Clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Olakidee, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Zijn er meer meiden hier die recent met clomid zijn gestart? Ik wel vandaag en vind het best spannend. Ben benieuwd wat me nu te wachten staat.

2. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ik start vandaag de eerste ronde. Vind het ook zo spannend. En dat wachten duurt zo lang he..

Succes !

3. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik heb er 2 rondes met clomid op zitten. Zijn nu net aan de 3e ronde begonnen.

Als je vragen hebt hoor ik het wel ;).

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben nu ook met de eerste ronde clomid bezig! Vandaag laatste pilletje nemen.
    Dinsdag weer terug voor controle. Erg spannend allemaal...
    Zou mooi zijn als 50mg meteen aanslaat :D

5. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik moet nu wachten op mn menstruatie en dan begin ik ook aan mn eerste keer Clomid. Ik vind t ook zo spannend.

Succes meiden :)

6. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ja heel erg! Heb jij ook 50 gekregen?

7. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Even voor mijn idee. Weten jullie wanneer je vruchtbaar bent met clomid? Ik moet het slikken van dag 3 tm 7, en dan op dag 9 een echo. Wanneer moeten we klussen?

8. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Wanneer je om die echo komt, zal de gyn je vertellen wanneer je vruchtbaar bent, ik heb gelezen dat je eisprong dan meestal tussen dag 14 en 21 is..

9. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Ik ben net de clomid rondes uit en ga een stap hoger doen, maar mag ik wel mee kletsen? Heb ook PCOS en 8 rondes clomid gehad.

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik heb al twee keren Clomid geslikt en kan je vertellen dat ik er de eerste paar dagen niet zoveel van merk, maar als ik eenmaal alles op heb ( ik slik er twee per dag en dat vijf dagen lang) dan voel ik me echt enorm huilerig. Ik kan ook gewoon op de bank zitten en dan opeens een heel boze bui op voelen komen. Vreselijk ! Je emoties gaan met je op de loop. Eigenlijk net zoals je normaal al hebt met menstrueren,maar nu tien keer zo erg. Succes. Ik hoop dat het bij jou mee valt.

11. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ik begin met 50 mg ja.. Ben benieuwd..

12. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ojee... Ik heb nog niet echt ergens last van nu na 2 dagen clomid 50, maar wel steeds het idee dat ik m'n linker eierstok voel... Zal wel psychisch zijn...

13. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Tuurlijk mag je meekletsen! E volgens mij ben je een clomid expert als ik het zo lees.. Maar of je daar blij mee moet zijn.. Wat ga jij nu doen? Hoop dat dat wel aanslaat!

14. Pearl Amor

Ik ga verder met menopur en pregnyl spuiten. Bij mij had de clomid niet het gewenste effect helaas, ja ik ben 2 maal zwanger geweest erdoor maar dan ging het mis, omdat de clomid bij sommige mensen het baarmoederslijmvlies taai maakt en dan blijft het vruchtje niet plakken :( Met spuiten is dit niet zo...

Ja 8 rondes is heel wat, hoop dat iedereen hier goede clomid rondes hebben en snel zwanger zijn...

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb gister m'n laatste clomid gepakt voor deze ronde :) nu dus wachten op een eitje..

Ik heb ook al wel last van bijwerkingen.. Vooral veel hoofdpijn, vermoeidheid en 's nachts last van opvliegers :$ voel me net een oud wijf dan ;) maar voor het goede doel zullen we maar zeggen!

Hopelijk nu eindelijk een beetje een normale stabiele cyclus. Dinsdag weten we meer, dan eerste echo.

16. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ik heb inmiddels 4 rondes clomid erop zitten. A.s woensdag begin ik weer met provera en dan 150 mg clomid. De eerste ronde 50 mg heeft bij mij goed gewerkte. Mooie eiersprong waarde 36. Daarna heeft het niets meer gedaan. Had van de 50 mg erg veel last. Opvliegers, moe, depressief, niet leuk. De 100 mg heb ik fluitend doorlopen, niets aan de hand. Succes meiden!!

17. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Dat verschilt een beetje per persoon. Ik had bij mijn eerste ronde clomid op dag 10 al een eisprong, terwijl de meeste die toch veel later hebben. Als ik jou was zou ik de eerste ronde even afwachten wat de gyn te zeggen heeft bij je echo, want het kan ook zo zijn dat je opeens een heleboel eitjes aanmaakt en dan zou je met een gigantische meerling kunnen zitten.

18. Pearl Amor

Uhm de instructies van de gyn of echoscopist opvolgen is heel belangrijk. Zij zien wanneer hij ongeveer gaat springen en dan geven zij aan vanaf nu moet je (of iedere dag of om de dag, dit is per gyn verschillend) gaan vrijen. Sowieso is om de dag vrijen geen overbodige luxe omdat er dan altijd wat zwemmers klaarliggen.

Wat WBM zegt klopt, je kan overstimulatie krijgen, als je meer dan 2 eitjes aan maakt breken ze automatisch af. Dit zijn ze wettelijk verplicht bij vruchtbaarheidsbehandelingen!! Met de clomid is overstimulatie minder snel aan de orden als met spuiten, maar zou inderdaad om deze reden wel vooral een eerste ronde even af gaan op wat de gyn zegt.

19. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal dan even wachten tot donderdag dat ik de echo krijg en tot did tijd niet klussen. Donderdag is dag 9 dus zou ook wel gek zijn als ik eerder een eisprong heb denk ik.

20. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Op dit stukje wil ik even reageren.
    Ik heb namelijk bij de laatste ronde overstimulatie gehad, 5 follikels.
    Ik kreeg toen de keuze of ik de ronde af wilde laten breken of dat ik een punctie kreeg waarbij er 3 weggeprikt zouden worden.
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het wettelijk verplicht is om de ronde af te breken, maar ik kreeg wel de keuze, en ik koos voor een punctie.
    Uiteindelijk is die hele ronde alsnog anders gelopen dan normaal, aangezien de follikels alle 5 veel te vroeg gesprongen zijn (zeker een dag voor de punctie) met deze zwangerschap tot gevolg, ondanks de voorgeschreven Norlevo :)

Dit was overigens met de GonalF behandeling, hiervoor heb ik een jaar Clomid geslikt (50, 100 en 150, zonder resultaat).

Deel Deze Pagina