Clomid ( zonder ) pcos

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door xbabyxdx, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mijn fertiliteitsarts heeft het geen zin om ovulatietesten te doen als je pregnyl spuit. Jammer he! Leek mij ook zo handig..

2. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    nee door de pregnyl blijven deze positief

3. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    @ lilmad, leuk dat we gelijk lopen.. :) vandaag allebei een meting. Ben benieuwd.
    Ik hoop stiekem dat ik vrijdag niet meer terug hoeft maar we zien t wel. Volgens mij krijg ik na deze meting (als alles goed gaat), clomid voor 6 maanden mee. Heb jij dat ook?

@ Fionaaa, dan ga ik toch die ovu testen erbij gebruiken, kheb ze toch nog liggen.

4. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    Helaas... vrijdag weer. Mn grootste ei was maar 1 mm gegroeid in 2 dagen. Hij is nu 15mm.

5. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Balen Akkie, maar 15 is nog steeds heel mooi dus op naar vrijdag!!

6. lilmad

lilmad Actief lid

19 okt 2013
    141
    0
    16
    Goed om te weten fionaaa over die ovulatie testen!
    He jammer Akkie hopelijk groeit hij komende dagen toch nog!

Mijn eitje is ook niet gegroeid en is 11mm gebleven.
    Ze kijken vrijdag nog aan een dan gingen we de cyclus afbreken en moet ik volgende ronde met hogere dosis beginnen..

Mag ik vragen hoe jullie dit met je werk doen?
    Zoveel afspraken in de week wordt toch erg lastig zonder een verklaring te geven...

7. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Balen limad

Mijn baas weet het, ik kon er niet mee omheen met fmtingen en andere afspraken in het zh.
    Ik vind het ook wel zo fijn om niet geheimzinnig te doen

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb het "geluk" dat ik geen werk heb maar via de open universiteit een 2e studie ben gaan doen. Ben voor de liefde verhuisd en zit sindsdien zonder baan. Combineren met studie is makkelijker.
    Ik heb soms 6 echo's in 2 weken dus met werk zou dat echt lastig worden..

9. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    @ lilmad, jammer dat jouw eitje niet gegroeid is.. khoop dat t vrijdag een supergroei heeft :) t kan opeens snel gaan.

Ik heb toevallig deze week vakantie en khoop dat ik de echo's buiten mijn werk om kan blijven plannen. Ik snap wel dat t lastig is. Misschien is t vertellen wel makkelijker. Kvoel me nu wel een beetje geheimzinnig.

10. lilmad

lilmad Actief lid

19 okt 2013
    141
    0
    16
    Thanks voor jullie reacties ik heb vanmiddag eerst met onze bedrijfsarts gesproken en vervolgens ook tegen me baas gezegd. Vond wel heel eng maar idd dan ben je wel af van dat geheimzinnige! Hij had er begrip voor en gunde me alle tijd! Wat een opluchting! :)

11. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    Net geweest voor echo. En wat blijkt.. m'n ei is al gsprongen :( Had de gyn niet verwacht.
    Ik denk gisterenavond want heb wel wat gevoeld. De gyn had gezegd dat we vandaag zouden horen wanneer we t beste konden klussen mja.. nu zijn we wss te laat voor deze ronde. Balen!!! We hebben voor de zekerheid maar meteen uit t ziekenhuis nog geklust.
    Volgende week nog bloedprikken of t echt een goede eisprong was. Kheb nu wel clomid voor 6 mnd meegekregen alleen heeft de gyn niet gezegd welke cyclusdag we t beste konden klussen.
    Ik heb deze keer eisprong op dag 15 gehad, dus als we voortaan op dag 14 klussen of 13 en 15 moet t goed zijn toch?

12. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Jeetje wat een rotsitutuatie! Ik heb dit ook een keer gehad, toen zei de gyn nog niet klussen, wij keurig gewacht hoewel ik hartstikke zin had en echt het gevoel we moeten het doen, voelde ook steekjes en de dag later was hij ook al gesprongen, ik zou zeggen luister voortaan altijd na je gevoel meid, hopelijk was het klussen nog optijd!

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoop dat het op tijd was!
    Balen zoiets.. Wel fijn om te weten dat je lijf het wel zelf kan :)

14. lilmad

lilmad Actief lid

19 okt 2013
    141
    0
    16
    Wel goed dat de clomid is aangeslagen bij je! Nu maar hopen dat jullie idd nog op tijd hebben geklust! Snap wel dat je beetje baalt!

Bij mij was er niks gebeurd en ben aan de Primolut begonnen. volgende ronde 100mg. Kreeg wel te horen dat de eisprong waarschijnlijk niet lukt omdat er teveel eitjes/blaasjes zitten.
    En na lezen van hier denk Ik dan toch dat ik pcos heb? Al heeft niemand dat in ziekenhuis zo gezegd? En met bloed prikken was alles goed qua hormonen...

15. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Hoi iedereen!
    Ik ben nieuw op deze form ik zocht een plek waar ik meer informatie, steun en andermans verhaln kon lezen over clomid!
    Zelf heb ik al vanaf mijn eerste menstruatie problemen met het verkrijgen van een nieuwe cyclus. Gemiddel was ik misschien 1 x per jaar ongesteld. Artsen hebben het op mn 19e gegooid op pCOS. Flink balen natuuroijk....
    Nu zijn we sinds juni 2012 bezig om kinderen te krijgen maar het lukte niet spontaan.. ik naar gyn en énige wat hij zei was dat ik moest afvalen. Jniets over mn verleden of wat dan ook. Dit heb ik toen halfnjaar geprobeerd maar begin okt 2013 ben ik ovr gegeaan naar anrer ziekenhuis en arts... en weet j wat hij zei?; dat hij weinig tot geen symptomen zat van PCOS en dat t alleen hormonaal was. Torj gelijk promulut en clomid voorgeschreven gekregen.
    10 dagen promulut zitten erop en vandaag tweede dag van.clomid.

Nu vraag ik me alleen af... hoe weten ofnmeten jullie wanneer je best vruchtbaar bent?? Ik heb geen flauw idee omdqt ik nog nooit cyclus heb gehad!! :)
    Vind t wel allemaal erg spannend! Is trouwens onze eerste dus dubbel spannend denk ik?? ;)
    Lees goede verhalen over clomid dus hoop dat t bij mij ok werkt!! Hier succes verhalen?

Liefs Anne

16. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    @ lilmad, wat balen :( moed blijven houden hoor!

@ Anne, heb net de 1e ronde gehad. Het is goed te doen hoor.
    Als het goed is moet je op dag 11, 12 of 13 van je cyclus een afspraak maken voor een echo. Dan gaat de arts kijken of er een eiblaasje gegroeid is en kunnen ze advies geven.

17. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Ik heb verder geen afspraak meer staan. Denk dat gyn er niet veel van verwacht de eerste ronde..... hoopnwel dat het iets gaat doen.. we gaannhet zien!!
    @Akkie bij jou is het ook nog uitzoeken hoe ne wat alsnik t zo lees... als ik jou was zou ik gewoon al die dagen gaan klussen... just to be sure ;)!! Hoeveelste ronde met clomid was t bij jou?
    @lilmad als ze in het ziekenhuis niets gezegd hrbben over PCOS dan zal t haast niet zo zijn. Heb je last van de andere bijwerkingen zoals overbeharing of overgewicht? Meestal, uit eigen ervaring, zeggen ze het snel tegrn he. Aan andere kant heb je wel teveel blaasjes wat wel een teken is van. Maar kan ook andere tekenen zijn. Mogelijk kun je het volgende x gewoon vragen aan de gyn?? Wanneer moet je weer terug?

18. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    @ Annevdh Als je verder geen afspraken hebt, zou ik toch ff bellen wat je dan precies moet doen. Je kunt sowieso temperaturen en/of ovulatietesten gebruiken.

Bij mij is t ook nog uitzoeken ja. Ik heb ronde 1 clomid achter de rug, moet alleen nog bloedprikken om te kijken of er een eitje was. Daarna 6 maanden zelf proberen.
    Waar is de promulut voor btw?

19. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @akkie is ook zo.. ga (als ik het niet vergeet) vandaag even bellen. Maar denk dat hij niets verwacht dus dqt hij mij daarom nu al los gelaten heeftcen op 4 dec heb ik dan nieuw afspraak!
    Wanneer moet je bloedprikken?? :)

20. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    Morgen of vrijdag.. kdenk dat ik morgen ga als t lukt met mn werk.

@ Fiona, weet je al iets?

Deel Deze Pagina