Clomid, Utrogestan of...?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sally1980, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sally1980, 10 aug 2016
    Laatst bewerkt: 10 aug 2016
    Dag meiden,

Lang getwijfeld of ik ging schrijven, maar doe het toch... Moet het even kwijt...

We zijn nu bijna een jaar bezig voor een brusje voor onze mooie dochter van 2,5. Twee keer direct zwanger geworden in 2012 (miskraam) en 2013 (onze dochter). Vorig jaar besloten, ja we willen een tweede! Nooit verwacht dat ik in de MMM terecht zou komen...

Goed, dat gezegd hebbende, heb ik al een monitoring van een cyclus achter de rug in juni en daaruit kwam dat ik wel een eisprong heb (eitje +/- 17/18 mm) en dat mijn progesteron 5 dagen na de eisprong goed was, namelijk 34. We moesten nog maar even "verder proberen". Ik ben 35, dus tijd speelt nogal een rol voor mijn gevoel. Ik was dus redelijk van slag.

Daarbij komt dat ik een LF heb van tussen de 7 en 10 dagen al gedurende het hele jaar... En daar werd niet echt aanstoot aan gegeven. "Je bent al twee keer zwanger geweest, dus het moet gewoon kunnen", werd er gezegd.

Nu heb ik er echt helemaal genoeg van en heb 26 augustus een nieuwe afspraak. Ik wil nu een oplossing in de vorm van medicatie o.i.d..

Zijn er meiden met een soortgelijke ervaring en hoe hebben jullie het aangepakt bij de gynaecoloog en welke behandeling heeft uiteindelijk geholpen? Ik hoor heel graag van jullie!

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal!

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Jullie zijn nu een jaar bezig dan? Of begrijp ik het verkeerd voor het 2de kindje?

Misschien kan je bij het volgende gesprek nog eens aankaarten dat je LF redelijk kort is en of het geen idee is om daar utrogestan voor te gebruiken... Maar ik veronderstel als je progesteron goed staat, dat utrogestan (wat progesteron is) er ook niet veel aan zal kunnen veranderen...

Clomid lijkt me ook helemaal niet nodig als je vanzelf een mooie eisprong krijgt.

3. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dora,

Klopt, we zijn nu een jaar bezig. Reden dat ik al vrij snel bij de gynaecoloog terecht kwam, was veel pijn onderin mijn buik, na het stoppen met de pil. Van daaruit ging het balletje rollen.

Clomid kan toch ook helpen als je geen krachtige eisprong hebt ofzo? Utrogestan is progesteron, dat weet ik inderdaad. Ik dacht dat dit ook kon ondersteunen om een LF langer te maken. Volgens mij klapt die waarde van mij na 5-6 dagen zo in elkaar. Dacht misschien dat dit ondersteund kon worden door Utrogestan. Maar heb er dus verder weinig verstand van.

Bedankt voor je bericht trouwens! Zie dat jullie al erg lang bezig zijn! Ik wens je heel erg veel sterkte!!!

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Als je een gesprek hebt met je gyn, kan je het sowieso even aankaarten hé. Ik heb zelf nog geen utro gebruikt tot nu toe, maar het zou wel kunnen ondersteunen ja. Maar ik denk (vanuit een dokters-standpunt) dat ze je het misschien niet willen geven omdat je progesteronwaarden wel normaal zijn na onderzoek...

Is er verder naar de buikpijn gekeken? Geen hsg of foam gehad ofzo? Om te kijken of vanbinnen alles er in orde uitziet?

Mij hebben ze na een opvolging van mijn cyclus ook wandelen gestuurd, omdat alles 'normaal' leek... Maar gelukkig ben ik ermee verder gegaan en uiteindelijk na degelijk onderzoek bleek dat ik endometriose had en dat zwanger worden dus helemaal niet lukte.
    Die pijn in je buik moet je misschien ook nog eens ter sprake brengen, of ze dat eens niet kunnen nakijken via een een hsg of foamecho... Dan weet je toch ook of vanbinnen alles er normaal uit ziet!

En als je op gesprek gaat eventueel inderdaad vragen of het niet kan om utro te gebruiken om je LF te ondersteunen.
    Ergens vrees ik dat ze het niet zullen doen omdat je idd al eerder zwanger bent geweest (wat een nadeel kan dat soms zijn hé!) en omdat in je bloedwaarden alles er normaal uit ziet. Hopelijk krijg je gehoor!

Deel Deze Pagina