Clomid ( zonder ) pcos

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door xbabyxdx, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilmad

lilmad Actief lid

19 okt 2013
    141
    0
    16
    @annevdh raar dat ze je zo los hebben gelaten zonder checks. .
    ik heb verder geen klachten van pcos nee maar las hier op form juist weer dat ze soms niet vermelden en ik heb steeds afspraken bij de assistente ipv gynaecoloog. Moet pas over 2/3 weken bellen voor afspraak en dan ga ik het meteen vragen wat die blaasjes kunnen betekenen.!

@Akkie de primolut is om de cyclus af te breken als er geen eisprong komt. Succes met bloedprikken!

2. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    Hai meiden,

Vandaag de uitslag van t bloedprikken. Helaas niet goed: ik had weinig progesteron aangemaakt dus wss geen eisprong gehad. Volgende cyclus dus 100mg clomid en weer echo's en bloedprikken. Maar ja, doel voor ogen houden en doorgaan.

3. lilmad

lilmad Actief lid

19 okt 2013
    141
    0
    16
    Hey Akkkie, das balen!! Heb je nu ook Primolut gekregen dan om de cyclus af te breken? Ik heb vandaag me laatste weer ingenomen en voel me hoofdpijn en alle andere menstruatie kwaaltjes alweer komen...

4. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    Hoi! Nee geen primolut. Ik moet donderdag weer ongesteld worden en dan gewoon op de 3e dag beginnen met clomid 100mg. Hopen dat t helpt. Jij gaat toch ook met 100 mg beginnen?

5. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    He wat balen zeg akkie!! Maar inderdaad doel voor ogen houden en doorgaan id voor nu enige dat je zou kunnen doen!
    En illmad aan ene kant fijj dat je het voelt aankomen ... bii mij duurde het zon 3 dagen voordat ik ingesteld werd na de primolut!

6. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    @lilmad, al begonnen met de clomid? Ben benieuwd.. Succes iig.

@anne , hoe gaat t daar?

Ik ga vrijdag met de 2e clomid kuur beginnen. Hopelijk gaan mn hormonen meewerken deze keer.

7. lilmad

lilmad Actief lid

19 okt 2013
    141
    0
    16
    @akkkie we lopen weer mooi gelijk! zojuist ongesteld geworden al had ik al wel heel de week klachten pffff... twijfel nog even of dit nu dag 1 is of morgen.. maar anders begin ik dus ook vrijdag aan clomid 100mg! We gaan er weer voor! jij ook succes!

8. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Hoi dames. Ben al een tijdje aan het meeleen.
    Ook ik ben voor de 2e maand clomid aan het slikken.
    Het is alweer iui poging 5.
    Eerste 3 keer in normale cyclus en dit is nu de 2e keer clomid.
    Echter werkt het bij mij niet volgens mij. Heb altijd een cyclus van 28 dagen. Eitjes groeien goed maar moest clomid gaan slikken om het aantal eitjes te vergroten. Eerste maand 100mg geslikt 1 eitje en nu 150mg weer maar 1 eitje.
    Maargoed het eitje was vandaag op dag 9 al 16mm dus mag morgen de pregnyl zetten en maandag weer iui.
    Heb er alleen helemaal geen vertrouwen in dit keer. Alles lijkt bij ons te kloppen maar waarom is er na ruim 2 jaar dan nog niets :(

Sorry maar moet het even kwijt.

Groetjes,
    Sylver

9. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Wat vervelend zeg! Soms is er geen reden voor waarom het niet lukt! Dat maakt t dan nog vervelender? Wat zeggen de gynaecologen?

@akki heb gisteren ovulatietestje gedaan en die was ontzettend duidelijk! Alleen savonds nog x gedaan en toen bijna wit... Iemand Verklaring? :p
    Verder heerlijk aan het genieten van vakantie en mn vriend!! 25+ graden.. Dolfijnen gespot.. Heerlijk dus! :)
    @illmad hoe komt t dat je twijfelt of het dag een is of niet? Vanaf eerste kleine bloeding ook al is het een druppel, zou het dag 1 zijn. Dat is mij uitgelegd in ieder geval! :)
    Grappig dat jullie tegelijk oplopen!!

10. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Wat lekker zeg. Geniet lekker van je vakantie!
    Volgens mij zegt een ovulatietest dat je na een positieve test 24 Tot 36 uur later een eisprong hebt. S'avonds is dit al niet meer aan te tonen dus zou gewoon vandaag gewoon 2x doen :)

Bij ons was in het verleden het zaad van mijn man niet goed vandaar dat we na 1,5 jaar zelf proberen voor iui in aanmerking kwamen. Maar nu is het volgens de gynaecoloog na bewerking telkens hartstikke goed. Echter blijft zwangerschap uit :(

11. lilmad

lilmad Actief lid

19 okt 2013
    141
    0
    16
    @Silver moed houden hoor!! Als alles nu goed gaat met behulp van behandelingen, dan moet het ook voor jullie een keer gaan lukken! Jezelf depri praten helpt niet, al ben ik er af en toe zelf ook erg goed in hoor...;)

@Anne, geniet nog lekker van je vakantie! Ik heb helaas geen ervaring met Ovulatietesten, Maar zou idd gewoon extra klussen, op vakantie even uit de sleur betere timing kan niet :)

Ik ben toch maar uitgegaan dat donderdag me eerste echte dag was, de gynacoloog had bij mij gezegd dat ik pas moest tellen als het echt begonnen was. Ik had alleen 's avonds wat gezien en heel de nacht niks gehad. Volgende dag was het wel duidelijk... Dus vandaag begonnen met clomid en we gaan het weer zien.

12. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Ja wil dat ook eigenlijk helemaal niet doen maar zo af en toe weet ik echt niet hoe ik weer positief moet worden.

Hoop voor je dat de clomid aan gaat slaan.
    Is jullie verteld wanneer je deze moet innemen? Heb dat namelijk s'avonds voor het na bed gaan gedaan. Merkte heel weinig van de bijwerkingen dit keer

13. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    @ Anne, geniet van je vakantie! Mooi dat je een positieve ovulatietest had :) Veel plezier met klussen ;)

@ Silver, heftig allemaal he. Ik herken je gevoel. Maar probeer hoop te houden. Dat je niets voelt, zegt volgens mij weinig over de werking van t medicijn.

@ Lilmad, irritant is dat he zo'n vreemde cyclus. Ik was woensdag ongesteld, donderdag en vrijdag bijna niet en zaterdag weer wel. Mja gisteren toch maar met clomid begonnen. Maandag ff bellen voor een afspraak. Khoor wel wanneer jij mag voor de fm. Hopelijk een goed ei deze ronde!

14. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    K neem ze s ochtends in na mn ontbijt.. alleen las ik vandaag in de bijsluiter dat t eigenlijk voor t eten ingenomen moet worden. Dus morgen maar voor mn ontbijt.
    Kdenk dat tdagdeel niet uitmaakt, anders had t er wel in gestaan.

15. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Thanks Akkie. Het gaat gelukkig weer stukken beter en heb er weer zin in om morgen de iui te krijgen. We gaan er gewoon voor.
    Wat een rollercoaster is het he... stemmingen gaan zo erg op en neer.

Wanneer krijg je de eerste inwendige echo om te kijken naar de groei

16. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    Gelukkig :)
    Ik heb woensdag de echo..

17. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    @ lilmad wanneer moet jij voor echo?
    @ Silver wanneer kan je testen? Spannend !!

18. lilmad

lilmad Actief lid

19 okt 2013
    141
    0
    16
    @akkie, ik had vrijdag eerste echo op dag 9 ivm weekend en ze zag 1 heeel mooi eitje. Ze klonk zelfs verbaasd zo mooi vond ze hem.. hij was toen 15mm. Advies om vandaag te klussen en morgen weer terug. Klinkt allemaal heel positief dus :) maar ik probeer rustig te blijven want geloof het ook pas echt na bloedprikken hoor! :$
    Veel succes woensdag!

Hoe is het met de rest hier?

19. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    @ Lilmad wat goed! Spannend voor jullie zeg. Ben heel benieuwd hoe groot je eitje morgen is.
    @ Akkie hoe was jou echo afgelopen woensdag.

Hier is alles goed. De week is snel voorbij gegaan, moet nog 8 dagen wachten voordat ik kan gaan testen dus ik ben bang dat de aankomende dagen heel lang gaan duren.

20. Akkie

Akkie Lid

12 okt 2013
    48
    0
    6
    Spannend Silver!

@lilmad, wow mooi eitje en dat al op dag 9!!

Ik heb morgen de 1e echo, heb al wel besloten dat we vanavond al gaan klussen voor de zekerheid. Ik wil niet weer te laat zijn ;)

Deel Deze Pagina