Clomid werkt niet bij mij...wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kitt, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitt

Kitt Lid

29 jan 2007
    75
    0
    0
    Hoi hoi!
    Ik ben niet nieuw hier, maar zet zelf eigenlijk weinig op dit forum. Nu heb ik echter wel een vraagje en wil graag de mening van alle ervaringsdeskundigen...
    Wij zijn inmiddels ca. 1 1/2 jaar bezig. Al snel bleek dat ik een zeer onregelmatige cyclus had wat de gyn wilde oplossen met clomid. Eerst 50 mg gehad, toen 100 en nu 150mg. Meestal helpt dit 1 cyclus en dan wordt m'n cyclus weer langer. Dit is nu dus ook weer het geval. Bovendien hebben we inmiddels ook een paar keer een samenlevingstest gehad die negatief uitviel, terwijl mijn mannetje wel goede zwemmers heeft. Dit ligt dus waarschijnlijk aan mijn baarmoederslijm.
    Nu hebben we morgen een afspraak bij de gyn, want aangezien dit niet werkt wil ik nu toch echt wel een stapje verder...Ik heb alleen geen flauw idee wat.
    Uiteraard zijn er velen onder jullie die hier ervaring mee hebben, dus ik hoor heel graag jullie mening/advies, zodat ik weet wat ik morgen kan vragen.
    Super bedankt!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    misschien dat je evt een spoeling krijgt om je zuurgraad van je bmslijmvlies te veranderen
    en evt over gaat op hormonen spuiten, dat slaat meestal beter aan als gebruik van clomid
    heel veel succes meid ;)

3. Kitt

Kitt Lid

29 jan 2007
    75
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Hoe werkt dat hormoonspuiten precies?

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    dat is best verschillend met welk hormoon dat je moet spuiten
    ik gebruik gonalf en dat gaat met een prikpen voel je eigenlijk bijna niks van.. ;)

5. Kitt

Kitt Lid

29 jan 2007
    75
    0
    0
    Ok, en wanneer en hoe vaak moet je dan spuiten? wat is het effect van dat hormoon?
    Bedankt!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    meestal 1x per dag
    hoeveel ligt eraan...
    en het doel is om een eitje te gaan krijgen dat kan springen ;)

7. Kitt

Kitt Lid

29 jan 2007
    75
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie steeds!
    Zijn er nog andere meiden die een idee hebben waar de gyn eventueel nog meer mee zou kunnen komen?

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mss wel andere hormonen (spuiten) in combinatie met IUI om je baarmoederslijm te omzeilen. Succes!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Toen clomid bij mij niet hielp ben ik ook over gestapt naar hormooninjecties, kreeg dan om de 2 a 3 dagen een echo om te zien of er een eitje groeide,en hoe hard.
    Als het eitje een goede grootte had kreeg ik een pregnyl injectie, die het eitje liet springen. dan moesten mijn vriend en ik dus verplicht "klussen" in de hoop op een bevrucht eitje.
    Maar misschien omdat jullie al 2x een negatieve samenlevingstest hebben gehad jullie ook gelijk IUI krijgen.

10. Kitt

Kitt Lid

29 jan 2007
    75
    0
    0
    Nou ben net in het ziekenhuis geweest en nog niet echt opgeschoten. Als het deze cyclus niet raak is moet ik nog een keer aan de clomid, alleen dan op dag 3 1 tablet, op dag 4 2 tabletten, op dag 5 3 tabeletten, op dag 6 4 tabletten en op dag 7 5 tabletten...
    Ze willen me liever nog niet aan de hormoon spuiten hebben, aangezien ze denken dat het toch gewoon zo zou moeten lukken...
    Wordt er wel een beetje moedeloos van...

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan ik me voorstellen,maar aan de andere kant is het nog wel een optie wat je kan proberen zo.
    Hormoonspuiten is 1 niet leuk, en 2 heeft ook niet altijd resultaat... hoop dat het voor jou allemaal niet nodig is,maar ik heb me 5 maanden moeten spuiten en heb 1x een eisprong gehad.
    Hoop dat deze dosis clomid aanslaat !

12. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Dat is wel heftig zeg, zoveel Clomid. Hopelijk werkt het inderdaad.

Wat Kaatje zegt: mee eens hoor, van spuiten word je ook niet vrolijk. En eerlijk gezegd: van iui's ook niet. Ik kan me voorstellen dat je moedeloos wordt dat er niet echt iets gebeurt, maar dat heb je ook als de eerste iui niet blijkt te werken... Dat is het vervelende he, ze geven nergens garantie op.

Maar houd hoop hoor, want voor hetzelfde geld is het nu met deze lading Clomid gewoon raak.

Heel veel succes!

13. Kitt

Kitt Lid

29 jan 2007
    75
    0
    0
    Dank je wel.
    Jullie hebben uiteraard gewoon gelijk, het is gewoon altijd afwachten.
    Srb verwoord het idd wel goed deze LADING Clomid, haha! Jij hebt nu dus al voorde 4e keer IUI? Kan me voorstellen dat dat zeker geen pretje is. Heel veel succes dit keer!

14. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Als je vijandig baarmoederlsijmvlies hebt, dan is IUI een prima oplossing in combinatie met hormonen (spuiten). Er zijn verschillende merken, afhankelijk van het ziekenhuis.

Menopur bijvoorbeeld, of Puregon of Gonal-F. Dit zijn allemaal hormonen om je eitjes te doen laten groeien. Deze zogenoemde FSH spuiten-hormonen zijn beter als Clomid. De bijwerkingen van Clomid zijn wat heftiger heb ik mij laten vertellen.

Ik spoot Menopur voor IUI 75. 1 spuit per dag. Prima spul :) had er totaal geen last van.

Succes.

15. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Kitt,

Vervelend dat ze je weer op de Clomid zetten! En ook nog eens zoveel!
    De zwemmers van mijn man zijn ook goed. Alleen ik heb een erg onregelmatige cyclus. Mijn eitjes willen niet uit zichzelf groeien. daarom ben ik eerst begonnen met Clomid 50 mg, Die sloegen de eerste keer goed aan. De tweede keer niet meer. Ook was mijn slijm erg zuur zodat de zaadjes gedood werden. Ik heb zo'n vijf samenlevingstesten ondergaan! Nou daar wordt je ook simpel van! Die zuurtegraad kan een bijwerking zijn van de Clomid. Toen moest ik starten met spoelingen van natriumbicarbonaad. Die sloeg niet aan, nog te zuur. Toen moet ik gaan spuiten, Menopur. De eerste keer sloeg dit goed an, qua groei van mijn eitjes. Maar ook met de spoeling en spuiten bleef mijn slijm te zuur.
    Uiteindelijk omdat mijn slijm zo zuur is gaan we nu voor IUI en spuiten van Menopur.
    Maar wederom groeien mijn eitjes niet hard genoeg.

Jij schrijft dat de eerste keer gebruik van hormonen goed aanslaat en daarna niet meer. Ik heb precies hetzelfde (heb daar nu ook een topic over aangemaakt).

Ik wens je veel succes en geduld toe!
    P.S. je mag me altijd PB-en!

Liefs Nikkie

16. Kitt

Kitt Lid

29 jan 2007
    75
    0
    0
    Hoi Nikkie,
    Wij hebben idd wel overeenkomsten, alleen jij bent al een stap verder dan ik. Laten we hopen dat ik niet zo ver hoef te gaan...
    Hoe hebben ze bij jou de zuurtegraag van je slijm gemeten? Steeds met samenlevingstesten? Kan me voorstellen dat je daar simpel van wordt!
    Ik zie dat je uit zuidoost Brabant komt, ergens in de buurt van Nijmegen toevallig?
    X Kitt

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Nikkie, ik heb nu ook mijn tweede ronde clomid 50 mg. De eerste ronde sloeg goed aan en nu ben ik dus voor een half jaar met clomid naar huis gestuurd.

Was jou cyclus de tweede ronde ook anders dan de eerste cyclus met clomid?

Liefs,
    Wup

Deel Deze Pagina