hoi meiden volgende cyclus(als deze niets word,zit op dag 25) begin ik opnieuw met clomid 100.maar ik vroeg me iets af.als je de eerste of tweede dag vanje cyclus al begint,kan dit dan kwaad?Kun je daardoor te weinig stimulatie krijgen voor je ei of teveel?deze cyclus ben ik op dag 1 begonnen.heb op dag 14 serieus wat krampen gehad en dag 15 het allerergste wat ik ooit had meegemaakt.maar ja je weet natuurlijk niet of je eitje daadwerkelijk is gesprongen,want men zegt soms dat je fel krampen hebt omdat het probeert te springen maar niet lukt. groetjes!
Ik heb geen ervaring met clomid maar mis heb je hier iets aan, deze meiden kunnen je vast verder helpen. clomid, deel 3!!
Ik moest altijd op cyclusdag 3, 4 of 5 beginnen. Op dag 1 of 2 beginnen heeft geen zin, omdat je lichaam eerst tijd nodig heeft om erop te reageren. De stimulatie moet op het juiste moment gestart worden, anders werkt het vaak niet. Gebruik je Clomid en Pregnyl onder toeziend oog van een gyn? Deze bepaalt namelijk altijd wanneer je met welke medicatie moet beginnen. Het klinkt een beetje alsof je zelf aan het dokteren bent of weinig controle's hebt.
ik neem clomid mar moet niet op controle bij de gyn. hangt van je gyn af dus wat die wilt doen.sommige moeten met controle's sommigen niet. Maar ga dus de volgende cyclus vragen om het op te volgen met echo's zodat ik meer inzicht krijg.zien of mijn baarmoederwand wel dik genoeg is,anders moet ik daarvoor pilletjes nemen.en kijken of mijn eitjes wel degelijk springen want ik reageer wel op de clomid maar springen ze wel. daarom dat ik al deze info vraag zodat ik met deze info naar mijn gyn kan gaan en ik op de hoogte ben. ik gebruik trouwens nog geen pregnyl maar wou wel weten wat dit inhield. groetjes en bedankt voor jullie antwoorden
Controle's zijn inderdaad niet overal standaard. In mijn ziekenhuis moet je regelmatig voor een echo komen om te kijken of de hormonen aanslaan, je baarmoederslijmvlies wordt gemeten. En als er een follikel groot genoeg is, krijg je een Pregnyl-injectie om je eisprong op te wekken. En zo nu en dan aanvullend bloedonderzoek om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad en je progesteron goed is. Wel intensief, want je moet vaak naar het ziekenhuis. Maar aan de andere kant weet je wel of je lichaam goed reageert. Ik zou gewoon om meer controle's vragen, dan weet je waar je aan toe bent. Succes!
Ik moet ook op dag 3 beginnen met clomid en ook onder (streng) toezicht van de gyn. Op dag 10 een echo en daarna zoveel als nodig zijn om de groei van een eitje te volgen.... Vind het zo apart dat de verschillende ziekenhuizen daar een verschillend beleid voor volgen! Maar hoe weten ze dan dat de clomid aangeslagen is bij je? Als dat niet gecontroleerd wordt?