Clomid: veel vocht in baarmoeder

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zazu, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor 2e FM na eerste ronde Clomid50. Er was een eiblaasje te zien van 13mm (dag 14), maar het eerst wat opviel was heel veel vocht in de baarmoeder. Normaal duidt dit erop dat de eisprong al geweest is, maar dit is bij mij hoogst onwaarschijnlijk op dag 14 met een eiblaasje van slechts 13mm. (Ter info: op dag 10 eiblaasje van 10mm).

Weet iemand of dit vocht in de baarmoeder een innesteling in de weg staat?

Groetjes Zazu

2. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niemand een idee :(

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij mij is daar laatst goed naar gekeken, want ik was onwijs vochtig van onderen en verloor naar mijn idee veel water van onderen.

De arts (IVF arts) zei toen: ik moet echt even je baarmoeder bekijken, want als er veel vocht zit, mag ik geen embryo terugplaatsen, dat is gewoon schadelijk voor het embryo, dus ook voor een eitje dat bevrucht moet worden en gaat delen....

Wil je niet onzeker maken, gelukkig was het bij mij niet zo, maar ze hadden anders echt afgebroken.

Succes meis!

PS vraag anders even of ze je progesteron prikken, om er zeker van te zijn of er nu wel of geen eisprong is geweest ;).

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, vocht in de baarmoeder staat een innesteling in de weg.
    Een embryo kan namelijk niet zwemmen en wordt gewoon met het vocht naar buiten weggespoeld. Zwanger worden is dan bijna niet mogelijk.
    Ik heb dit ook gehad door een verstopping van mijn eileiders (hydrosalphinx). Bij IVF kunnen ze het vocht wegzuigen, mocht dat nodig zijn, maar dit zijn soort van 'nood-oplossingen'.
    Ik weet niet hoeveel rondes je al bij de gyn loopt en of je dit dus vaker hebt, maar anders is het misschien slim om de oorzaak van het vocht te onderzoeken. Bijvoorbeeld een hydrosalphinx uitsluiten mbv een HSG.
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Deel Deze Pagina