Hoi! ik lees even mee in dit topic, ik ben zelf voor de eeste ronde bzig met Gonal F. Dat is de spuit die je kan krijgen als clomid niet werkt/ of je liever een ander medicijn probeert... Geen idee of het beter is, maar hier te lezen zijn er wel veel succes verhalen. je kan t na vragen bij je gyn ?? wie weet mag je ook Gonal F gaan spuiten.
@1981Mama Ik denk dat hormonen spuiten een goed alternatief voor jou zou zijn! Hoi @Evelijne, wat is reden dat jij aan de hormoonspuitjes zit (als je dat kwijt wilt natuurlijk)? Woensdag heb ik de eerste meting. Waar zit jij in de cyclys?
ik zie er tegenop omdat dit traject dan nog intensiever gaat zijn. dacht ik toch te lezen bij anderen. langs de andere kant idd nieuwe kansen. dan kan ik het beter ook zo bekijken. mijn cyclussen varieerden tussen de kortste van 31 dagen (eerder uitzonderlijk) en 48 dagen (langste dagen) alleen mijn vriend heeft zijn zwemmertjes laten testen. daar is alles normaal. ikzelf heb nog geen verdere testen gehad.
Ik heb (jammer genoeg) ervaring met Clomid én met Menopur. Clomid werkte bij mij niet zonder Pregnyl. Er groeide wel een eitje maar het sprong niet en werd gewoon een grote cyste; Door de Pregnyl kreeg ik ook een eisprong. Echter echt elke keer was mijn bms te dun door de Clomid wat een innestelign haast onmogelijk maakte. Na enige tijd werkte Clomid niet meer en ben ik overgegaan naar Menopur spuiten. Ik vond persoonlijk het spuiten "aangenamer" dan de Clomid. Qua traject was er bij mij weinig verschil, behalve dan dat ik iets vaker moest langsgaan voor een follikelmeting, maar dat heb ik zelf nooit als storend ervaren. Menopur bleek uiteindelijk (wel pas na een LEO) hét middel bij uitstek, dus ik kan alleen maar positief zijn Ik zou me als ik jou was alleszins niet laten afschrikken door het idee dat spuiten zoveel "serieuzer" lijkt dan een pilletje. Veel succes!