clomid zo nieuw hierin

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door xeniatje, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    sinds 24 juni ben ik gestart met clomid 100. 4 juli heb ik een echo voor de follikelmeting en dan een inspuiting pregnyl. daarna moet ik duphaston 10 innemen. Allemaal zo nieuw en ik weet niet echt wat ik er moet van verwachten. Ok al zoveel meningen van gehoord die zo verdeeld zijn. De ene vind het goed clomid de andere zijn er niet gelukkig mee. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Nu sinds vandaag plots zo'n watervloed daar beneden. Ik dacht dat dit een teken was van eisprong maar dit kan niet dat is nog veel te vroeg en natuurlijk zijn mijn ovu testen nog niet binnengekomen (besteld via post) grrr.... Iemand enig idee wat dit kan betekenen? Tips om te delen?:)

2. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoezo moeten jullie Duphaston gebruiken?

Ik heb zelf veel ervaring met clomid en ik moest gewoon clomid slikken voor 5 dagen en dan dmv echo's de follikelgroei in de gaten houden zodat we weten wanneer de eisprong zou zijn. Dat wisten ze nooit van te voren omdat het nooit even snel groeit. Wij moesten toen zelf vrijen, maar ik weet niet of jij een IUI hebt of niet?

We hadden geen pregnyl bij de clomid, wel toen we de IUI deden maar toen gebruikten we Menopur ipv Clomid.

Afgelopen maand heb ik Duphaston genomen om mijn ongi op te wekken. Beetje raar dat ze dat in dezelfde ronde van clomid doen bij jou omdat er toch misschien een kans is dat je dan zwanger bent en dat middel mocht ik absoluut niet nemen als ik misschien zwanger zou zijn. Moest ook van te voren een test doen.

3. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    ik moet nu ook 5 dagen clomid pakken en dan mijn echo en ik moet mijn pregnyl meebrengen dat hij zonodig ? hem kan toedienen. Nee ik doe niet aan iui.
    Hij zei dat ik duphaston moet nemen dan nadien omdat als ik mijn ongi heb dit dan 2 dagen goed heb en de andere dagen (8) is het bruinverlies maar echt bijna niets (visueel een inlegkruisje per dag en nog niet vol) en door die duphaston zou ik dat bruinverlies niet hebben. Die pregnyl heb ik al moeten halen van bij de apotheek maar die duphaston nog niet. Hij zei dat ik moest wachten tot na de echo en dat we dan wel gingen zien. Misschien bedoelde hij dat?
    Ik heb gehoord dat je ovu testen moet doen tot 10 dagen na je eisprong zodat je dan ziet dat de pregnyl uitgewerkt is Klopt dit?
    Was je daar tevreden van van de clomid?

4. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik heb geen ovu testen gedaan. Bij IUI kreeg ik Pregnyl 5000 IE en dat is na gemiddeld 10 dagen eruit. Als je 10000 IE hebt, duurt dit 2 dagen langer. Als je gewoon 2 weken na je eisprong aanhoudt om te testen, is het dus zoiezo uit je lichaam

5. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik was trouwens wel tevreden over clomid, ik kreeg er 1 eitje van. Maar er was bij mij wel snel gewenning. Moest elke maand een dosis hoger omdat het anders niet meer werkte. Pas bij 150 bleef het stabiel.

6. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    oke dank u kvind het zo vervelend dat ik er niet echt iets van weet. terwijl het waarschijnlijk zichzelf ga uitwijzen :)
    ben benieuwd wat er te zien zal zijn donderdag op de follikelmeting

7. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ach maakt niks uit joh.. Ik wist er eerst ook niks vanaf tot ik het ging gebruiken.

8. Euh.. Weet je zeker dat ze het over duphaston hebben gehad? Duphaston is om je menstruatie op te wekken en daarmee raak je dus NIET zwanger. Mocht er dan een eitje bevrucht raken en zich innestelen, dan breek je dat zo weer af met duphaston. Bedoel je geen utrogestan?

9. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    ja tkan nogal vele vragen oproepen hihi. gelukkig dat we dit forum nodig hebben waar we onze vragen kwijt kunnen.
    @shaddi ik heb een blaadje meegekregen van de gyn en daar sta er op duphaston. heb wel nog geen voorschrift meegekregen hiervan hij zei dat hij met dat nog even wou wachten tot hij de echo gedaan heeft. misschien als hij ziet dat ik niet bevrucht ben dat ik dit dan moet nemen. hij zei dat dit zou goed zijn om niet zo lang bruinverlies te hebben zal wel nog eens extra vragen aan de gyn

10. Ik zou het toch echt nog even tien keer navragen, want volgens mij klopt er niets van hoor.. Duphaston wordt juist gebruikt om je menstruatie op te wekken. Als je dat gaat slikken als je weet dat je niet zwanger bent, dus als je al ongesteld bent, zou je dus weer opnieuw een bloeding krijgen van de duphaston.. Weet je inmiddels al meer?

11. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    klopt duphaston is echt om je menstruatie op te wekken.
    staat ook in de gebruiksaanwijzing

Deel Deze Pagina