Geduld, geduld, geduld....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Blabla01, Jul 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blabla01

Blabla01 Actief lid

Jun 4, 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Inmiddels zitten wij bijna 10 maanden in de mmm (PCOS). Na 3 rondes clomid en daarna 3 rondes puregon en pregnyl (met de langste ronde 35 dagen spuiten) is het de laatste ronde helaas ook niet raak... We moeten vanmorgen weer naar de gynaecoloog, omdat er een aantal dingen zijn die we willen bespreken en om weer te gaan starten na onze vakantie. Ik merk dat ik na bijna 10 maanden er een beetje klaar mee raak... steeds de teleurstelling, de vragen die door mijn hoofd spoken waarom het niet raak is, hoe lang dit allemaal zal gaan duren uiteindelijk, geen zin meer in al die ziekenhuisbezoekjes.... ik snap dat het er allemaal bij hoort en dat er dames zijn die in een veel zwaarder/moeilijker traject zitten, maar ik vind het op dit moment even erg zwaar... ; (

2. shereen1987

shereen1987 Actief lid

Mar 13, 2013
    282
    1
    18
    roermond
    hallo blabla,

wat rot dat je je zo voelt zeg, maar volkomen begrijpelijk het is ook niet niks allemaal zo in 1x zoveel moeten doen en zoveel ziekenhuis bezoekjes en geloof me er even doorheen zitten is volkomen normaal en begrijpelijk want er komt ook veel op je af! als je soms even een tijdje rust wilt nemen kun je dat toch doen?

ik persoonlijk zat vanaf 2008 in de mmm tot 2013 en heb in 2012 toen een jaartje verplichte pauze moeten houden maar het deed me wel even goed .. k hoop dat alles goed komt en blijf er vooral over praten dat lucht misschien toch een beetje op!

heel veel sterkte met alles en hopelijk is het de reis waard!

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    het is ook oneerlijk, je raakt maar niet zwanger, terwijl je er zoveel moeite voor doet. en anderen zijn er niet mee bezig en raken wel zwanger.
    ik kan me goed voorstellen dat je er na al die tijd een beetje klaar mee bent.
    geef niet op, las desnoods een pauze in, ga lekker op vakantie, en ga met volle moed weer aan de slag.
    straks als je zwanger bent ben je blij dat je het er voor over hebt gehad.
    ik zit nu 5 maanden in de mmm en 1 1/2 jaar bezig. mijn traject is nog lang niet afgelopen dus ook ik moet nog geduld hebben helaas
    ik vind het emotioneel erg zwaar. veel huibuien en veel moodswings.

maar we moeten gewoon doorgaan he

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Soms is een pauze inlassen van de mmm even goed voor je. Deden wij wel vaker, en soms wel pauzes van bijna 1 jaar....

Je moet er weer met goede moed in zien te gaan, anders is het zo zwaar.

Heel veel sucses en hoop op snel een positieve zwangerschapstest en een wolk van een baby.

5. Blabla01

Blabla01 Actief lid

Jun 4, 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. We hebben vrijdag een goed gesprek gehad met de gynaecoloog en zijn vrijdag weer gestart met een nieuwe ronde. Een langere pauze inlassen dan alleen de vakantie die we nu hebben gehad hebben we zeker in gedachten. Toch voelt dat nu nog niet goed.
    Het is wel fijn te lezen dat dingen herkenbaar zijn... soms kun je zo aan jezelf gaan twijfelen of dingen nou aan jou zullen liggen. Ook al weet je verstandelijk gezien wel dat dat niet zo is, gevoel en verstand zijn het soms echt niet met elkaar eens!

6. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

Jan 29, 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb precies hetzelfde en het vervelende is dan nog dat je zoveel meer gaat bedenken. (dat heb ik dan tenminste) Geen zin in de bezoeken (wil ik het allemaal wel genoeg?) Gedachten die je niet zou hebben als je "gewoon" zwanger zou worden binnen niet al te lange tijd. Ik was bijvoorbeeld teleurgesteld toen bleek dat mijn gedwongen pauze misschien niet nodig zou zijn. Blijft een emotionele achtbaan eigenlijk.

Heel veel succes in ieder geval.

Share This Page