hallo allemaal ik wil even mijn verhaal kwijt in de hoop dat dat wat oplucht. Sinds dec.12 met de pil gestopt ivm grote kinderwens. in februari en maart aan 1 stuk door ongesteld. via Huisarts allerlei hormoonkuurtjes gekregen om het te stoppen. zonder resultaat. doorgestuurt naar het zkh en wat bleek PCOS. (door hormoonschommelingen bleef ik steeds vloeien) Het zkh lijkt deze diagnose meer dan normaal te vinden en er wordt vrij simpel over gedacht naar mijn mening. mijn man en ik zelf waren er behoorlijk kapot van en wisten uit ervaring van mensen om ons heen dat dit een mogelijk lange weg zou worden voor we eindelijk zwanger zouden zijn. en wat blijft de frustratie loopt alleen maar op want nu al meer dan een jaar bezig om een kindje te krijgen en eindelijk deze maand voor het eerst een eisprong gehad.! en dan is dit nog maar de 3e keer dat er daarwerkelijk een behandeling heeft plaatsgevonden in een jaar tijd.! frusterend! na elke behandeling met clomid. krijg ik een cyste. die weer weg moet gaan door aan de pil te gaan 1 of 2 maanden! ik ben er echt enorm verdrietig van en het frustreert mij enorm! dat het allemaal zo moeizaam gaat. Deze maand eindelijk een eisprong wat nog niet eens goed te zien was op de echo omdat de follikel zich gelijk weer met vocht heeft gevuld (dus weer een cyste) maar dit bleek uit de bloedtest. Dan belt het zkh om te zeggen dat ik een eisprong heb gehad en wat wordt er dan voor opbeurends gezegt!!!! nou je hoeft deze maand niet weer naar het zkh te komen. als je weer ongesteld ben moet je op dag 3 komen voor een echo! en ik dacht uuhh wordt er niet eens gedacht over de mogelijkheid dat ik mischien wel zwanger kan zijn.. ik heb toch een eisprong gehad en we hebben goed geklust! zijn er meer mensen die al deze behandelingen erg moeilijk en zwaar vinden. en vooral bij wie loopt het allemaal ook zo moeizaam? in 1 jaar tijd 3x clomid mogen slikken waarvan 1x een eisprong die niet eens serieus genomen wordt! want verder wel onder behandeling maar kunnen we niks anders dan wachten tot ide rot cyste eens weg is!! bahbah en om me heen krijgt iedereen het ene kind na de andere! alsvast bedankt dat ik even mijn frustratie kwijt mocht hier!
hoi, wat ben ik blij hoe ... het ook is dat er nog iemand is die ook continue bloedverlies had. ik herken jou probleem gedeeltelijk, ik zelf ben nu aan de duphaston begonnen om hierna aan de clomid te mogen beginnen in de hoop dat het bloeden stopt en er een nieuwe cylus voor in de plaats komt. ik heb pas gelden hiervoor hetzelfde middel gekregen maar dan onder een andere naam namelijk dydrogesteron toen heeft het bloedverlies een week stil gestaan. het is inderdaad erg frusterend dat het dan niet lukt of dat het ziekenhuis zo raar reageert. ik hoop dat we samen lekker onze frustratie"s hier kunnen uiten groetjes
Meid wat naar.. Het is hoe dan ook een zwaar traject en dat zo ervaren, is echt niet raar. Het helpt om lotgenoten te spreken hier . Wij hebben 3 maanden clomid gehad; zonder eisprong, 3 keer puregon gespoten zonder goede eicel, 2 keer menopur gedaan zonder goede eicel, 1 keer met goede eicel en toen bij het hormoonpompje was het meteen raak. In 14 maanden dus maar 2 keer een eicel gehad; ook dan kan het lukken dus . Maar het voelde wel als een immens traject! Veel sterkte!
naadje11. ik heb idd 2 maanden achter elkaar bruin en dan weer helder bloedverlies gehad. aantal keer kuurtjes gehad om het te stoppen. wat een aantal dagen hielp en dan begon het weer. uiteindelijk is het uit zichzelf gestopt en heb het daarna nooit meer gehad gelukkig.! Heel veel succes met de clomid! hopelijk krijg je er een mooi cyclus voor terug! nepthys: jij kent dus de frustratie van geen goede reactie op de medicatie! ik vind het zo frustrerend. die baby is nog echt een ver van mijn bed show als het al niet eens lukt om een eitje te laten groeien! ik hoop dat mijn volgende (ik hoop dat hij er niet komt maargoed vlgs zkh dus wel) cyclus weer een eisprong mag hebben want dan leeft de hoop weer iets op. gefeliciteerd met je zwangerschap! kun je goed of heb je veel zwangerschapskwaaltjes? het is wel hoop gevend dat het dus toch goed komt! ondanks een lange weg! jij heb een hormoonpompje gehad lees ik? wat is dat precies. ik heb er nog nooit van gehoord?