Hallo allemaal, Wij zijn nu 1,5 jaar bezig voor een tweede kind. Eerste kind kwam spontaan en is inmiddels 5 jaar. Sinds een aantal maanden de mmm ingestapt. Eerste twee cycli die ze hebben bekeken heb ik waarachijnlijk geen ovulatie gehad. De derde cyclus ben ik spontaan zwanger geraakt en is geeindigd in een missed abortion. Vruchtje met 5,5 week gestopt met groeien. Nu met de gyneacoloog besproken om de volgende cyclus te starten met clomid. Ik ben er zelf niet voor om iui te doen, omdat de zaadcellen van mijn vriend prima zijn en de oorzaak vijandig baarmoederslijm lijkt te zijn uitgesloten. Nu lees ik dat de zwangerschapskansen met clomid en zonder vruchtbaarheidsbehandeling kleiner zijn dan met iui. De gyneacoloog heeft hier niets over verteld. Weet iemand hier meer over? zou het kunnen komen door een eventuele bijwerking van clomid op het baarmoederslijm? En is het naast clomid noodzakelijk om pregnyl te gebruiken? Jammer dat ik dit zelf moet uitzoeken ipv dat mijn gyneacoloog hier zelf mee komt.