ik heb de gyn gesproken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolanda, 9 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hallo allemaal

    Ik heb gisteren de gyn gesproken
    Hij had alleen nog maar de uitslag van het eerste bloedonderzoek.
    En het enige wat hij kon zeggen was dat het een beetje onduidelijk was.
    Want in de uitslagen kon hij alleen aflezen dat er rond de 25 cyclusdag een eisprong zat aan te komen.
    Hij kon dus niet vertellen of ik hem ook heb gehad.
    Nou was mijn temp de 25 e dag wel gezakt 0.3 graden en op dag 26 nog eens 0.2.
    Dag 26 was dan ook mijn laagste temperatuur van de hele cyclus maar mijn temperatuur is daarna maar 0.3 omhoog gegaan en hoger komt hij niet.
    heb wel geklust de 25 ste dag hahaha ;)
    maar nu weet ik nog niet of ik nu wel een eisprong heb gehad.
    Het houd volgens mij ook in dat ik een cyclus van 40 dagen, maar dat is toch niet goed?
    ik moet volgende week woensdag weer bellen voor de uitslagen van het tweede bloed onderzoek en volgende week donderdag moet ik naar de gynaecoloog toe dus ik denk dat ik het bellen maar achterwege hou.

    weten jullie dit:
    Als ik de 26ste cyclusdag een eisprong heb gehad danmoet ik toch ongi worden rond de 40 ste dag?
    Ik zit nu op cyclusdag 37.
    Dat kan ik toch meer weten voordat ik naar de gyn moet donderdag?
    bah twijfels twijfels en nog eens twijfels
    had gehoopt eindelijk meer te weten.

    liefs Jolanda :cry:
     
  2. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik vind dat temperaturen bij mij ook zo onduidelijk! Bij mij liggen alle waarden tussen de 36 graden en 36,3 graden verschilt van dag tot dag! Normaal gezien heb ik mijn eisprong al gehad maar daar merk ik niets van in mijn curve! ik ga ook eens uitleg vragen aan mijn gyneacoloog, zal je dan nog iets laten weten,ok? Mss haal jij er ook wat uit dan!
    Veel suces meid!
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ja heel vaag allemaal dat temperaturen.
    Word alleen maar onzekerder van
    mijn temperaturen schommelen tussen de 36,8 de hoogste in het begin tot 36,2 de 26 ste dag en nu zit ik op 36,5 aan het einde van de cyclus.

    heb nu al vier dagen rare verschijnselen:
    de ping pong bal in mijn onderbuik
    pukkeltjes rond mijn mond (heel vervelend)
    stekende borsten (vooral als ik mijn bh niet meer aan heb)
    en af en toe vlagen van misselijkheid.

    ben bang dat ik het mezelf aan praat.
    nou volgende week donderdag ga ik eindelijk wat duidelijkheid krijgen (hoop ik)
    maar het duurt elke keer zo lang.
    ik hou jullie wel op de hoogte!

    liefs jolanda
     
  4. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik heb ook pukkeltjes rond mijn mond!! we hebben meer gemeen dan we dachten denk ik! :) ;) ik weet't ook allemaal ni meer met 't temperaturen! mijn normale temperatuur ligt rond de 37 graden, 38 graden is bij mij al goede koorts. Nu, terwijl ik dit aan het typen ben heb ik mijn temperatuur eens genomen om te weten hoeveel hij overdag is! 36,7 graden!!dan zijn mijn waarden 's morgends bijna evenveel als mijn gewone waarden! dat klopt toch niet dan? of zijn mijn waarden dan hoog op mijn curve? Want die liggen tussen de 36 graden en de 36,3 graden! normaal moet er toch een groter verschil zijn of denk ik dat maar?
    IK SNAP ER NIETS MEER VAN!!!!!!!!! :cry:
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    bianca, ik denk dat je er toch minder mee bezig moet zijn. Hoe meer je er mee bezig hoe slechter dat is. Je komt heel gestresst over en dat lijkt me niet goed.

    Ik zeg dit niet om je pijn te doen, ik leef zo met je mee, ik hoop dat je dat begrijpt. Maar je leven lijkt nu alleen in het teken te staan van zwanger worden. Alles wat je voelt en krijgt op je lichaam koppel je aan zwangerschap, zo is telkens de teleurstelling zo groot.

    Lieve bianca, ik zeg het echt alleen om je te helpen en niet om je verdrietig of boos te maken.

    Dikke knuffel natasja
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nou daar zit ik nou ook mee!
    Ja volgens mij moet je temperatuur hoger zijn maar dat gebeurd bij mij ook niet!
    Ik denk dat ik gewoon braaf mijn temperatuur blijf meten 's ochtends maar er verder maar niet al te veel naar ga kijken.
    Misschien moet jij dat ook proberen?
    Voor mij is dit de eerste maand dat ik temperatuur.
    maar ik word er kriegel van dus ik wacht maar af wat de gyn ervan gaat zeggen.
    denk ik
    maar je word er wel onzeker van he?

    groetjes Jolanda
     
  7. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik denk dat ik verkeerd overkom! Eigenlijk ben ik er niet zoveel meer mee bezig! ik praat er nu over maar eens de computer afgesloten is stop ik er eigenlijk ook mee! Nu gooi ik gewoon al mijn twijfels op tafel, snap je't? Ik ben gestressed maar niet over die zwangerschap,hoor. We zijn aan het overwegen om naar America te gaan wonen en daar zijn we nu heel erg mee bezig. Alle onzekerheid en twijfels daarrond! misschien is dat wat voelbaar in mijn berichten, dat kan maar i.v.m. de zwangerschap ben ik rustig! Ik ben heel spiritueel aangelegd en geloof dat alles komt op zijn tijd, wat niet wil zeggen dat ik niet mijn vragen en twijfels heb,he! Maar ik stel mij in mijn lot.

    Toch bedankt voor je bezorgdheid!
    Bianca

    Niet kwalijk opgenomen maar ook niet kwaad bedoeld,he!! :oops:
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ok gelukkig maar!

    naar amerika!! wow! geweldig!
     
  9. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    yep, vinden wij ook!! eerst op verlof een maand, dan beslissen of we daar willen wonen. zoja mogen we bij een kennis inwonen en die helpt ons dan aan werk. We zouden in Los Angeles wonen, 15 minuten van Hollywood en we kijken uit op Disneyworld voor ons en achter ons 't strand!! We spaken er al lang over maar nu we daar iemand kennen denken we er nog veel meer over, wat natuurlijk de nodige spanning met zich meebrengt,he! ;) . er zijn zoveel pro's en contra's maar als we ons gevoel moeten volgen dan gaan we!!
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik hoop dat het uitpakt zoals jullie willen! en wie weet, ben je daar gesettled en relaxed in het heerlijke klimaat daar, ben je zo zwanger!!

    groetjes
    natasja
     
  11. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    dat doe ik ook, ik noteer het 's morgends en leg dan dat blad weg gewoon! tot de volgende ochtend! ik zeg het ben er eigenlijk ni zoveel mee bezig, anders wordt je gek denk ik! ;) :)
     
  12. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Spannend allemaal ik zou het niet kunnen in het buitenland wonen neem m'n petje af voor mensen die het wel kunnen. hoop dat je snel van de stress afkomt, want volgens mij kan deze vorm van stress het zwanger worden ook uitstellen

    Succes
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Bedoelde je je reactie naar mij toe over wanhopig overkomen?

    Jeetje naar Amerika dat is inderdaad een hele stap maar misschien ook wel een hele mooie!!

    ben benieuwd of je de stap gaat maken.

    Ben er voornamelijk ook alleen mee bezig als ik achter de computer zit.
    Dan kun je er ook met anderen over kletsen.
    Thuis in de omgeving doe ik dat niet zo niet iedereen hoeft het direct te weten.

    groetjes Jolanda
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    was dat voor mij? want mijn berichtje was voor Bianca. En er staat nergens wanhopig toch ;) ?

    groetjes
    natasja
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    zo Jolan, het dringt nu pas tot me door, een cyclus van 40 dagen? jeetje, heb ik nog nooit van gehoord. dan duurd al het wachten voor jou telkens wel erg lang.
     
  16. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Bij ons weet bijna niemand dat we aan het proberen zijn.Juist zijn schoonzus. dus daarom dat als ik achter de computer zit ik er dan wil over praten natuurlijk,he! Ik kan nergens terecht met mijn gevoelens of twijfels en aan een man moet je je twijfels niet al te veel kwijt,he. anders begint die ook te panikeren!
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik denk dat mijn berichtje toch verkeerd is begrepen. Je mag overal over praten enz... ik bedoel we zijn er toch om elkaar te helpen?
    Je mag alles hier neer zetten, al je vragen en onzekerheden!
     
  18. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hoi natasja

    Ja ik denk dat ik een cyclus van 40 dagen omdat de gyn dacht dat mijn eisprong rond de 25 cyclusdag zou plaatsvinden nou als ik daar dan die twee weken na de eisprong bij op reken zot ik ongeveer op 40 dagen want ik denk dat ik mijn eisprong op de 26 ste dag had.
    Ja dat is wel lang en ik weet niet of dat wel goed is.

    groetjes jolanda
     
  19. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hey bianca en verder iedereen natuurlijk

    ja het is wel prettig dat je hier overal over kunt praten he.
    al die onzekerheden :rolleyes:

    en als je er thuis niet over praat is het wel fijn dat je het er via de computer wel over kunt praten

    knuffeltjes jolanda
     
  20. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is nogal wat.

    Als je gyn er niks over heeft gezegt dan zal een cyclus van 40 dagen toch niet erg zijn? Maak je geen zorgen meis, anders bel je de gyn gewoon en vraag je of dat uitmaakt. Maar ik denk dat het geen kwaad kan.
     

Deel Deze Pagina