late eisprong, wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LadyIngrid, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi meiden,

Deze cyclus ben ik erachter gekomen dat ik een late eisprong heb gehad. (dag 21 van 28 dagen).
    Wie heeft dit nog meer, of wel eens meegemaakt? En is het daarmee wel gelukt om zwanger te raken?

Liefs!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een late eisprong is helemaal niet erg, daar kun je gewoon mee zwanger worden. Maar het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie moet wel minimaal 10 dagen zijn. Anders word je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken, wat de innesteling bemoeilijkt. Dus dat zou ik zeker even in de gaten houden de komende tijd, omdat je dan nu op maar 7 dagen zit.

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ja, maar ik meende ook ergens te lezen dat als een eicel eenmaal bevrucht is (ook al is de LF maar kort) dat het lichaam een seintje krijgt niet meer door te gaan met de menstruatie?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je luteale fase moet wel lang genoeg zijn, zodat een vruchtje zich kan innestelen. Als je progesteron-waarde te laag is, dan word je baarmoederslijmvlies meteen na de eisprong afgestoten. De innesteling is vaak pas 7-10 dagen na de eisprong. Dus dan moet er wel voldoende baarmoederslijmvlies aanwezig zijn. Nu is je fase maar 7 dagen, dus dat is te kort. Het kan zijn dat je lichaam dit vanzelf rechttrekt, maar het kan ook iets blijvends zijn. Vandaar dat je het de komende maanden even in de gaten moet houden.

Na een innesteling/beginnende zwangerschap wordt je menstruatie inderdaad tegen gehouden en wordt je baarmoederslijmvlies niet afgestoten. Maar dan moet er dus wel eerst een innesteling kunnen plaatsvinden.;)

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hoi meid,

Ik had ook een erg late eisprong, dag 21 of 22 van de 28 dagen. Ik ben ook gewoon zwanger geraakt hoor, dus niet meteen zorgen gaan maken. :) Wij hebben er een half jaartje over gedaan en met behulp van ovulatietesten kwam ik erachter dat ik een late eisprong had. Dus mijn eitje heeft zich netjes genesteld binnen de 7 dagen, dit kan ook makkelijk. Zodra het eitje is genesteld geeft je lichaam een seintje naar de hersenen zodat je niet ongesteld wordt.

Hel veel succes!

6. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
    Gefeliciteerd Pioen, ik zie dat je niet zolang meer hoeft!;)

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.641
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik had ook een late eisprong en was binnen 2 maanden zwanger.

8. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    En hoelang was daarbij jou luteale fase?

9. alien

alien Niet meer actief

Hoi!

Ik heb een Lf van 8 dagen. Erg kort dus. Volgens de verloskundige van dit forum geen probleem maar toch zit het me nog niet lekker.

Ik moet wel zeggen dat ik er al wel een keertje zwanger mee ben geworden. Dat duurde toen 9 maanden voor ik zwanger was. Helaas is die zwangerschap om andere redenen niet goed gegaan en is ons kindje overleden. Hoop echt dat we nu niet zo lang hoeven te wachten maar zijn nu ook al weer 5 ronden verder.

Iedereen succes!

10. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ik heb t voor de zekerheid ook nog ff gevraagd, maar ze zegt dat het idd geen probleem HOEFT te zijn. Ik ben zo op van de zenuwen, misschien stelt dat mijn menstruatie wel uit en hopelijk is mijn bevruchtje eitje al bijna op zijn plaats:p
    Jij ook veel succes Alien;)

11. mvs84

mvs84 Lid

17 feb 2009
    9
    0
    0
    Hoi dames,

Jullie hebben het over een late eisprong, korte luteale fase en moeilijk zwanger worden. Ik zit inmiddels in ronde 7. De eerste drie rondes heb ik ovulatietesten gebruikt. Ik was nieuwsgierig naar wanneer mijn eisprong zou zijn. Ik kwam toen tot de ontdekking dat mijn luteale fases ook erg kort waren. Ik gaf dit aan bij de HA en die zei mij dat dit niet klopte. Je luteale fase is altijd 14 dagen. De eisprong is volgens hem altijd 14 dagen voor je volgende menstruatie. Wat denken jullie hiervan?

De afgelopen drie maanden heb ik geen ovulatietesten gebruikt. Ik wilde er minder mee bezig zijn. Op het forum ben ik ook niet geweest. Maar er minder mee bezig zijn, heeft niets geholpen. Ook waren we eerder in de maand begonnen met klussen, omdat ik dacht (na het verhaal van de HA) dat we steeds te laat waren. Mijn cyclus is nog niet regelmatig: wisselend van 21 dgn tot 28 dgn tot nu toe. Ik heb weer behoefte aan ovulatietesten.

Groetjes!

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je huisarts heeft helaas ongelijk en gaat erg kort door de bocht. Iedereen heeft haar eigen cyclus. De eisprong is niet standaard op dag 14, de luteale fase is niet standaard 14 dagen en een cyclus is ook niet bij iedereen standaard 28 dagen. Als dat zo was, dan waren er heel wat mensen zonder problemen en sneller zwanger!;)

Een luteale fase is in het algemeen tussen de 10 en 18 dagen. Je luteale fase is meestal elke keer ongeveer even lang, maar er kan ook wel eens verschil in zitten. Als je net met anticonceptie gestopt bent, dan kunnen je hormoonwaardes in de war zijn waardoor je een te korte luteale fase kunt hebben. Dit kan na verloop van tijd weer rechttrekken, maar het kan ook blijvend zijn. Dus dat zou je dan een poosje in de gaten moeten blijven houden mbv ovulatietesten of temperaturen.

Als je luteale fase standaard te kort blijft (minder dan 10 dagen), dan kun je een doorverwijzing voor de gyn vragen. Deze kan je dan extra progesteron voorschrijven, waardoor je fase langer wordt.

13. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    ik denk dat ik ook een late sprong heb. (tussen 26 en 30!!) In de volgende ronde ga ik t goed testen!
    xxxx

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ronde 5 had ik eisprong op dag 54, en een LF van 8 dagen (tot 62)
    Ronde 6, eisprong dag 19, LF 11 dagen(30)
    Ronde 7, eisprong dag 17, LF 13 dagen(30)
    Ronde 8, who knows? FF heeft ei aangegeven op dag 42, 51, 54, en nu weer niet, en inmiddels op dag 76..

Dus volgens mij valt het nog wel mee als je op dag 21 een eisprong hebt gehad :)

15. alien

alien Niet meer actief

Hej meiden,
    Ik denk dat ik nog twee ronden ga oefenen en ovulatie testen ga gebruiken. Als het dan nog niet gelukt is en mijn LF ook nog steeds 8 is ga ik de huisarts vragen om een doorverwijzing.
    Ik laat het jullie weten!

16. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen

Hallo ladyingrid,

Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil en ik heb nog steeds een onregelmatige cyclus [​IMG]. In het begin had ik een cyclus van 41 de maand erna 38 de maand daarna 31 ( die heb ik een paar maanden vol kunnen houden.Toen dacht ik dat ik eindelijk zwanger te zijn want ik was 2 weken overtijd maar helaas me cyclus was weer aan het veranderen dus ik ging van 31 dagen naar 6 weken en die maand daarna weer 6 weken en nu had ik gisteren weer een menstruatie maar met een cyclus van 5 weken en 2 dagen.Ik ben ook nog niet zwanger maar als ik een jaar bezig ben dan ga ik zeker naar de dokter toe.

Ik hoop dat jouw cyclus nog gaat veranden maar het is wel normaal dat je het eerste half jaar nog kan onpillen dus kan ook dat je je cyclus nog moet zoeken

Sterkte

17. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Dat is zeker een onregelmatige cyclus. En heel lastig als je toch je ei wilt zoeken dmv testen (duur!)
    Ik heb het dus deze maand een keer geprobeerd, zo kwam ik er dus achter. Voor de rest vind ik dat ik wel een nette cyclus heb. Alleen deze maand ben ik weer erg in de war. Desondanks ik een laat ei heb gehad dacht ik dus dat ik ongi moest worden, nog niet dus... Ik ging uit van een cyclus van 28, maar max 31. Daar ben ik al overheen...

18. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Hey ladyingrid,
    Dat is idd erg vervelend dat je al overtijd bent.Heb je al een testje gedaan??? Ik denk dat ik volgende maand ook weer eerder ben dan ik deze maand had (5 weken en 2 dagen)Ik merk namelijk ondanks dat ik een onregelmatige cyclus heb dat ik eerst omlaag ga die een tijdje volhoud en dan in 1x weer een cyclus heb van 6 weken.Maar ja dat is nog maar afwachten.
    Mijn man en ik hebben wel zoiets dat als ik in auguatus nog niet zwanger ben dadden we dan in september naar de dokter gaan om zijn zwemmers te laten nakijken.

Zelf denk ik dat ik een onregelmatige cyclus heb omdat ik te zwaar ben en een bmi heb van 37. Maar ik wil voor dat ik naar de dokter ga wel 10 kilo zijn afgevallen (hoop ik)

gr angilla

19. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ik was na 4 dagen eroverheen al weer ongi. Maar wel kort, maar 2 dagen. Snap er niets van en heftig was het nu ook weer niet...

20. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Heb je wel een testje gedaan???

Deel Deze Pagina