Clomid & tweeling...?

Discussion in 'Zwanger worden' started by hanna76, Jan 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo allemaal,

In mijn volgende cyclus ga ik Clomid slikken. Zijn er ook bijwerkingen waar ik rekening mee moet houden? En hoe groot is dan de kans op een tweeling..? :(

Groetjes, Hanna

2. wolly

wolly Niet meer actief

Hoi hoi

Er kunnen bijwerkingen optreden zoals bij ieder medicijn maar het hoeft niet.
    Ik slik zelf ook Clomid en heb er geen last van.
    Er zijn meiden hier op het forum die wel last hebben, miss dat je even een kijkje kunt nemen bij vruchtbaarheidsbehandelingen daar staat een topic over Clomid en miss dat je je daar kunt aansluiten.

Over de vraag over tweelingen, ik weet dat dat in de bijsluiter staat miss dat je die even goed kunt nalezen want het staat erin.

Veel succes, hopelijk ben je snel zwanger.

Liefs wolly :)

3. Fleur76

Fleur76 Actief lid

Apr 15, 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    ook toevallig, deze vraag stel ik net in de topic vruchtbaarheids behandelingen, omdat ik zelf ook binnenkort clomid ga gebruiken.

grtjes
    Fleur

4. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    Ik ben ook gisteren met de Clomid 50mg begonnen en als ik me goed herinner staat er in de bijsluiter dat de kans geloof ik 7% hoger lag...

Ik heb eigenlijk alleen hoofdpijn maar dat hoeft niet van de Clomid te komen.

Succes meiden!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

kans op meerlingen is idd wat hoger, dacht ook iets van 7%.

Verder ben ik er 1 die helaas veel last en bijwerkingen heeft van de clomid :( : lichtflikkeringen, zwarte strepen voor mijn ogen, hoofdpijn, buikpijn en opvliegers... meer niet hoor hahahahaha

Heb nu 6 rondes clomid gehad, denk dat we straks over gaan op spuiten. Clomid mag je niet veel langer dan een half jaar slikken.

Mag ik vragen waarom je clomid krijgt? Geen goede eisprong?

Succes meid, hopelijk ben je snel zwanger!

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Yep heb net nog even nagekeken, 6,9 % meer kans op een 2ling en 1 % meer kans op een 3ling.

7. hanneke12

hanneke12 Nieuw lid

Jan 21, 2008
    1
    0
    0
    Bijwerkingen staan in de bijsluiten maar de meesten hebben geen bijwerkingen. Ik zelf had nergens last van en ben na de eerste kuur zwanger geraakt van een eenling.
    succes :p

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ik ga Clomid slikken om mijn cyclus regelmatig proberen te krijgen.

Gr. Hanna

9. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    Ik slik het deze maand voor de eerste keer en ik heb nergens last van gehad.
    Mijn gyn zei dat ik nu 2% meer kans had op een meerling.... Niet veel dus...

10. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    bij mij is het er ook maar eentje ;)

ik heb wel bijwerkingen gehad, zoals hoofdpijn, vieze smaak in mijn mond, opvliegers en neerslachtigheid. Met 50mg was het prima te doen, het werd pas echt vervelend toen de dosis naar 100mg ging.

succes met de clomid en word allemaal maar snel zwanger!

11. Fleur76

Fleur76 Actief lid

Apr 15, 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    oh is het maar zo weinig %, de gyn kwam echt bij mij over dat er een hele grote kans is op een meerling, dat er vaker meerlingen voorkomen dan eenlingen.

maar zijn er hier toevallig meides die dmv clomid in verwachting zijn, of zijn geraakt van een tweeling?

grtjes
    Fleur

12. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    ik heb net de eerste clomid ook achter de kiezen, had ook neven effecten.
    Een dikke tong vol aftjes, was eraan te wijten, was pijnlijk, maar door dit kon ik slecht eten en ben ik 1 1/2 kg kwijtgeraakt. Toen ik voor de echo moest en ze een ei zagen die mocht springen kreeg pregenylspuit. Het neveneffect is daarvan dat ik veel buikpijn heb gehad, de eisprong heb ik deze keer wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duidelijk gevoeld.

Ik hoop op geen twee- of drieling, m'n ventje wordt gek dan denk. We hebben al 2 kids.
    Maar had deze keer maar 1 eitje dus dan zou het al een ééneïg moeten worden

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ik denk ook dat ik ga flippen als het een tweeling zou worden. Weet niet of ik dat aan zou kunnen... En daarom vind ik het ook best eng om die Clomid te gaan slikken straks... :(

6,9% kans, dat is toch bijna 1 op de 14? Of heb ik dat nou mis.... :(:

14. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,063
    2,202
    113
    Brabant
    nee, 6,9 % méér kans dat een andere vrouw, dacht ik...

15. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ow.... Ja? Hm... ik zal de bijsluiter straks nog maar weer een keer heel goed bestuderen... :-k

Maar wat is dan meer kans op een 2-ling?
    - 6,9% in het algemeen óf
    - 6,9% meer kans dan andere vrouwen...

:( :-k

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb 7 cyclussen clomid gehad. Hoogste dosis. Mega veel opvliegers. Maar geen 1 keer zwanger geweest.

Share This Page