Dag meiden, Wij zijn bezig met IUI en ik heb de vorige ronde 100 mg clomid gebruikt en pregnyl. Nu zit ik op dag 2 van m'n cyclus en heb ik een echo gehad om te zien of ik deze ronde door mocht gaan. Helaas zit er een kleine cyste. Deze ronde moeten we dus voorbij laten gaan. De gynaecoloog vertelde me dat hij daarnaast wel een eitje zag zitten. "Iedereen reageert anders op hormonen" was zijn verklaring. Volgens hem moesten we thuis maar aan de gang gaan. Maar moet dat eitje dan nog groeien? Of is het eitje al 'klaar' op het moment dat je het op een echo kunt zien? Want m'n baarmoederslijmvlies is natuurlijk nog lang niet dik genoeg, dus innestelen kan dan (denk ik?) niet. Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken, want ik snap er weinig meer van.
Hoi Roos, het eitje moet nog groeien voordat ie gaat springen. Tegen die tijd is je baarmoederslijmvlies ook mooi dik als het goed is. Misschien kun je deze ronde met ovulatietesten aan de slag gaan om in de gaten te houden wanneer hij springt? Succes in ieder geval! Liefs Ruubs
Ja dat dacht ik dus ook. Maar dan heeft het toch geen nut om dit weekend 'aan de gang' te gaan? En eerlijk gezegd heb ik sowieso geen hoop meer dat het op de natuurlijke weg zal lukken. Maar m'n gynaecoloog is altijd zo positief en zegt dat de kans nooit 0,0 is en er altijd een kans is. haha kan het ook wel weer waarderen dat hij zo denkt.
Ik hou ook wel van een positieve houding haha maar herken ook het negatieve stemmetje! Hmm als je gyn heeft gezegd dat je dit weekend aan de gang moet, dan zou ik het toch maar doen voor de zekerheid! En de week erna en daarna.. haha Hebben jullie hiervoor één IUI gehad?
Op dag 2 kan er nog geen eisprong in aantocht zijn. Dit weekend gericht gemeenschap hebben, heeft dus weinig zin. Er is op de echo een follikel zichtbaar geweest, maar deze moet inderdaad eerst nog groeien. Een eisprong komt eigenlijk nooit voor cyclusdag 8 en dat zou al heel erg vroeg zijn. Een eiblaasje heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Een onrijpe eicel is onbruikbaar. Als je verder geen echo's meer hebt, dan is het inderdaad wel een goed idee om ovulatietesten te gaan doen. Hopelijk kun je daarmee je eisprong spotten. Succes!
Ik zou inderdaad ook gewoon met ovulatietesten aan de gang gaan. Je weet niet hoe graag je follikel was? Want wanneer ze kleiner dan 12 mm zijn kunnen ze ook weer gaan krimpen en weg gaan. Vanaf 12mm blijven ze vaak groeien en dus springen. Je kunt ook natuurlijk altijd voor de zekerheid om de dag thuis klussen. Dan zit je altijd goed. Je weet het maar nooit he!? Succes!