Wie herkent dit? Uitgaande van mijn vorige cyclus heb ik dit weekend (gisteren/vandaag) mijn eisprong. Ik voelde gisteren al een soort 'druk' rond mijn eileiders/baarmoeder. Geen onbekend gevoel voor mij, want dat heb ik wel vaker rond mijn eisprong. Maar wat er vandaag toch aan de hand is? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, en ik vraag me toch af of dit meer meiden bekend voorkomt of dat ik er misschien naar moet laten kijken ofzo...? Ik heb constant felle steken en als ik een verkeerde beweging maak of te ver voorover buk (iets oprapen van de grond bijv.) dan schiet de 'kramp' er in! Het zit voornamelijk aan de rechterkant en het trekt dan helemaal door naar het midden van mijn baarmoeder en dan omlaag het schaambotje in. Heb ook constant het gevoel dat ik naar het toilet moet voor boodschap nummer 2, maar als ik een poging waag komt er niets of weinig. Woensdag geklust, dus volgens mij kan het geen innesteling zijn toch mocht ik eerder mijn eisprong hebben gehad... Kortom, ik weet niet waar mijn lichaam allemaal mee bezig is, maar hoop hier toch wat erkenning te vinden. Vind het best naar eigenlijk... Liefs Minya
Oei dat klinkt niet lekker inderdaad. Ik heb altijd wel wat last van ei-pijn, maar nooit zo heftig. Het zijn bij mij meer kleine felle steekjes en soms wat krampjes, maar dat wat jij omschrijft klinkt behoorlijk heftig. Je hebt waarschijnlijk niet zo veel aan mijn antwoord, ik hoop dat andere meiden je wat meer kunnen vertellen.
Als het zou aanhouden, of erger worden zou ik toch mssn eens naar HA gaan. Deze maand had ik ook enorme steken drie dagen voor mijn eisprong. Veel erger als de voorbije 8 maanden. Ik was al blij dat ik naar de gynecoloog moest want ik vreesde zelfs een cyste of zoiets. De pijn was best erg.stekend en enkel rechts. Toen de gyne men follikelmeting deed, zei hij "het eitje is mooi van grootte, helemaal klaar en het zit....rechts" Het was dus enkel het eitje. Ik veronderstel dat het de ene maand iets meer pijn kan doen dan de anere Dus zorgen zou ik me niet maken hoor..alleen als de pijn echt niet meer te houden is toch even polsen bij dokter. groetjes!
Bedankt voor de reacties Ik kijk het deze cyclus en volgende cyclus even aan. Vermoed ook dat het enkel met mijn eisprong te maken heeft, maar zo heftig en pijnlijk heb ik hem nog nooit eerder meegemaakt. De tattoo die ik gisteren liet zetten is er niks bij
Haha, en is de tattoo mooi geworden? Ja ik heb ook last avn ei-pijn dus het komt zeker bekent voor, maar toch niet zo erg als dat jij hebt.
heb het 2 weken terug ok zo erg als jou gehad voor het eerst van mijn leven....was op vakantie en kon niks meer, zelfs lopen was al te veel. Heb de halve nacht wakker gelegen en mijn vriend raakte helemaal in paniek en was vanplan om mij wel even naar het ziekenhuis te brengen (wat ik onzin vond, ook al deed het mega veel pijn) Heeft bij elkaar 3 dgn geduurd. Wist eersgt neit wat het was, kon alleen gokken en ja hoor afgelopen ,maandag werd ik ongesteld, dus was wel degelijk iets met het ei. Heel naar...
Ik heb het deze maand ook heel heftig. Meestal voel ik de gebruikelijke steken als mijn eisprong nadert/is. Maar deze cyclus (vandaag of gisteren is/was volgens mijn eisprong) heb ik echt veel pijn. Aan de linkerkant en ook aan de linkerkant onder in mijn rug. Ik voel het al de hele dag door. Ik denk dat het mijn ei is die op springen staat. Hoop niet dat het iets als een cyste is ofzo. Heb nog nooit zoveel last gehad van mij ei als nu.
De laatste keer had ik ook verschrikkelijke buikpijn. Het viel bij mij alleen samen met een blaasontsteking dus ik dacht dat er iets helemaal mis was. Al had de ovulatietest de avond ervoor aangegeven dat de eisprong in aantocht was. Kon de dag erop niet staan en lopen van de pijn en heb allerlei tests gedaan (urine, bloed) maar niks aan de hand. Volgende dag voelde alles nog beurs aan maar kon wel weer lopen dus huisarts zei, ziet er naar uit dat dit je eisprong is... Maar je wordt er niet echt vrolijk van nee...