Hallo Ik zal me eerst even voorstellen. Sinds 18 maanden zijn wij aan het proberen om een 2e kindje te krijgen. Ons 1e kindje was na 2 maanden al raak zonder hulp is wel al 5 jaar geleden. Na 12 maanden geen zwangerschap en een hele rare cyclus van 31 tot meestal wel 55 dagen. Toch maar naar de ha gegaan. Afspraak gemaakt in het zh. Bleek geen eisprong meer te hebben. Zaad van mijn man was goed. Ben nu al weer met de 3e ronde clomid bezig krijg er gelukkig wel een eisprong van. Laatst een samenlevings test gehad. Zaad was slecht en weinig. Ook het slijm van de baarmoeder was niet goed. Helder en troebel wit. Volgens de gyn moet het helder zijn. Nu moeten we de 26 nog een samenlevings test doen. Als het resultaat het zelfde is wil hij met ons verder praten over de volgende stap. Zou niet weten welke? Wie heeft hier ervaring mee? maatje
Was het zaad slecht icm met de samenlevingstest of was het zaad nu opeens sowieso slechter? Misschien zou IUI dan een optie zijn?
In dec hebben ze het zaag zo onderzocht en was goed. 2 weken geleden samenlevingstest toen was het slecht. Zouden misschien iui kunnen gaan doen omdat het slijm (weet niet precies hoe dat heet) niet goed is.
bij mij hetzelfde, vijandig baarmoederslijm kan ook komen door de clomid daarom is bij mij nog geprobeerd wat de samenlevingstest deed bij het spuiten van hormonen, he;laas ook niet goed, nu dus IUI, zaad van mijn vriend is overigens goed
als de samelevingstest niet goed was, dan betekend niet dat het zaad slecht is. Jou slijm zorgt ervoor dat de zaadjes niet kunnen overleven, vandaar dat ze de test negatief noemen. Maar je man kan dan, zoals het eerste zaadonderzoek al zei, gewoon goed zijn. Denk ook dat de volgende stap dan of spuiten is (maakt je baarmoederslijm in het algemeen een stuk beter) of IUI. Succes!
Vijandig baarmoederslijmvlies. Dun baarmoederslijmvlies. En slecht zaad. Dan kun je IUI gaan overwegen.
mijn slijm is ook dun en mn vriend heeft slecht zaad, wij krijgen volgend weekend ergens onze eerste iui. succes!
Bedankt voor jullie reactie. Ester succes met de 1e iui Makkie van harte met jullie hummeltje Wup 2 eitjes las is dat is mooi. Begin nu zelf ook het vermoeden te krijgen dat iui voor ons de beste oplossing is. We moeten de 26e naar het zh voor een nieuwe samenlevings test Hopen dat het dan goed is en anders wil ik er zelf over beginnen. Of de iui iets voor ons is.
Hoi Maatje, Ik heb ook vijandig slijm d.w.z.; mijn slijm is te zuur waardoor al het zaad dood gaat. Teven sheb ik te weinig slijm, wat ook niet bevorderlijk is. Wat veel slijm zorg ervoor dat de zaadjes hun weg kunnen vinden naar het eitje toe. Ik ben toen begonnen met spuiten. Maar helaas bleef mijn slijm te zuur. Vandaar dat we nu in het IUI traject zitten. Ik verwacht dat dit bij jullie ook het geval zal zijn.; Succes liefs Nikkie
Ik sprak gisteren iemand en die had het er over als ze te vroeg de samenlevings test doen dat het slijm daarom slecht kan zijn. Zou mischien in mijn geval kloppen want ik zou maandag t/m woensdag in 1 van die dagen mijn eisprong hebben. En vrijdag had ik heeeeeeeeeeel veel afscheiding gehad en flink last van mijn onderbuik gehad. Als we maandag naar de gyn gaan zal ik het toch eens vragen of het echt zo kan zijn.