Wel of niet starten met IVF na pil?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door puppy28, 18 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    hoi all,
    Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen. De laatste x heb ik een ivf poging moeten afbreken ivm te weinig follikels. Had er maar eentje. Ik ben toen abrupt gestopt met de hormonen en we moesten het zelf gaan proberen. Ik werd maar niet ongesteld en achteraf bleek dat ik een cyste heb/had. Waarschijnlijk die ene follikel die dan niet gesprongen is. Om deze cyste te laten verdwijnen en vervolgens te gaan menstrueren slik ik nu de pil. Eigenlijk was deze maand bedoeld als 'rustmaand'. Maar omdat ik wegens lage eicelreserves geen tijd te verliezen heb, heb ik vandaag gebeld of ik al meteen zou mogen starten met de behandeling nadat de strip is afgelopen. De assistente gaf aan dat ik sowieso ongeveer 2 dagen van tevoren een uitgangsecho moest laten maken en dat ik daarna wel zou kunnen starten. Maar ik heb er toch een raar gevoel aan over gehouden. Mede omdat ik de dokter zelf niet heb gesproken en het leek een beetje alsof de assistente maar 'wat' zei. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik (denk ik) niet echt een klik met haar heb en ze in onze gesprekken altijd erg kort reageert. Maar wat zouden jullie doen? Ik denk dat ik morgen toch nog een x terug ga bellen of de dokter dit ook adviseert, maar ben ook wel benieuwd naar jullie reacties/ervaringen.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een echo is inderdaad wel handig, in de meeste ziekenhuizen ook standaard voordat je met een IVF/ICSI begint. Bij jou is het belangrijk dat ze kijken of de cyste weg is. Helaas kan het zijn dat hij er nog steeds zit. Is dat het geval, dan kun je waarschijnlijk nu niet met een IVF beginnen. Een cyste kan alles hormonaal gezien flink in de war schoppen, Als hij er nog zit, heb je kans dat je weer zo slecht op de hormoonmedicatie reageert. Dus een echo is zeer zeker aan te raden!

3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey @Jippie dankje voor je reactie. Weet jij wat ze doe als die cyste er idd nog steeds blijkt te zitten?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarschijnlijk nog een ronde wachten. Cystes verdwijnen over het algemeen vanzelf, maar soms duurt het wat langer dan één cyclus.

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hmm.. alsof de duivel ermee speelt zeg..ik heb al zoveel tijd :(

Nou ja, ik hoop dat ie gewoon weg is straks. Moet totvolgende week slikken.
    Mocht ie weg zijn en ik zou kunnen starten, heeft dat geen negatieve invloed op de stimulatie en/of kwaliteit vd eicellen (aangezien ik de pil heb geslikt)?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij niet, hoor! Succes, ik hoop dat 'ie weg is en dat je van start kunt.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou zeker vragen of de arts je kan mailen met antwoord op je vraag. Werkt de pil nu vooraf als een soort van lang protocol? Als het antwoord daarop ja is zou ik nooit beginnen. Want lang protocol en laag amh is dé grote mismatch waar alle Nederlandse IVF centra maar niet aan willen.

8. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ja inderdaad, dat is ook wat mij bijstaat. Vandaar ook mijn vraag even hier. Heb zojuist gebeld en morgenochtend een telefonische afspraak met Dr. C.
    Al moet ik wel zeggen, op basis van mijn 2 pogingen, 1 lang protocol en 1 kort protocol, had ik bij het lange protocol meer succes als het gaat om hoeveelheid eicellen. Maar ik wacht morgen wel even af.

9. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Wat de assistent zegt klopt wel maar het is belangrijk dat ze een uitgangsecho maken om te kijken of de cyste weg is en hoeveel follikels er klaar liggen. Op basis van het aantal follikels zou ik wel of niet starten

Voor mij was de pil slikken en dan een poging beginnen (lange protocol) geen goede combi. Had bij de uitgans echo maar 3 follikels klaar liggen. Korte protocol werkte bij mij het beste (amh van toen 0,6).

10. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Vandaag gesproken met Dr C. Dit is het kort protocol met de pil gewoon vooraf. Bij lange protocol begin je al tijdens de pil met een hormoon dat alles nog eens extra stil legt. Klopt ook, ik deed dat eerst met decapeptyl.
    Ik heb voor volgende week vrijdag een uitgangsecho gepland staan en dan even kijken of de cyste weg is. Zo ja, kan ik gewoon meteen starten met het behandelplan. Volgens de Dr. heeft dit verder geen kwaad wat betreft eicellen/kwaliteit. Daar ga ik dus maar vanuit :)
    Op hoop van zegen dat dat ding weg is! *fingerscrossed*

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh super @puppy28 . Ooit ergens 2013 heb ik van dr Scholtes ook eens 7 of 14 dagen de pil moeten slikken en daarna na bloeding beginnen. Uit die poging heb ik de tweeling!

puppy28 vindt dit leuk.
  12. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, wat was de reden dat jij de pil moest slikken?

Deel Deze Pagina