Rustmaanden tot IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Suze29, Aug 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Ik lees hier heel veel mee, maar schrijf even niet zoveel. Wij beginnen pas in januari met IVF. Heel bewust kiezen wij na de bbz voor lekker even niets hoeven en niets moeten.
    Ik merk dat de pauze ons ontzettend goed doet.

Ik ben even benieuwd of er meerdere meiden/stellen zijn die bewust kiezen voor een pauze voordat ze aan IVF beginnen?

2. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

May 14, 2014
    100
    23
    18
    Hoi Suze29,
    Wij kregen na een kijkoperatie met complicaties vorig jaar het advies om even te wachten met de behandeling. Dit hebben we gedaan en na ongeveer een jaar het ivf traject gestart. Ik ben erg blij dat we dit gedaan hebben. Er kwam bij mij meer rust bij de acceptatie en kon er ook even wat afstand van nemen. Ik zie mensen in mijn omgeving die echt emotioneel kapot gaan van het medisch traject, ik denk dat dit mede door de wachttijd bij ons niet het geval is.
    Ik raad het iedereen aan, als het kan natuurlijk, even pauze te nemen, het heeft ons ook ontzettend goed gedaan.

Groetjes en veel succes in januari

3. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Fijn om te horen, ik merk dat het mij ook goed doet. Even tijd voor andere dingen.

Ik lees nog wel veel, en dan vooral het topic 'vruchtbaarheidsbehandelingen' maar reageer even niet meer zoveel als voorheen.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hé meid,
    Ik dacht dat je ondertussen al lang gestart zou zijn met het traject, maar wat slim van je om toch de rust te nemen die je nodig hebt!
    Ik hoop van harte dat de pauze je deugd doet en dat de rust ook een goed effect zal hebben op de behandeling die je start in januari!

Hier hebben we een maand verplichte rust gehad, maar om eerlijk te zijn heeft die ook wel deugd gedaan hoor. Ik persoonlijk zou liever niet langer wachten om te starten, maar dat heeft ook andere redenen; zoals mijn endometriose die kans maakt om terug te komen en de leeftijd van mijn vriend. Hadden we voor mijn gevoel 'nog alle tijd' gehad, dan denk ik dat we misschien ook langer pauze hadden genomen.

Geniet er intussen van zou ik zeggen en ik wens je alvast veel succes voor in januari!

Share This Page