Word clomid makkelijk gegeven door de huisarts? En hoe goed werkt het en hoelang moet het geslikt worden? Bvd
mijn huisarts deed nogal moeilijk vanwege mijn leeftijd na flink aandringen werd ik foor verwezen naar gynacoloog na 1 echo kon ik aan clomid beginnen. je moet het iedergeval 1.5 jaar zonder hebben geprobeerd. meestal word het 6 cyclussen gebruikt en ongv 80% krijgt een eisprong en de helft raakt ook echg zwanger. ik begin nu met cyclus 3.
Hier wordt Clomid nooit voorgeschreven door een huisarts, alleen door een gyn. Er moet eerst onderzoek gedaan worden voordat je aan de Clomid kunt. Plus dat er over het algemeen inwendige echo's gemaakt worden om te kijken hoe je lichaam erop reageert. Dat kan ook niet bij de huisarts. Dus je hebt een doorverwijzing naar de gynaecoloog nodig. Die krijg je als er een duidelijke reden voor is (na een halfjaar nog geen goede cyclus hebben) of als je na een jaar proberen nog niet zwanger bent. Clomid is geen wondermiddel. Het zorgt er alleen voor dat je een eisprong krijgt, als je die uit jezelf niet hebt. Heb je wel een eisprong, dan heeft Clomid geen enkele meerwaarde, het verhoogt de kans op een zwangerschap niet.
Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar is echt niet zo. Zie handtekening. Je moet wel een goede reden hebben, want het wordt niet zomaar voorgeschreven. Ook hier wordt het alleen voorgeschreven door de gynaecoloog.
Clomid wordt alleen door de gynacoloog voorgeschreven. Vooraf worden er onderzoeken gedaan wat er aan de hand is en of clomid nodig is.
Clomid wordt inderdaad niet door je huisarts voor geschreven. Hij zal je alleen doorverwijzen naar de gynaecoloog. Hier zullen dan onderzoeken gedaan worden naar de oorzaak. Misschien heb jij geen eens baat bij Clomid! Dat zal de gyn onderzoeken En hoef je overigens geen 1.5 jaar op te wachten!!
Bedankt voor jullie reacties. Als ik kan aantonen dat ik niet ovuleer zullen zij er dan moeilijk over doen denken jullie?
De gynaecoloog zal je een cyclus volgen (zonder medicijnen!) met bloedonderzoeken en echo's om zelf te constateren dat je niet ovuleert. Zelf aantonen met ovulatietestjes en temperatuurkaarten is niet voldoende bewijs. Dat zegt een gynaecoloog weinig namelijk. Ze willen zelf zien hoe het zich daar binnen ontwikkelt en pas daarna komt er een behandelplan. Denk niet te licht over clomid want het is echt rotspul, ik had verschrikkelijke bijwerkingen.. Maar eerst maar eens bij de gynaecoloog komen..Een huisarts stuurt vaak niet gemakkelijk door. Als je bijvoorbeeld een half jaar geleden nog de pil hebt afgehaald bij de apotheek dan zullen de meeste huisartsen zeggen dat je nog geduld moet hebben.