PCO, zwanger worden, accupuntuur, andere tips?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ijsbeertjes, Feb 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ijsbeertjes

Feb 10, 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi lieve (toekomstige) moeders,

wil graag mijn verhaal even kwijt..Na heel lang onregelmatig ongesteld te zijn geweest (slechts 4x in 2013 en laatste keer oktober) was ik naar de huisarts gestapt die mij vervolgens naar het ziekenhuis heeft doorverwezen en daar is helaas PCO geconstateerd.

Ik had naast het feit dat ik zeer onregelmatig ongesteld ben geen andere symptomen van PCO. Na wat research op het internet te hebben gedaan, las ik veel goede ervaringen over accupunctuur. Heb nu inmiddels al 3 behandelingen achter de rug. Ik snap dat het misschien te snel is om nu al resultaat te zien, maar zou toch graag bij een andere acupuncturist willen gaan. Kent er hier iemand toevallig een goede acupuncturist in Amsterdam? Het klikt namelijk ook niet zo goed met mij en de acupuncturist. Ook wacht ik nog op een vervolg afspraak met het ziekenhuis die mij gaan begeleiden om zwanger te worden. Weet iemand hoe deze procedure er ongeveer uit komt te zien? Hebben jullie ervaring met het ondergaan van accupunctuur en de cyclus regelen en/of zwanger worden? En zijn er ook andere dames met PCO die nog verdere tips hebben? Verdere succes verhalen?

Alvast hartstikke bedankt dames:)!

Liefs,

ijsbeertjes

2. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hoi Ijsbeertjes..

Ik heb zelf ook PCOS, dit is bij mij ontdekt in oktober 2013.. zelf heb ik ook een hoop gegoogled omdat ik ervan overtuigd was dat dit doormiddel van voeding, accupunctuur ect. verholpen kan worden.. Echter zeggen ze in het ziekenhuis dat het nooit meer weg zal gaan.. pas wanneer je in de overgang komt zal het verbeteren. ( maar dan is het te laat kwa kinderwens ) Ik kan je niet verder helpen betreft accupunctuur.. nooit geprobeerd. Ik heb zelf een dieet gevolgd doormiddel van veel omega's visolie, verse vis en hennepzaalolie.. ook heb ik geen suikers en koolhydraten meer te eten. heb dit meer dan een maand volgehouden en toen werd ik hellemaal niet meer ongesteld ( daarvoor nog een klein beetje )

Vandaar dat ik ermee ben opgehouden.. sinds dien.. de maand erna heb ik opeens sinds 3 maanden een eigen cyclus weet niet hoe dit komt ? let nergens meer op eet van alles. Maar hierbij heb ik helaas geen eisprong ( nog steeds de bekende kralenkrans )

Ik kan je wel ongeveer vertellen wat je kunt verwachten.. aangezien ik nu zelf sinds een aantal maanden in de procedure zit om zwanger te mogen worden.. Allereerst heb ik een bloedtest gehad of ik een eisprong heb van mijzelf.. ( dit was niet het geval ) toen kreeg ik een bloedtest op chlamydia of ik dit in het verleden heb gehad.. is gebruikelijk wordt bij iedereen afgenomen dit i.v.m de eileiders of die wel toegankelijk zijn. daarna moest manlief zijn zaad inleveren.. om te controleren of deze wel in goede hoeveelheid/ volume ect. was.. inmiddels ben je dan wel alweer een maandje verder..

En doormiddel van deze uitkomst wordt besproken wat de volgende stap is .. meestal is dat je Clomid moet gaan slikken.. om een reipe eicel te krijgen.. ze beginnen dan met de laagste dosering en houden je doormiddel van echo's in de gaten.. als je man goed zaad heeft mag je het eerst gewoon thuis gaan proberen :D.. zo niet volgen er andere procedures.. maar zover is het nog niet.

Hoop dat je zo een beetje een inzicht hebt, het kan zijn dat andere ziekenhuizen iets afwijken kwa procedures, dit is iniedergeval mijn ervaring.

Groetjes

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hallo meid,

Ik ben na heel wat behandelingen in het ziekenhuis zwanger geworden (nog enorm pril). Ik schrijf samen met andere meiden actief in een topic (pcos zonder andere symptomen). Daar zitten een aantal meiden tussen die zwanger zijn geworden zonder het medische circuit.
    Eentje heeft bijvoorbeeld chinese kruiden en acupunctuur gebruikt.

Toeval of niet, maar ik ben afgelopen ronde Maca poeder gaan gebruiken en nu ben ik zwanger...

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Ik heb zelf ook PCO, dat hebben ze geconstateerd toen ik 18 was (ben nu bijna 28)
    Zelf ben ik ook in het ziekenhuis geweest om daar hulp te krijgen om zwanger te raken. Maar omdat ik dus overgewicht heb ook was dat geen succes en wilde ze me niet helpen.
    Uiteindelijk heb ik me erbij neergelegd dat het hem niet zou worden en ik kinderloos door het leven zou gaan. (Ik heb ook namelijk sterk de mening dat als je niet spontaan zwanger kan worden er dan een "defect" in je lichaam is. Dit is niet voor niets dus heb ik zoiets van, niet je lijf dwingen. Maar da's mijn mening)
    Vriendlief en ik hebben het dus ook geen dag veilig gedaan. Tot aan vorig jaar April ik opeens spontaan zwanger bleek te zijn. (zoontje is inmiddels 2 maanden)

Met verdere ziekenhuisbezoeken kan ik je dus niet verder helpen, maar je bent er niet alleen in en het kan ook spontaan komen ;)

5. annadre

annadre Actief lid

Aug 25, 2010
    115
    0
    0
    't Gooi
    Hoi,
    Ik ben toen ik 16 was gediagnosticeerd. Jaren aan de pil geweest en daarna jaren. Iet. Ik werd niet meer dan 4x per jaar ongesteld. Ik heb soms een eisprong.
    Ik heb eerst 3 reeksen met tabletjes Clomid gehad, zonder zwangerschap. Daarna 2 rondes ovulatie inductie dmv prikken met puregon, met vlak voor de eisprong pregnyl (toen zeer schaars, overal uitverkocht). Zonder succes. Toen was ik zo geobsedeerd dat we een tijdje gestopt zijn.
    Toen ik aan het afvallen was met een low carb dieet was ik ineens spontaan zwanger, dat is helaas geeindigd in een missed abortion. Ong een half jaar later zijn we weer met puregon en pregnyl gestart ( en bijna 3x per week echo's om de groei vd eicellen te monitoren). Bij de vijfde ronde is het gelukt! Ons kindje is nu net jarig geweest, alweer 1 jaar geworden!
    We overwegen nu voor een tweede te gaan, maar ik ben nog niet toe aan de mmm. Ik ben in april ongesteld geweest. Daarna niet meer dus heb ik in november een kuurtje gedaan om het op te wekken. Daarna ben ik in januari een keer spontaan ongesteld geworden. En ik ben onlangs geheel suikervrij gaan eten ( en een beetje low carb) dus vooral heel gezond eten, weinig cafeine en alcohol, en ik ben begonnen met sporten. Ik ben nu aan get inventariseren wat er in mijn omgeving qua acupunctuur wordt aangeboden. Het schijnt dat je dat 4 maanden voor je met behandelingen begint zou moeten starten ivm rijpingsproces van folikel maar rijpe eicel.

Wanneer ik mn levensstijl weer helemaal op orde heb en het na een jaar ofzo nog niet is gelukt, dan ga ik de mmm weer overwegen. Invasiever dan dat wordt het namelijk bijna niet, eerst gaan wij maar eens rustig aan kijkrn wat er gebeurt.

Zo dat is een heel verhaal geworden.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Succes!

Share This Page