Ik weet niet zo goed of dit hier hoort maar probeer het toch.. Ik weet nu sinds enige tijd dat ik PMS heb en dat is al vervelend op zich, echter loop ik nu met het volgende: Ik ben al een jaar aan het strubbelen met mijn lichaam dacht eerst aan de overgang (is mogelijk nl) mij laten testen hierop dmv bloedprikken echter kwam eruit dat dit dus niet het geval was. Nu heb ik al ruim een jaar een onregelmatige cyclus dan weer 28 dgn dan weer 31 dan weer 29 dan weer 31 etc Zodra de duivels er zijn is dit echt in mindere mate ben het hooguit nog maar 4 dgn en heel licht en dat terwijl ik altijd extreem ongesteld was. Ik ben niet aan de pil heb geen spiraal.. We willen graag zwanger worden en hebben het al een tijdje geprbeerd maar niet gelukt nu wil ik toch weer wachten tot mei/juni omdat ik elke maand wel dacht ik ben zwanger wat dus niet zo was. Elke keer die teleurstelling is uiteraard geen pretje Nu vraag ik mij af of het al raadzaam is om naar de arts toe te stappen? Herkent iemand dit? Zit er nl best wel mee... Alvast bedankt Liefs
Sorry, ik weet weinig van PMS, en ik weet ook niet wat je vraag nou precies is, maar geldt dit als onregelmatig? Ik heb ongeveer dezelfde cycli (zie onderschrift) en ik zeg altijd dat ik een "vrij regelmatige" cyclus heb...
Waarom zou je naar een arts moeten stappen? Je cyclus is niet onregelmatig hoor.. Je hebt een cyclus tussen de 28-31 dagen, dat is hartstikke mooi! Ik wil wel met je ruilen. Maar weet eigenlijk niet precies wat je vraag nu is?
Is dat regelmatig?? Ik was het altijd 28 dagen kon de klok erop gelijk zetten maar sinds 3 jaar dus niet. En de reden dat ik vraag of ik naar de arts moet stappen is voor evt onderzoek naar mijn eierstokken en baarmoeder? Heb nl echt ontzettend veel pijn kan bijv geen tampons in brengen.. Mijn onderrug doet ontzettend veel pijn en lijkt alsof het bot week is dat trekt door naar bekken en schaamlippen best gênant om te vertellen maar goed moet toch wat duidelijker zijn.. Gister de gehele dag pijn met paracetamol word het wel wat minder maar gaat er niet van weg.. Aangezien de PMS zou ik wel wat mogen slikken (ben even de naam kwijt) maar doordat we een kindje willen heeft de arts dit afgeraden.. Dus wat ik probeer te vragen is zijn er meerdere dames die ook ontzettend veel pijn hebben en moet ik hiermee naar de arts? Maak mij gewoon beetje zorgen
Ik weet eerlijk gezegt niet wat pms is. Ik merk nu aan mezelf dat sinds de miskraam mijn lichaam me in de maling neemt. Afgelopen zaterdag ben ik ongesteld geraakt, en sinds gisteravond is het al over, op zich wel fijn, maar wel raar want eerst was ik het de volle 7 dagen en ook flink en dat is het nu niet. gisteren op dag 5 begonnen mijn borsten ook alweer pijn te doen en vannacht mijn rug en eierstokken. Kan dit al zijn dat mijn eierstokken een nieuw eitje aan het klaarmaken zijn. Maar moet dat zoveel pijn doen? Vorige maand ook zo gehad. Echt heel erg vervelend, maar ik ga er nog niet mee naar de dokter, ik kijk het wel even aan. Meestal ga je naar de dokter als je na 1 jaar nog niet zwanger bent. Hij raadt dan aan om je temperatuur bij te gaan houden, dus misschien dat je daar mee kunt beginnen, dat doe ik nu ook. Alleen mijn temp blijft nu hoog, hij is deze menstruatie nog niet gedaald dat vind ik ook zo raar maar goed.
PMS staat voor PRE-menstrueel-syndroom, dat betekent dus dat je klachten hebt PRE=VOORAGFAAND aan je menstruatie, en die overgaan wanneer de menstruatie daadwerkelijk doorbreekt. Dus hoewel ik je klachten niet wil baggetelliseren, is het volgens mij wat anders dan PMS, aangezien je zegt dat het pijn doet wanneer je een tampon inbrengt; en dat doe je, naar ik aanneem, niet op andere dagen dan tijdens je menstruatie. Toen ik nog aan de pil was, lag ik tijdens mn bloeding ook altijd drie dagen letterlijk dubbel van de pijn in buik en rug. Volgens mij hoeft dat niet te betekenen dat er iets mis met je is, maar als je het toch niet vertrouwt even naar de HA gaan.
Ik ben al vaker met een lijst klachten naar de arts geweest en er is toen gezegd PMS dit is al enige tijd geleden en de klachten die ik heb worden erger ipv minder!! Gezien het feit dat ik al 3 jaar met klachten loop en het altijd word afgedaan ja zijn de maandelijkse perikelen is ook uitermate vermoeiend.. Het is geen aanval naar jou toe hoor maar word er moedeloos van!! Er zijn veel meer klachten dan die ik nu heb onschreven! Ik zal zeker wederom naar mijn HA gaan.. De pijn is nl niet altijd uit te houden... Hoopte eigeijk meer op reacties van meiden die het herkennen zoals emdotriose..
wat ik al zei: ik wilde je klachten niet baggetelliseren, want ik begrijp goed dat altijd zoveel pijn hebben verschrikkelijk moet zijn. Wilde alleen zeggen dat PMS iets is wat niet tíjdens je menstruatie optreedt, dus die diagnose lijkt me erg raar. Maar waarom wil je weten hoe vrouwen met endometriose hun menstruatie ervaren? denk je dat je dat hebt? en ben je al met dat vermoeden naar de HA geweest? En het is precies dat wat je niet wil horen: maar misschien is er echt wel helemaal niks mis, en hóórt die pijn bij jouw menstruatie, hoe verschrikkelijk vervelend dat ook is, en kun je het alleen verzachten met pijnstillers.
Nou mijn klachten beginnen 2 weken voor duivels ben dan erg vermoeid futloos depri gevoelige borsten (daardoor denk ik steeds ik ben zwanger) ik loop hier nu al 2 jaar mee steeds weer ziek melden op het werk was gewoon te moe en veel pijn in rug en stuitje.. Nou kwam in de ziektewet en moest wel naar de arts met mijn klachten maar het werd eerst afgescheept met winterdepressie en moest maar anti deprissiva slikken.. Echter heb ik deze klachten al sinds de geboorte van mijn jongste dus 3 jaar. Ben toen uiteindelijk gestopt met werken want kon het allemaal niet meer aan.. En die deprisiva nooit genomen maar klachten waren er nog dus weer naar de ha en geloof mij ik zit/zat er maandelijks elke keer weer bloedprikken en elke keer is mijn ijzer veel te laag dus kreeg ik te horen dat ik maar voor 6 maanden staaltabletten moest nemen het werkt wel tegen duizeligheid maar mijn vermoeidheid en alle andere klachten zijn er nog steeds dus hup weer naar de ha.. Moest weer bloed laten prikken en uitstrijkje nou uitslag bloed ijzer gebrek uitstrijkje alles goed.. Arts zei we gaan alles onderzoeken als je uitstrijkje goed is dus na 4 weken weer terug geweest en kreeg toen de mededeling je hebt PMS.. Ik dacht joepie het beestje heeft eindelijk een naam, maar aangezien we graag een kindje willen kan ik dus niet aan de pil, teunisbloemolie ook niet... Heb tot op de dag van vandaag geen echo of wat voor onderzoek aan eierstokken of baarmoeder gehad! Ik verlies altijd vandie stolsels en heb echt zo een pijn in mijn onderrug, misselijk, hoofdpijn ontzettend moe ga zo maar door.. Nu hoop ik niet dat het endo is hoor maar mijn man attendeerde mij erop (collega heeft dit en ze hadden het over mijn klachten) en ik herken er zoveel in pijn tijdens gemeenschap gelukkig niet met bepaalde standjes maar soms moet hij echt ff eruit of stoppen nou tampons inbrengen is ook 3 keer niks zoals ik aangaf.. Als ik niet menstrueer dan doet een inwendig onderzoek ook pijn... Kortom weet het ff niet meer en mijn man word gek van al dat wrijven op mijn rug.. Daarbij vind ik het extreem vervelend dat het mijn persoonlijk sociaal maar ook zakelijk leven beïnvloed ben zoals nu echt een vaat doek
zoals je het beschrijft zou het inderdaad endometriose kunnen zijn. Wat vreemd dan dat je arts het op een winterdepressie gooit als het duidelijk met je cyclus te maken heeft. (aangezien je aangeeft dat je klachten twee weken voor je menstruatie beginnen/verergeren. Ik zou met dat vermoeden nog eens naar je HA gaan, dan kan hij/zij het verder onderzoeken.
Nou dat vind ik dus ook zo vreemd.. Ik ben al helemaal niet van de doktoren en ziekenhuizen en dan ga ik heb ik steeds het idee dat ik word afgewimpeld.. Zo ook laatste keer ik heb nu voor de aankomende jaar staaltabletten en kreeg de mededeling daar voorlopig ook nog wel aan te zitten.. Misschien ben ik dan een leek maaruh moet er niet gezocht worden naar waarom ik steeds bloedarmoede heb? Ik zal zeker terug gaan naar mijn HA echter is deze al sinds maandag met vakantie en komt pas volgende week terug.. Net nu ik mijn periode weer heb.... Wil het nu gewoon weten ben al zo lang bezig en het word er niet minder van de klachten ,gek genoeg wel de hoeveelheid menstruatie.. Tot een jaar geleden liep het nog langs mijn benen (sorry voor de ranzigehid) en nu kan ik bij wijze van de hele dag met 1 verbandje doen Word er gewoon moedeloos van en aangezien ik al kindjes heb is het dubbel zo vermoeiend ze hebben echt helemaal niks aan mij zodra de duivels er zijn en zodra het weer weg is ben ik weer vol energie.. Daarbij wil ik zo graag werken maar heb er gewoonweg geen eniergie voor en om mij nu om de 2 weken ziek te melden schiet ook niet op En elke keer antidepressiva is ook niet handig ben al geen medicijnslikker
Best veel van je klachten komen overeen met de symptonen van endometriose. Ik zou een gaan kijken op de site van stichting endometriose. Als je veel van de symptonen herkend zou ik daar zeker mee naar je arts gaan. Liefs Mamaloe
Dank je wel mamaloe heb even gekeken en de vragenlijst ingevuld en mijn score is 55 best veel voor wat ik las...
Gewoon mee naar een arts gaan. En een beetje aandringen dat ze het serieus nemen. Het duurt soms jaren voor zo'n diagnose gesteld is, ook omdat er niet altijd gelijk onderzoek naar gedaan wordt. Mijn moeder heeft het ook en heeft eerst 7 jaar aangemodderd om kinderen te krijgen. Na 8 miskramen nam de arts het pas serieus. Had een hoop verdriet bespaard kunnen blijven als er eerder naar gekeken was. En blijkt dat het niet zo is, nou dan heb je dat ook uitgesloten en heb je weer wat meer zekerheid. liefs mamaloe