diabetes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door justme29, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme29

justme29 Actief lid

4 nov 2012
    135
    0
    0
    hotfixen
    flevoland
    hallo

ik moet mn verhaal even kwijt.
    gister had ik een afspraak een gynacoloog omdat ik sinds juni dit jaar een lichtevorm van diabetes heb. hij is niet hoger geweest dan 8 maar ik moest wel aan de medicijnen en dat is nu erg balen,
    ik had gehoopt tijdens ons gesprek dat het niet zo n vaard zou lopen, maar moet toch naar de internist en dan moet mn suiker onder controle zijn,nu gaat er weer maanden overheen voordat ik groen licht krijg om het ubberhaupt te proberen.teven
    heb ik overgewicht en overgewicht en gebruik in citalopram.
    zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben, ove rhoelang het duurd ongeveer voordat je groen licht krijgt, wat me te wachten staat.

groeten just me

2. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    Hoi justme,
    Helaas weet ik wat het is om eerst de suiker op pijl te krijgen.....
    Ik heb sinds 4 jaar ongv diabetes en had een nuchtere waarde avan 18.1 dus jij valt zeker nog mee;)

Ik ben begin dit jaar naar de internist gegaan ivm kinderwens en dan baal je als een stekker dat je eerst de suikers op pijl moet krijgen i know!!!
    Mijn waardes waren toen ik begon nuchter rond de 8,5/9.

Ik kreeg eerst een algeheel onderzoek, echo's van lever nieren enz en bloedprikken urine inleveren bloeddruk enz.
    Ik zat aan de glicazide tablet en kreeg toen metformine erbij, dit heb ik toen 6 maanden geslikt daarna langzaam gaan afbouwen en opbouwen met insuline.
    Ik prik nu 4 x per dag insuline( het went wel).
    Tevens heb ik 2,5 maand elke dag een dagcurver moeten prikken ( nuchter, voor lunch,voor avond eten, voor slapen, andere dag nuchter na lunch na avond eten voor slapen).

Ik heb gemerkt door minder brood te eten en meer crackers dat me suiker lager bleef, dus een tip ga je verdiepen in de koolhydraten hoe minder je daar van eet hoe minder je suiker gaat pieken.

Ik heb vorige maand pas groen licht gekregen van de internist+diabetesverpleegkundige!! Al met al dus een traject gehad van 10(!!!!) maanden voordat we mochten gaan proberen!!
    Ook ben ik te zwaar, maar door te sporten/lopen werkt het ook mee om me suiker lager te houden.

Ik zit nu gemiddeld nuchter tussen de 6 en de 7 met een hele enkele keer een uitschieter naar 10( maar ik weet meteen waar dat dan door komt)!

Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat je een grote kans heb dat je een minder lang traject heb als ik, maar dat weet ik niet zeker!!!
    Mij was verteld dat het ongv 1,5 jaar zou gaan duren voordat we zouden mogen beginnen en kijk nu!!

Hopelijk heb je wat aan mijn (iets te) lange verhaal!!!!

Deel Deze Pagina