geen overstimulatie plaatsvindt. Straks ben je zwanger van een vierling of vijfling met alle gevaren van dien voor moeder en kinderen.

Zara75 vindt dit leuk.
  3. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Ik neem ze over van iemand..

En je kan ze ook online kopen

Ik twijfel ind nog wel wat..

4. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Clomid tabletten zijn geen Smarties. Het is echt niet slim dit zonder begeleiding te starten. Je wilt geen gevaren voor je toekomstige kinderen lijkt me. Ik ben zelf Clomid gebruikster en raad je dit écht af. Ik weet niet hoelang jullie bezig zijn maar ga niet zelf lopen rommelen en laat dat over aan de artsen.

Zara75 vindt dit leuk.
  5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Wauw!!!! Ik weet echt niet wat ik lees! Hoe kun je dit in vredesnaam bedenken, sorry maar hier heb ik geen woorden voor.

Super onverstandig en ronduit belachelijk. Gevaarlijk voor jezelf en evt zwangerschap. Als je zo een dom besluit neemt moet je steaks niet lopen janken bij complicaties he en leg dat dan maar eens uit. Die pillen komen van de zwarte markt want je mag dit niet zonder begeleiding gebruiken.

Gebruik alsjeblieft je verstand

qwerty123, Zara75, Kris81 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Dit lijkt me weer eens zo’n nep topic.... clomid kun je idd online via t buitenland kopen, maar hiervoor wordt gewaarschuwd t niet te doen, want je weet helemaal niet of de pillen die je thuis ontvangt wel echt zijn. En overnemen van iemand... nou succes daarmee

qwerty123 vindt dit leuk.
  7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Zeeeeeer onverstandig. Ik ken iemand die haar eerste kindje heeft gekregen met behulp van clomid. Zij had nog liggen en dacht zelfde dosis, wat kan er mis gaan, ik neem het gewoon. Zij is nu de trotse moeder van een drieling :rolleyes:o_O.

Ben je überhaupt onderzocht en zou je clomid nodig hebben? Zo niet is het een beetje alsof je je been in het gips doet voor een schrammetje... het is niet voor niets alleen op recept te verkrijgen.

Bel gewoon je HA en vraag om een verwijzing. Als je clomid nodig hebt krijg je het echt wel.

qwerty123, Zara75 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Niet doen. Wat een ongezond en gevaarlijk idee. Waarom ga je niet naar een gyneacoloog?

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik zie nu dat je vorige topic gaat over de prikpil. Wil je clomid gebruiken om een eisprong op te wekken omdat je “nog steeds” geen cyclus hebt na de prikpil? Je bent pas in januari (na 11 jaar!) gestopt. Geef het de tijd en vraag anders aan je HA om een kuurtje provera om je menstruatie op te wekken in de hoop dat je daarna een cyclus krijgt.

qwerty123, Zara75, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Sowieso ga naar een arts, echt onverantwoord om zelf te gaan rommelen met hardcore medicijnen.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

"Ik neem ze over van iemand?" Goh, dan is die iemand zeer onverstandig en onverantwoord bezig! Wil ze jou bewust in gevaar brengen ofzo? Het is niet voor niets alleen op recept verkrijgbaar. En je moet het niet voor niets onder begeleiding van een arts gebruiken. Zou er niet graag verantwoordelijk voor willen zijn als iemands leven in gevaar wordt gebracht (overstimulatie kan levensbedreigend zijn!) door mijn toedoen. Dat kan die iemand dus blijkbaar niks schelen?

Wees alsjeblieft verstandig en laat je doorverwijzen door je huisarts naar een gynaecoloog ofzo als je cyclus niet op gang wil komen!

Het kan ook nog eens zo zijn dat het een negatief effect op je heeft. Straks heeft het juist een averechts effect, zorgt het juist voor schade en raak je verminderd vruchtbaar. Daar al eens over nagedacht?

Zara75 vindt dit leuk.
  12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel slecht idee, echt.

13. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie s.. ik ga er nog óver denken.. en zal contact op nemen met mn gynaecoloog..

Misslukt vindt dit leuk.
  14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zou er niet eens over nadenken!
    Ik gebruik clomid nu vanwege het IUI circuit en vorige cyclus waren er 4!! Eicellen gerijpt. Ik heb per maand 3 echo's om m'n baarmoeder in de gaten te houden, een van de bijwerkingen kan cyste ontwikkeling zijn dat moet in de gaten gehouden worden en overstimulatie net zo

Een meerlingen zwangerschap is super gecompliceerd zeker als het er 3 of meer zijn

Echt hoor voor je eigen veiligheid en veiligheid van een eventuele zwangerschap NIET!! Doen!!!

15. Misslukt

Misslukt Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar lijkt me niet verstandig!

16. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wat dacht je van overstimulering? In het ergste geval krijg je overstimulatie en worden het allemaal cystes.
    Het kan je zo je eierstok kosten.

17. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Dat lijkt me gewoon ontzettend dom. Die medicijnen zijn niet voor niets alleen op recept te verkrijgen. Heb je überhaupt nagedacht over de gevaren?

18. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Voor een gaatje in je hoofd werkt Clomid niet... Echt serieus dat je het alleen al overweegt...

wendy87, Zara75, skiwi en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Er zijn alternatieven voor clomid die in NL gewoon vrij verkrijgbaar zijn, die minder vaak meerdere eicellen laten springen en ook een betere kans hebben om de innesteling te laten slagen.
    Maar ik zou niet zelf gaan dokteren. Beter om je te laten helpen door een gyn. Dat is veiliger en vaak sneller.

Ik heb in het zkh naast een vrouw gelegen die zwanger was van een drieling en dat was geen pretje... Al weken in het zkh, 1 kindje was kleiner dan de andere twee, en maar hopen dat ze de 32weken zou halen.

20. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Hey hallo bedankt voor je reactie...
    Ik ga t ook niét doen.. ook iederéén hier bedankt voor de reacties.. maar u heeft t over andere optie s dan clomid.. welke zouden dit kúnnen zijn als ik mag vragen

Deel Deze Pagina