Na jarenlang geen eisprong door PCO had ik afgelopen vrijdag, toen er bij het gesprek voor de start van ICSI toch nog even een echo werd gemaakt, ineens een eitje zitten wat een stuk groter was dan de rest (14mm). De arts ging er vanuit dat dit eitje zou springen, maar dat het een stuk langzamer groeit dan bij vrouwen die geen PCO hebben. Hij heeft uitgerekend hoe de groei bij mij zou verlopen, en heeft aangegeven dat ik op 30 augustus moet beginnen met decapeptyl spuiten (en dan zou de eisprong dus op 22 of 23 augustus zijn). Ik zou dan ongesteld moeten worden na een paar dagen, maar nu zit ik me af te vragen, wat als dat eitje nou helemaal niet springt? De arts ging er niet vanuit, maar het was wel een mogelijkheid. Het leek mij wel fijn om het een beetje in de gaten te houden, daarom doe ik elke dag een ovulatietest, maar die testen blijven tot nu toe hartstikke negatief.. Geen eisprong dus Is er iemand hier die weet wat de volgende stap zou zijn als het eitje níét springt? Moet ik dan weer iets gaan slikken om de menstruatie op te wekken voor ik kan beginnen met stimuleren?
Ik heb geen flauw idee, sorry. Heb geen PCOS. Weet niet meer hoe dat bij mij ook al weer ging voor de start van IVF/ICSI. O ja...ik moest toen aan de pil (Microgynon). En daarna op een voorgeschreven datum starten met de Decapeptyl wat mij in een soort van overgang zou brengen. En daarna starten met Puregon. Maar ik denk dat je inderdaad pas kunt starten na een menstruatie of pilbloeding. Dus misschien, als je inderdaad niet ongesteld wordt, dat je dan iets krijgt om het op te wekken, Provera ofzoiets. Maar als ze wisten van jouw probleem, waarom hebben ze jou dan geen pil voorgeschreven zodat je in elk geval een ontrekkingsbloeding krijgt en op die manier verder kunt? Ik hoop dat je gewoon een menstruatie krijgt! (Sommige mensen met PCOS krijgen ondanks geen eisprong wel een menstruatie. Jij dus niet?)
Ik had af en toe wel eens bloedingen (de arts noemde dat een dervingsbloeding ofzoiets?) maar dat kwam maar eens in de 50 - 60 dagen voor.. Waarom hebben ze me niet meteen iets gegeven; Omdat de arts er dus vanuit ging dat het ei gewoon zou springen.. Nu weet ik wel dat met PCO je hormonen overhoop liggen en dat een ovulatietest niet altijd betrouwbaar is, maar betekent dat alleen dat hij vals positief kan zijn, of kan hij ook vals negatief zijn? Het lijntje is erg donker, maar níét net zo donker als de teststreep. Gewoon negatief dus. Ik bel anders morgen maar even naar de kliniek, anders blijf ik hiermee in m'n hoofd zitten..