Clomid slaat niet aan , waarom niet afbreken ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lisanne123, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Vandaag bij de gyn geweest (dag 15) . Clomid 50 Mg slaat niet aan . Nu moet ik 2 weken wachten dan een zwangerschapstest doen en dan primolut . Ze zegt dat de kans er bijna niet is dat ik zwanger wordt omdat het niet aanslaat maar dat ze de cyclus af wilt maken omdat je anders alles gaat verstoren . Welke cyclus , ik heb niet eens een cyclus !!

Waarom kan ik het niet gewoon afbreken ? Is dit gebruikelijk ?
    Ik krijg verder geen echo's meer .
    Ik wacht tot dag 21 met ovu testen en daarna breek ik gewoon af hoor , wat zouden jullie doen ?

Bij m'n zoontje had ik op dag 21 m'n eisprong zonder clomid , nu helaas geen eisprong meer en nooit meer uit mezelf ongesteld . Zou het kunnen dat hij nu met clomid dan op dag 21 is ? Of is me kans echt verkeken ? Baal er echt enorm van !!

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

toen mijn clomid niet aansloeg kon ik gelijk met primolut beginnen
    op dag 17 was er niks te zien dus mocht gelijk mijn ongi gaan opwekken
    raar dat dit bij jou niet mag (ik heb ook geen cyclus)

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dat vind ik ook normaal en dat dacht ik ook al. Ben van plan toch te beginnen met primolut en 100 clomid , maar krijg ik dan geen probleem met de gyn ?
    Eerst 7 dagen primolut dan wordt ik pas na 5 dagen ong en dan pas bellen voor een echo op dag 10 (denk ik daar zei ze niks over ) . Dan ben ik 22 dagen verder zal ze toch niet meer weten dan ? Ze wist niet eens meer dat dit me 1e ronde was .

4. DutchDiamond

ik heb voor 10 dagen primolut gekregen
    maar hier braken ze na de laatste echo gewoon me ronde af moest wel even nog een testje doen voor alle zekerheid en ben gewoon de dag erna begonnen met de primolut

krijg je je echo's bij je eigen gyn of bij een echoscopiste?
    zelf zou ik ook beginnen met opwekken hoor als er niks te zien is, je test negatief en je hebt toch geen cyclus dan zie ik niet in waarom je zou moeten wachten

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dat vind ik wel zo normaal ja dat ze het gewoon afbreken !
    Ik krijg de echo's bij de gyn zelf , wel elke keer een andere dus kan proberen om haar niet te krijgen .
    Zal ik niet gelijk de mmm uitgegooid worden , omdat ik haar advies niet volg ? Heb echt geen eusprong gehad bevestigen ovu testen ook dus ben niet zwanger .

6. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Hoi, miss heeft de gyn een reden waarom je moet wachten met primolut? Meestal doen ze een echo om te kijken of je bms goed dun is en er verder geen bijzonderheden te zien zijn in je eierstokken. Als dat het geval is kun je veilig starten. Maar ik zou gewoon even bellen om het na te vragen, ipv nu beginnen met primolut. Je weet het nooit.
    Heb je pcos? Dan kan het zijn dat ovulatietesten niet werken.

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik mocht er ook niet mee beginnen en moest gewoon mijn hele cyclus nog afwachten.. Maar heb toch een iets latere ei sprong gehad en uiteindelijk een mooie cyclus gehad..
    Ik had op dag 12 een echo en mijn eitje was maar 6,8 mm.. Dus niet groot genoeg.. Maar ondanks dat wel een eisprong gehad op dag 18 of 19..
    De kans is er namelijk nog daarom breken ze niet af..
    Geef de moed niet op hoor

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Lon24 ,

Ik heb het gevraagd en ook waarom . Ze zei dat ze mijn cyclus ging verstoren als ze het gelijk weer opwekte en dat ze me gewone cyclus af wil wachten of ik uit mezelf ongesteld wordt maar dat is wel onwaarschijnlijk zei ze .

Ik heb op dag 10 een echo gehad en dag 15 allebei niks te zien , dan kan ik toch geen eisprong hebben gehad ?

Ik heb inderdaad pcos . Ik dacht dat testen dan alleen vals positief konden zijn ?

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dankjewel :) . Er is alleen bij mij op dag 15 niks meetbaars te zien ! Allemaal pcos lege eiblaasjes meer niet . Heb ik dan ook nog kans ?
    Ze willen niet meer verder gaan met echo's enzo , zien hun dan nog wel een kans?

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Nee hoor dat is zeker niet waar!
    Ik heb ook pcos en bij mij werkten ze ovulatie testen prima!
    Ik dacht ook in die cyclus van waarom breken ze nou niet af.. Maar later snapte ik het wel :)

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik heb die ronde ook verder geen echo's gehad..
    Er is dus echt niks van te zeggen en je hebt nog steeds kans denk ik

12. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoewel wachten heeeeeeeeeel vervelend is, moet je in dit geval denk ik toch maar even meegaan in wat je arts je voorschrijft. Je weet maar nooit of het nog lukt, de wonderen zijn echt de wereld nog niet uit.

13. DutchDiamond

bij mij werkte ovu testen niet heb het 1 ronde geprobeert maar vaak positief en geen ei gehad

wat zegt je eigen gevoel wil je wachten of starten?

14. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Ja sluit me bij de andere meiden aan.
    Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt!
    Bij mij werkten idd de ovulatietesten ook niet, maar goed daar mee bedoel ik niet dat het bij iedereen met pcos niet werkt.
    Bij twijfel anders nog een keer overleggen met je gyn :).

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier werken de ovulatie testen ook niet..

Het kan zijn dat je stiekem toch een ei heb gehad tussen dag 10 en 15. Soms zitten ze een beetje verstopt. Dit alles om een zwangerschap uit te sluiten.

Want mocht je stiekem toch zwanger zijn (het gebeurd echt) dan is het kuurtje primolut echt niet goed voor je ongeboren kindje.

Mijn vriendin had precies het zelfde. Begonnen met Primolut, niet ongesteld geworden en bleek uiteindelijk zwanger.
    Het is misgegaan bij 10 weken. Of het dan door de primolut weet je natuurlijk nooit, maar je geeft ergens wel jezelf en je arts de schuld.

Vandaar dat de artsen dit zeggen:
    "Wacht 2 weken en doe een test. Mocht deze negatief zijn dan kan je starten met de primolut."

Ik voel aan mn eigen lichaam altijd dat ik een eisprong heb gehad. Dus ik zou dan ook eerder met de primolut beginnen.

Hoe dan ook. Het is je eigen keuze.

16. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik zie het nut er totaal niet van in . Ik moet op dag 28 beginnen met primolut . Zit nu op dag 15 en heb geen eisprong gehad . Dus als ik nu een eisprong krijg en zwanger wordt zonder dat ik dat weet test ik op dag 28 nog niet positief en wordt het alsnog afgebroken !!

Dan kan ik dus eigenlijk nooit veilig beginnen ?
    Kan wel op dag 25 een eisprong hebben .

17. DutchDiamond

lisanne
    doen waar jij het beste bij voelt
    jij weet (zoals ik het lees)100%zeker dat je geen ei heb en zal denk ik ook niet meer gebeuren dan zou ik ook denken waarom wachten en ik zou dan ook stiekem gaan beginnen hoor

maar gewoon doen waar jij je het beste bij voelt

18. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raar hoor dat alle ziekenhuizen andere procedures hebben!!

Lisanne, ik had ook 50 (zie ons PCOS forum) en bij mij sloeg die ook niet aan, gister echo gehad op dag 16 en geen eigroei te zien en bms was 5...mocht gelijk gister 100mg slikken en die dag weer als cd3 tellen, dus dan heb ik maandag weer follikelmeting (dag 10)!

Dus niks primolut (ofzo) en menstruatie....geen ei te zien dus ook geen eisprong!!! Dus ook geen kans op zwangerschap want wat niet groeit kan ook niet springen!

Raar hoor....want als de 100 niet aan slaat en ik nog geen bms groei heb, mag ik zo weer verder met 150 gaf ze aan....maar ze denkt dat het niet nodig is dus ik hoop dat ook!

19. DutchDiamond

aimee
    wat raar na iedere ronde zonder eisprong moest ik wel weer opwekken
    voor ik van 50 overging naar 100 en uiteindelijk 150
    nu ook weer van de 150 opwekken voor ik begin met de injecties

snap niet dat de ziekenhuizen zo anders werken

20. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd raar dat je zoveel verschillende verhalen/behandelingen leest over in principe vaak dezelfde klachten..

Toen 50 en 100 mg niet aansloegen, al vaak vroeg bv op cyclusdag16 werd,mij juist geadviseerd om direct primolut te slikken om het proces te versnellen. Ik was juist degene die de boot afhiels omdst ik hoop bleef houden. Ik word namelijk (ondanks geen meet/zichtbare eigroei) tóch ongesteld, elke maand weer opnieuw...............

Succes!

Deel Deze Pagina