Zika virus

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by JoJo89, Apr 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoJo89

JoJo89 Actief lid

Dec 4, 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hej allemaal!

Lees al ff mee met jullie, en wij gaan in mei eindelijk ook starten met icsi, wegens mannelijke reden ;) nu, mijn vriend is piloot en vliegt dus veel (ook grote reden van slechtere kwaliteit), en komt ook in gebieden met het Zika-virus.
    Heeft er iemand van jullie een idee of dit kan doorgegeven worden via zaadcellen? Want hij kwam onlangs af met het feit dat dit seksueel overdraagbaar is, maar ik dacht voornamelijk via bloed...

Ga het sowieso ook voorleggen aan mijn gynaecoloog, en laat het jullie zeker weten moest ik iets te weten komen :)

Veel succes nog allemaal!

Jojo x

2. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Hoi Jojo,

Wat ik heb gelezen is dat mannen die zijn gediagnosticeerd met het zika-virus wordenl geadviseerd tenminste zes maanden niemand te bevruchten. Dat betekent dat het wel kan worden doorgegeven lijkt me. Ik zou dit zeker bespreken.

3. JoJo89

JoJo89 Actief lid

Dec 4, 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie!
    Ben gisteren even tot het CRG gelopen, aangezien ik werk in het ziekenhuis waar ik mijn behandeling krijg. En daar zei de arts dat het inderdaad een nultoleratie is... Maar blijkbaar is er sinds kort een test ontwikkeld in het tropisch instituut in Antwerpen, waarmee je je hierop kan testen. Deze gaan wij dus doen, als mijn vriend positief test mogen we natuurlijk geen vers staal gebruiken (we hebben al eentje gevroren dat veilig blijkt, oef!), maar die kans lijkt me eerder klein... Als hij negatief is, is er geen probleem.
    Toch raar dat wij er zelf achter moesten vragen...

Maar hopelijk niks aan de hand en begin mei start van een nieuwe periode! :D:D

Xxx

Share This Page