hoi allemaal, vandaag heb ik gehoord dat de 3e IVF poging van een vriendin niet gelukt is. Ik kan me bijna niet voorstellen wat een verdriet dat moet geven en vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden. Ik wil haar wel graag laten weten dat ik haar een hart onder de riem wil steken en ga haar een kaartje sturen zodat ze weet dat ik aan haar denk. Ik weet alleen niet zo goed wat ik erin moet zetten dus ik hoop dat iemand me kan helpen; alvast bedankt.
ik denk dat je het verdriet echt moet erkennen, het gebeurd nog te vaak dat mensen horen ach... maar kinderen hebben heeft ook nadelen en oja nou dan neem je toch een hond etc..... niet dat jij dat denkt natuurlijk! ik heb het nog nooit meegemaakt gelukkig, maar het is een rouw proces ...een stil verdriet wat je vanaf de buitenkant niet kunt zien je toekomst .... alles is anders geworden... je moet een nieuw doel in je leven vinden... ik denk dat het voor jouw vriendin heel erg fijn is om te weten dat ze bij je terrecht kan... dat ze kan huilen ,schreeuwen ,praten als ze dat wil.. tja moeilijk..... ik vind het wel heel erg lief van jedat je er zo zorgzaam mee omgaat.... ik hoop dat er mensen zijn die je iets concreters kunnen adviseren ... ik ben geen ervaringsdeskundige en vind dat ik hierover eigenlijk geen recht van spreken heb,,, want je kunt je niet voorstellen hoe het is..als je het niet meemaakt.. gr Jose
dat denk ik dus ook. Ik vind het ook moeilijk omdat ik pas een baby heb, moet ik nu veel langs gaan of weinig....misschien moet ik het gewoon aan haar vragen
ja ik kan me voorstellen dat je dat moeilijk vind.... ik vind het zelfs al lastig om op sommige topics te reageren omdat ik nu zwanger ben.... mischien moet je het haar onderdaad vragen.... gr Jose
Hey Petra, Dat je er zo mee bezig bent zegt l dat je erg meeleeft. Ik kan je niet helpen met een gedichtje. Wel wilde ik even reageren omdat ik inderdaad denk dat je het beste aanje vriendin kan vragen wat zij aankan. De ene keer zal ze het leuk vinden jouw beebje vast te houden. De andere keer zal ze het heel moeilijke en confronterend vinden. Dus vraag gewoon aan haar wat zij voelt en wil. Succes ermee. Liefs Zora
Wat lief van je zeg! Ik ben lang niet zover als je vriendin. Maar weet wel wat verdriet is en hoe het is om je beste vriendinnen zwanger te zien en met babies als je zelf in een rouwproces zit. Het enige dat ik je aan kan raden is om eerlijk te zijn en te vragen wat je niet weet. Dus zeg dat je het ZO erg vind maar gewoon de woorden niet hebt om het uit te drukken. En dat je aan haar denkt. En dat je er graag voor haar wilt zijn maar niet weet of ze je wil zien of niet. Leg het bij haar neer. Spreek bijv af dat zij zelf aangeeft wanneer ze je nodig heeft / wil zien en dat ze ook zelf aangeeft of ze je kleintje erbij wil hebben of nu heel even niet. Dit heeft mij erg geholpen. Soms is het alleen al geweldig om een klein kaartje te ontvangen waarin staat dat iemand aan je denkt of van je houd. (zij weet dan zelf wel wat je bedoelt.) Succes meid. Het is ook voor omgeving niet makkelijk!
Hoi Petra, ik weet niet of je inmiddels al een kaartje hebt gestuurd of iets dergelijks. Maar ik heb nog een gedicht gemaakt, misschien kun je er wat mee? Door regen en wind, al zoveel stormen doorstaan Dan steeds weer opkrabbelen en verder moeten gaan. De laatste maanden overheerst dit je leven Alles voor dat ene wonder, je zou er alles voor geven. Nu weer teleurgesteld en een hoop verdriet Kon ik maar wat voor je doen, maar helaas gaat dat niet. Ik wil je alleen zeggen in tijden van verdriet en pijn Wil ik graag een luisterend oor of een schouder voor je zijn. Ik zou zoveel meer willen doen, maar wat? Ik zou het niet weten Als je maar onthoudt dat ik er voor je ben, dat mag je nooit vergeten. Liefs Hope
***kippenvel*** wauw! dat brengt precies onder woorden wat ik haar wil zeggen. Dank je wel voor het meedenken. Ook de andere bedankt!
Hope, inderdaad kippenvel, wat een mooi gedicht weer. Petra succes ermee en lief dat je er zo bent voor je vriendin. Ik weet zeker dat ze je gebaar heel waardevol vindt.
@petra: mijn beste vriendin heeft op www.freya.nl de brochure over ivf gelezen, nu vroeg ze steeds per stap hoe het ging, ze snapte het zeg maar echt, dat vond ik heel lief van haar want nu hoefde ik het niet steeds uit te leggen want ze had zich zeg maar ingelezen hihi het praatte daarom erg makkelijk. Zij heeft ook een kleine en ik geef vaak aan of ik met het eten kom (als de kleine nog wakker is) en soms zeg ik dat ik wel kom als hij op bed ligt. Ben ook niet op zijn 1e verjaardag geweest maar een dag later, lekker alleen, dat begreep zij ook.