hey, Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest en heb clomid 50mg voorgeschreven gekregen. Ik moet hiermee op cd 3 beginnen en cd 7 de laatste innemen. Ik krijg geen echo's en moet gewoon uitgaan van mijn ovutesten (en dat terwijl ik posi test zonder eisprong) Is dit normaal? Dalijk groeien er 3/4 eitjes en krijg ik een inseminatie! werken ovutesten wel als je clomid gebruikt? Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij eigenlijk, en snap niet goed waarom ze niet tussendoor een echo maken. iemand advies? liefs DA
Wat raar. Ik kreeg wel steeds echo's. Ook juist om te zien of de clomid aanslaat. En ook met die ovutesten die bij jou zo raar doen. Tjeetje. Anders toch wel weer ff bellen en overleggen.
ja ik denk dat ik dat ook maar ga doen. ik moest op dag 21 van de cyclus bloed prikken op progesteron.. en op cd 26 moet ik op controlle komen en dan gaan ze bespreken of er idd een eisprong opgetreden is.. vind t een beetje een rare gang van zake zo.
Bij 50mg kreeg ik ook geen echo's. Het mocht van hem wel maar hoefde niet. Dus ik heb het zelf met ovutesten gedaan. Bij 50 mg was hij niet bang voor een hoop eitjes. Uiteindelijk moest ik naar 100 mg en moest ik wel voor follikelmetingen komen. Hier was het risico op een te grote stimulatie volgens hem veel groter. Maat als bij jou ovutesten niet werken, lijkt mij het erg lastig. Clomid zelf heeft geen invloed op ovutesten zover ik weet. Misschien nog eens naar het zieknhuis bellen voor advies. Mijn ervaring is dat de receptionisten altijd erg meedenkend zijn.
Ik ken meerdere dames die het ook zonder echo's doen, voor de iui doen ze zowieso een echo als je clomid gebruikt...zijn er dan meer dan 3 eitjes dan word de poging afgebroken in ons ziekenhuis.
meeste ziekenhuizen beginnen pas met echo's met 100 mg clomid. Ik had positieve ovutest met mijn eisprong, dus bij mij werkte het. Je kunt ook je cyclus in de gaten houden met tempen, dit moest ik doen bij 50 mg.
Ze insemineren niet blind hoor..stel je voor dat er 5 eitjes groeien...dat brengt onnodige risico's mee. Komt wel goed, ze weten wel wat ze doen DA.
ja ben al gerustgesteld.. en idd ze weten ook wel wat ze doen.. ik zou alleen willen dat ze wat beter naar de ''patient'' zouden luisteren....
Tja dat is het lastige van de MMM...je soms niet gehoord voelen...het overkomt je allemaal. Blijft lastig!