Wat kunne we verwachten, en wat is het beste

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door khanzi, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ik ben nieuw in dit onderwerp.
    ik zal even in het kort me verhaal doen,
    een week of 9a 10 geleden was ik zwanger voor de 1e keer, Dit bleek mis te zijn ik had een bbz daar bij hebben ze me rechter eileider verwijdert, bij een kijk operatie hebben ze ook endometriose weg gehaald, en zag me linker eileider er slecht uit, daar voor heb ik vorige week vrijdag een HSG gehad, en wat blijkt hij zit dicht,
    dit was (is) een enorme klap voor mij (ONS)..
    wij zijn toen na huis gestuurd met de medeling dat het alleen nog kon met IVF, en dat ik de rest maar verder moest bespreken met mijn gyn, daar ben ik afgelopen woensdag geweest, die heb het 1 en ander uit gelegt, en mij een simpel dun boekje mee gegeven, en kreeg de daar bij te horen, dat zodra we er klaar voor waren we haar konden bellen dan zou zij alles in werking stellen in arnhem in het ziekhuis.
    maar nu twijfel ik of ik wel na arnhem wil, kan ik niet beter na nijmegen gaan radbout? mensen die daar ervaring mee hebben?

Volgens mijn gyn kon ik ook beter weer aan de pil gaan want dat is beter voor me cyclus, anders kreeg ik op het moment dat we wilde beginne iets anders of zo had ze het over? weet iemand hier hoe dat zit?
    Wij willen voor lopig nog even wachten omdat we best veel te verwerken hebben van de afgelopen tijd en we ook nog veel op ons pad krijgen de komende paar maanden..
    maar dat neemt niet weg dat ik me vast een beetje kan gaan verdiepen in het ivf geburen..

van mijn verzekering krijg ik 3 behandelingen vergoed.. wat als dat niet genoeg is en je wilt door weet iemand daar de koste ongeveer van? want dan kan ik daar nu al voor gaan sparen als je begrijpt wat ik bedoel..

sorry dat het zo een lang verhaal is geworden, als jullie meer van me willen weten mag je dat altijd vragen.. hoop dat er iemand is die me een beetje het 1 en ander kan en wil vertellen..

bedankt voor de reaktie's al vast..ook zou ik leuk vinden om in contackt te komen met mensen die een soort gelijke hebben mee gemaakt

liefs

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, wat een schrik voor jullie!

even heel praktisch. Als beide eileiders dicht zitten heb je geen kans op een spontane zwangerschap. Dan zou ik idd aan de pil gaan. Als je de pil slikt kun je straks als je zo ver bent op ieder moment beginnen met IVF. dan ben je niet meer zo afhankelijk van je eigen cyclus. Wel zo makkelijk.

Wat betreft de kosten voor IVF: Dit is een beetje afhankelijk van hoeveel hormonen je moet spuiten om de eitjes te laten rijpen. Als je een 'gemiddelde klant' bent moet je rekenen op zo'n 4000 euro. Hiervan is dan de helft voor de hormonen en de andere helft voor de behandeling zelf. Elke cryo-terugplaatsing komt daar nog eens bovenop. Dit is een paar 100 euro per keer.
    Maar meid. Je moet nog beginnen! Niet te ver vooruitdenken. Misschien ben je na de 1e keer wel zwanger (net als ik).

Deel Deze Pagina